www.Ferrari-Data.cz


HISTORIE  ŠASI  FERRARI   0850 - 0898




Historie především technických změn na závodních vozech Ferrari s podvozky  č. 0850  až  0898.

0850 - podvozek dokončený v lednu 1967 jako typ 412 P  Berlinetta    (Ecurie Francorchamps)
  (Základ rámu byl vyrobený už na jaře 1966 a měl býl použitý pro náhradní vůz 330 P3.  Továrna jej ale nedokončila , použila ho
   až koncem roku 1966 pro stavbu typu 412 P)
- v roce 1967 odjel závody  -  Daytona , Spa  a  Monthlery
- v roce 1968 odjel jen několik závodů do vrchu  ,  pak jej prodali do USA
- v letech 1976-2000 byl majitelem Paul Pappalardo , CT , USA
- od roku 2004 je majitelem:  Harry Yeaggi , USA
0852 - podvozek vyrobený v dubnu 1966 jako typ Dino 206 S  Berlinetta    (tovární vůz)
- ještě na jaře 1966 továrna šasi přečíslovala na  č.p. 002
- na podzim 1966 vůz prodali soukromníkovi do USA
- v roce 1982 byl vůz kompletně zrestaurovaný a dostal novou karoserii (stejná jako původní) od firmy Grisworld
- od roku 1995 je majitelem:  Giorgio Perfetti , CH
0854 - podvozek vyrobený v březnu 1967 jako typ 412 P  Berlinetta    (Maranello Concessionaires)
- v roce 1967 odjel závody  -  Spa , LeMans , Brands Hatch , Monthlery  a  Kyalami
- na podzim 1967 jej koupila stáj David Piper Racing  ,  ve které závodil až do roku 1969
- v roce 1983 byl vůz zrestaurovaný
- v letech 1971-1983 byl majitelem Anthony Bamford , UK
- od roku 2005 je majitelem:  James Glickenhaus , NY , USA
0856 - podvozek vyrobený v lednu 1967 jako typ 330 P4  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1967 odjel závody  -  Daytona , 4h LeMans , Monza , 24h LeMans  a  Brands Hatch
- v červenci 1967 , před Brands Hatch , dostal vůz karoserii spyder  =  330 P4  Barchetta
- na podzim 1967 jej továrna prodala soukromníkovi  ,  už asi nezávodil
- v letech 1996-1998 byl majitelem Bernie Ecclestone , UK
- od roku 2000 je majitelem:  Lawrence Stroll , CND    (karoserie stále Barchetta)
0858 - podvozek vyrobený v březnu 1967 jako typ 330 P4  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1967 odjel závody  -  Monza , Spa , 24h LeMans  a  Brands Hatch  (+ závody Can-Am)
- v červenci 1967 , před Brands Hatch , dostal vůz karoserii spyder  =  330 P4  Barchetta
- v září 1967 dostal nový motor V12  4,2 litru  ,  novou karoserii spyder skupiny 7 pro závody Can-Am  (nízké skla , vzadu
  jednoduchý ochranný oblouk a na zadní kapotě dvě sání pro motor)  a prodali jej týmu N.A.R.T.  =  350 P4  CanAm
- závodil až do konce roku 1969
- od roku 1971 byl majitelem:  Walter Medlin , FL , USA
- v roce 2009 jej poslali do aukce , ale zatím ho neprodali  ,  nyní vystavené v Maranellu  (stále ve specifikaci 350 P4  CanAm)
0860 - podvozek vyrobený v květnu 1967 jako typ 330 P4  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1967 odjel závody  -  24h LeMans  a  Brands Hatch  (+ závody Can-Am)
- v červenci 1967 , před Brands Hatch , dostal vůz karoserii spyder  =  330 P4  Barchetta
- v září 1967 dostal nový motor V12  4,2 litru  ,  novou karoserii spyder skupiny 7 pro závody Can-Am  (nízké skla , vzadu
  jednoduchý ochranný oblouk a na zadní kapotě dvě sání pro motor)  a prodali jej týmu N.A.R.T.  =  350 P4  CanAm
- závodil až do konce roku 1968
- někdy v průběhu historie  (nejpozděj v roce 1997)  vůz přestavěný zpět do konfigurace z léta 1967  =  330 P4  Barchetta
- od roku 1970 je majitelem:  Pierre Bardinon , F
0862 - podvozek vyrobený v roce 1966 , ovšem ještě s původním číslem 020 , jako typ Dino 206 S    (tovární vůz)
- v roce 1967 továrna tohle šasi přečíslovala na  č.p. 0862  a sloužil jako tovární testovací vůz
- v roce 1968 šasi použili pro stavbu Pininfarinovi studie Ferrari 250 P5 , kterou vystavili v Ženevě v březnu 1968
- v únoru 1969 přestavěli podvozek na vůz pro závody do vrchu  (úprava šasi , nový motor a karoserie)  =  212 E  Montagna
- v roce 1970 nová modernější karoserie  a prodej vozu soukromníkovi    (stará karoserie na voze Dino 206 S   č.p.022)
- závodil až do konce roku 1971
- v letech 1971-1987 byl majitelem Pierre Bardinon , F
- od roku 2006 je majitelem:  Giorgio Perfetti , CH
0864 - podvozek vyrobený v roce 1968 jako typ 612 CanAm    (tovární vůz)
- vůz měl motor V12  6,2 litru  ,  asi ani nejel žádný závod , sloužil pouze pro testování v Modeně
- v roce 1970 šasi použili pro stavbu Pininfarinovi studie Modulo
0866 - podvozek vyrobený na podzim 1968 jako typ 612 CanAm    (tovární vůz)
- do konce roku 1968 kromě testování odjel jen jeden závod Can-Am  ,  zatím nebyl příliš konkurenceschopný
- pro rok 1969 byl vůz hodně upravený  ,  v USA s ním pro továrnu závodila soukromá stáj
- od srpna 1969 na zádi velké křídlo
