www.Ferrari-Data.cz


HISTORIE  ŠASI  FERRARI   0800 - 0848




Historie především technických změn na závodních vozech Ferrari s podvozky  č. 0800  až  0848.

0800 - s tímto číslem byl vyrobený pouze motor  (nejspíš  Tipo 130  -  V12  3,5 litru  OHC)
0802 - podvozek vyrobený v únoru 1962 jako typ 286 SP    (tovární vůz)
- (karoserie už s nízkým zadkem , nízké čelní a boční okna)
- v dubnu 1962 , ještě před prvním závodem , do vozu nainstalovali motor V8  2,6 litru  =  268 SP
- v květnu 1962 na Targa Florio havaroval - oprava přední části karoserie
- začátkem roku 1963 úprava vozu a nový motor V6  2,0 litru  =  Dino 196 SP
- v srpnu 1963 , po závodě Targa Florio , prodali vůz soukromníkovi do USA  ,  ale bez motoru
- v 60-tých letech dostal karoserii coupe od firmy Sparing  a motor Buick V8
- v roce 1995 byl vůz kompletně zrestaurovaný , dostal novou karoserii (s vysokým zadkem a vysokými okny) a jeden z původních
  motorů (asi V6  2,0 litru)
0804 - podvozek vyrobený v únoru 1962 jako typ Dino 196 SP    (tovární vůz)
- (karoserie už s nízkým zadkem , nízké čelní a boční okna)
- v roce 1962 po hlavních závodech Targa Florio a Nürburgringu  startoval jen několika závodech do vrchu
- v listopadu 1962 jej prodali soukromníkovi
0806 - podvozek vyrobený v březnu 1962 jako typ 248 SP    (N.A.R.T.)
- (karoserie už s nízkým zadkem , nízké čelní a boční okna)
- v dubnu 1962 , po závodě 12h Sebringu , dostal pro Nürburgring nový motor V8  2,6 litru  =  268 SP
- koncem roku 1962 do vozu nainstalovali motor V6  2,0 litru  a prodali jej soukromníkovi  =  Dino 196 SP
- v letech 1972-1988 byl majitelem Pierre Bardinon
0808 - podvozek vyrobený v březnu 1962 jako typ 330 TRI/LM    (tovární vůz)
- (na výrobu tohoto šasi použila továrna starší prodloužený rám  č. 0780TR  z typu 250 TR61)
- (karoserie Fantuzzi - s vysokým čelním a bočními skly , zadní část karoserie s horizontálním spoilerem za kabinou)
- (motor byl upravený agregát z typu 400 Superamerica - V12  4,0 litru  3 karburátory Weber  =  asi 360 koní)
- v květnu 1962 provedli další úpravu motoru - větší blok , hlavy s většími ventily , 6 karburátorů Weber  =  390 koní
- v červnu 1962 vítězství ve 24h LeMans
- v červenci 1962 úprava karoserie - nízké čelní a boční skla , nízký zadek s jednoduchým ochranným obloukem - potom vůz prodali
  soukromníkovi
- začátkem roku 1963 dostal vysoké čelní sklo a nové dveře
- v červenci 1963 , po LeMans , mu namontovali v továrně novou karoserii coupe Fantuzzi , a prodali jej do USA
- v roce 1975 vůz překarosovaný u Fantuzzi na původní specifikaci ze začátku roku 1962
- v letech 1974-2002 byl majitelem Pierre Bardinon
0810 - podvozek vyrobený v únoru 1963 jako typ 250 P    (tovární vůz)
- v září 1963 vůz prodali do N.A.R.T.  -  nízké skla , vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk
- v únoru 1964 dostal vůz původní vyšší karoserii s otvorem v přední kapotě  a  nový motor V12  4,0 litru  =  330 P
- v květnu 1965 dostal opět nízké skla a vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk , otvor v přední kapotě zůstal
- někdy v průběhu historie byla karoserie zrestaurovaná zpět na původní verzi z roku 1963
- od roku 1988 je majitel:  Anthony Wang
0812 - podvozek vyrobený v únoru 1963 jako typ 250 P    (tovární vůz)
- v červnu 1963 , při 24h LeMans , vůz začal hořet a byl hodně poničený
- začátkem roku 1964 byl vůz opravený a dostal motor V12  3,3 litru , který mu již zůstal  =  275 P
- v červenci 1964 upravili karoserii - nízké skla , vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk  ,  a prodali jej Luigi Chinettimu
- v roce 1968 nová karoserie od Michelotti , vystavili jej na Autoshow New York
- v roce 1989 nová karoserie od firmy Autosport , podle té z roku 1963
- v roce 1999 proběhla kompletní rekonstrukce vozu do původního stavu , majitel stále Chinetti
0814 - podvozek vyrobený v březnu 1963 jako typ 250 P    (tovární vůz)
- v září 1963 upravili karoserii - nízké skla , vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk
- začátkem roku 1964 nainstalovaný nový motor V12  3,3 litru  ,  který mu již zůstal  =  275 P
- v létě 1964 , po Sebringu , továrna prodala vůz do N.A.R.T.
- v červnu 1966 vůz při závodě shořel , nejvíc byla poškozená prostřední část , už nebyl opravený
- od roku 1999 probýhala rekonstrukce vozu do původního stavu  ,  majitel Chinetti
0816 - podvozek vyrobený na jaře 1963 jako typ 250 P    (tovární vůz)
- (od začátku měl namontovaný větší motor V12  4,0 litru - upravený z typu 330 America)
- začátkem roku 1964 nainstalovaný nový motor V12  3,3 litru  ,  který mu už asi zůstal  =  275 P
- začátkem roku 1965 upravili karoserii - nízké skla , vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk - a prodali jej do USA
- závodil až do roku 1969
- někdy v průběhu historie byla karoserie zrestaurovaná zpět na původní verzi z roku 1963
- od 70-tých let je majitel Pierre Bardinon
0818 - podvozek vyrobený v únoru 1964 jako typ 330 P    (Maranello Concessionaires)
- v květnu 1964 dostal vůz pro Nürburgring motor V12  3,3 litru  =  275 P
- v červnu 1964 , ještě před LeMans , zpět motor V12  4,0 litru  =  330 P
- začátkem roku 1966 dostal novou karoserii ve stylu 330 P2  od Drogo
- v dubnu 1966 byl při tréninku na TT Oulton Park vůz při havárii zničený  ,  poničené šasi bylo uložené v soukromé garáži v Itálii
- v roce 1977 začalo restaurování původního motoru a šasi  ,  karoserii vyrobila firma Wakefields z Anglie  ,  vůz dokončili
  asi v roce 1981
- v roce 1986 přední část karoserie předělala firma Allegretto
- v roce 2006 dostal vůz certifikát autenticity od Ferrari Classiche
0820 - podvozek vyrobený v únoru 1964 jako typ 275 P    (tovární vůz)
- v létě 1964 vůz továrna prodala do N.A.R.T.
- koncem roku 1964 , nebo začátkem 1965 do něj namontovali nový motor V12  4,0 litru  =  330 P
- v roce 1965 upravili karoserii - nízké skla , vzadu jen jednoduchý ochranný oblouk
- koncem 70-tých let byl vůz zrestaurovaný do původního stavu
- v letech 1976-1985 byl majitelem Paul Pappalardo
- v letech 1996-1998 byl majitelem Bernie Ecclestone
0822 - podvozek vyrobený v únoru 1964 jako typ 330 P    (tovární vůz)
- v květnu 1964 dostal vůz pro Nürburgring motor V12  3,3 litru  =  275 P
- v červnu 1964 , ještě před LeMans , zpět motor V12  4,0 litru  =  330 P
- soukromníkovi vůz továrna prodala až v roce 1976
- koncem 70-tých let z vozu vymontovali motor  a pozděj ho nainstalovali do auta  č.p. 0824
- někdy v 90-tých letech vrátili původní motor zpět do vozu  a upravili karoserii (místo čelního skla pouze větrný štítek)
- asi od roku 1980 je majitel Pierre Bardinon
0824 - podvozek vyrobený v roce 1964 jako typ 330 P    (tovární vůz)
- začátkem roku 1965 nainstalovali do vozu nový motor V12  4,4 litru  a prodali jej stáji Scuderia Filipinetti  =  365 P
- v dubnu 1965 vůz v Monze havaroval , shořel a byl úplně zničený
- v roce 1968 koupil vrak Pierre Bardinon
- v roce 1989 zničený rám a ostatní zbylé součásti koupil David Piper

- David Piper v roce 1990 postavil nový vůz  ,  na který použil některé původní součásti  ,  a označoval jej za  č.p. 0824
   (auto ale mělo úplně nové nepůvodní šasi  ,  novou karoserii od Allegretti  a  motor V12  4,0 litru z vozu  č.p. 0822)
- koncem 90-tých let motor z vozu vymontovali  a vrátili jej Pierru Bardinonovi k jeho vozu  č.p. 0822

- v roce 1998 David Piper opravil a zrestauroval původní šasi  č. 0824  a postavil na něm další vůz , do kterého namontoval
  motor V12  4,4 litru  č.0836  =  365 P

David Piper teď tedy vlastní dva vozy 330/365 P  s číslem podvozku 0824.
Jeden má nový rám (postavený v roce 1990 , teď asi bez motoru)   a druhý používá opravený originální rám (dokončený v roce 1998).
0826 - podvozek vyrobený v únoru 1965 jako typ 330 P2  Spyder    (tovární vůz)
- hned v únoru 1965 továrna půjčila vůz týmu N.A.R.T.  pro závod 2000km Daytony
- v dubnu 1965 do něj nainstalovali motor V12  3,3 litru  =  275 P2  Spyder   a prodali ho týmu Maranello Concessionaires
- v červnu 1965 , před LeMans , dostal nový motor V12  4,4 litru  =  365 P2  Spyder
- v létě 1965 upravená karoserie pro skupinu 7   (místa čelního skla pouze větrný štítek , nízká zadní část s jednoduchým
  ochranným obloukem)
- v roce 1966 nová karoserie 365 P2  Spyder  (styl P2 roku 1966)
- od roku 1987 je majitelem:  Ralph Lauren
0828 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ 275 P2  Spyder    (tovární vůz)
- v dubnu 1965 , před Monzou , nový motor V12  4,0 litru  =  330 P2  Spyder
- v květnu 1965 , pro Targa Florio , zpět motor V12  3,3 litru  =  275 P2  Spyder
- v květnu 1965 , pro Nürburgring , opět motor V12  4,0 litru  =  330 P2  Spyder
- začátkem roku 1966 továrna mírně upravila šasi , nová karoserie  (styl P2 roku 1966) , nový motor V12  4,4 litru   a potom vůz
  prodali stáji Ecurie Francorchamps  =  365 P2  Spyder
- v roce 1968 dostal novou karoserii stylu P3 Berlinetta  od Drogo  pro silniční použití
- v roce 1981 vůz zrestaurovaný zpět na P2  ,  ten ale brzy potom havaroval a shořel
- někdy v polovině 80-tých let byl vrak opravený , s karoserií ve stylu P4
0830 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ 275 P2    (tovární vůz)    (nikdy se neúčastnil žádného závodu)
- v květnu 1965 , při privátním testování v Monze , vůz havaroval , shořel a byl sešrotovaný
- v roce 1966 prý byly některé jeho části použité pro stavbu vozu  365 P Speciale  č.p. 8971
0832 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ 275 P2  Spyder    (tovární vůz)
- v červnu 1965 , před LeMans , dostal vůz karoserii Coupé
- začátkem roku 1966 dostal novou otevřenou karoserii  (styl P2 roku 1966) , nový motor V12  4,4 litru   a potom vůz prodali
  stáji Scuderia Filipinetti  =  365 P2  Spyder
- v prosinci 1966 měl vůz těžkou havárii , při které shořel  (šasi pokroucené , motor to přežil)
- v roce 1972 prodali dochované části vozu do USA  (poškozené šasi , zavěšení , motor a převodovku)
- začátkem 90-tých let byl vůz zrekonstruovaný do podoby z roku 1966  (asi polovinu nepoužitelného šasi nahradili , původní motor
  a převodovka , nová karoserie)  =  365 P2  Spyder
0834 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ Dino 166 P  Coupé    (tovární vůz)
- v červenci 1965 , po závodě 24h LeMans , dostal nový motor V6  2,0 litru , karoserie zůstala stejná  =  Dino 206 P  Coupé
- v červenci 1965 , po závodě do vrchu Trento-Bondone , dostal novou otevřenou karoserii  =  Dino 206 P  Spyder
- začátkem roku 1967 dostal vůz novou otevřenou karoserii ve stylu Dino 206 S
- v srpnu 1967 jej továrna prodala soukromníkovi
0836 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ 275 P2  Spyder    (Scuderia Filipinetti)
- v červnu 1965 , před LeMans , nový motor V12  4,0 litru  =  330 P2  Spyder
- v srpnu 1965 dostal upravenou karoserii pro skupinu 7   (nízké okna , nízká zadní část s jednoduchým ochranným obloukem)
  a motor V12  4,4 litru  =  365 P2  Spyder sk.7
- v září 1965 vůz koupil David Piper
- začátkem roku 1966 dostal novou otevřenou karoserii  (styl P2 roku 1966)  =  365 P2  Spyder
- vůz stále vlastní David Piper ve specifikaci 365 P2  ,  používá střídavě obě karoserie  (sk.7  a  P2 roku 1966)
0838 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako typ 365 P2  Spyder    (N.A.R.T.)
- v září 1965 dostal upravenou karoserii pro skupinu 7   (nízké okna , nízká zadní část s jednoduchým ochranným obloukem)
- začátkem roku 1966 měl stále karoserii pro skupinu 7   (ale s původním vysokým čelním sklem)
- v březnu 1966 v Sebringu havaroval a shořel
- v červnu 1966 , před LeMans , jej opravili a dostal novou karoserii od Drogo (bílá , styl P2 roku 1966 s dlouhou zádí)
  =  365 P2 Coupé  (The White Elephant)
- začátkem roku 1967 