- v říjnu 1969 nainstalovaný nový motor V12  6,8 litru  -  říká se mu 712 P
- v roce 1970 prodali vůz soukromníkovi  ,  ten do něj nainstaloval motor V12  5,0 litru  -  říká se mu  512 P
- koncem roku 1970 vážně poškozený při havárii
- začátkem roku 1971 šasi opravené a přestavěné majitelovým mechanikem
- v létě 1971 do něj nainstalovali motor V12  5,0 litru z typu 512 M  ,  vůz závodil do konce roku 1971
- od roku 1992 je majitelem:  Robert Dusek , PA , USA    (karoserie z konce roku 1971 , motor asi původní V12  6,2 litru)
0868 - podvozek vyrobený v prosinci 1968 jako typ 312 P  Barchetta    (tovární vůz)
- v lednu 1969 při testování na okruhu Vallelunga havaroval  ,  nejel závod v Daytoně protože jej nestihli opravit
- v roce 1969 odjel závody  -  Sebring , Brands Hatch  a  Monza
- v dubnu 1969 , při závodě v Monze , měl velkou havárii , při které byl těžce poškozený zadek vozu
- vůz odvezli zpět do továrny , rozebrali ho  a nikdy nebyl opravený
- v říjnu 1969 továrna věnovala Pininfarinovi zbytky vozu a motor ze 612 CanAm  ,  ten z nich postavil žlutou studii 512 Speciale  ,
  kterou vystavil na Turin Show Car 1969
- od 90-tých let je majitelem:  Francois Fabre , B    (stále jako studie 512 Speciale)
0870 - podvozek vyrobený v březnu 1969 jako typ 312 P  Barchetta    (tovární vůz)
- v roce 1969 odjel závody  -  Monza , Spa , Nürburgring , 24h LeMans  a  Bridgehampton
- v červnu 1969 , před LeMans , dostal karoserii coupé  =  312 P  Berlinetta
- v srpnu 1969 , po LeMans , továrna prodala vůz týmu N.A.R.T.
- v roce 1970 odjel závody  -  Daytona  a  Sebring
- od června 1970 je majitelem:  Pierre Bardinon , F
0872 - podvozek vyrobený v květnu 1969 jako typ 312 P  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1969 startoval jenom v závodě  24h LeMans  (hned v prvním kole ale havaroval a shořel)
- (pro závod 24h LeMans byl ale tento vůz dočasně přečíslovaný na  č.p. 0868 , protože startoval místo původně přihlášeného
   pravého vozu  č.p. 0868 , který byl zničený v Monze)
- do září 1969 byl vůz opravený  ,  hned potom jej továrna prodala týmu N.A.R.T.
- v roce 1970 odjel závody  -  Daytona , Sebring  a  24h LeMans
- v lednu 1971 dostal úplně novou modernější karoserii spyder
- v roce 1971 odjel závody  -  Daytona  a  Sebring
- na jaře 1971 vůz rozebrali   (šasi a karoserie uložené   ,   motor , převodovka , řízení a zavěšení použili pro stavbu
  vozu Chinetti Speciale)
- pozděj díly vozu č.0872 z Chinetti Speciale vymontovali   a všechny dochované součásti spolu různě měnily majitele
- v roce 1997 byl vůz složený a zrestaurovaný do původní podoby z roku 1969  =  312 P  Berlinetta
- od roku 2007 je majitelem:  Arnold Meier , CH
0874 - podvozek vyrobený v lednu 1971 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- v lednu 1971 , hned při prvním závodě , vůz havaroval a byl zničený
0876 - podvozek vyrobený začátkem roku 1971 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- žádné jiné informace o něm nejsou  ,  ani není záznam , že by startoval v nějakém závodě
0878 - podvozek vyrobený v březnu 1971 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- v červnu 1971 továrna tohle šasi přečíslovala na  č.p. 0880
- v roce 1972 jej továrna používala jako testovací vůz
0880 - podvozek vyrobený v březnu 1971 , ovšem ještě s původním číslem 0878 , jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- v červnu 1971 továrna tohle šasi přečíslovala na  č.p. 0880
- v roce 1972 jej továrna používala jako testovací vůz
0882 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- v květnu 1972 měl na Nürburgringu havárii  ,  na opravu továrna použila díly z vozu  č.p. 0884   (ale dál už asi nezávodil)
0884 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- v létě 1972 továrna použila některé jeho díly na opravu vozu  č.p. 0882
- na podzim 1972 vůz opět zkompletovaný s pomocí dílů z vozu  č.p. 0898
- od konce roku 1972 je majitelem:  Pierre Bardinon , F
0886 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0888 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0890 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0892 - podvozek vyrobený v lednu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0894 - podvozek vyrobený v březnu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0896 - podvozek vyrobený v květnu 1972 jako typ 312 PB    (tovární vůz)
- vůz závodil do konce roku 1973  ,  pozděj ho továrna prodala soukromníkovi
0898 - podvozek se začal vyrábět v roce 1972 jako typ 312 PB  ,  ale nebyl dokončený
- díly z něj továrna použila na podzim 1972 na opravu a zkompletování vozu  č.p. 0884



home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail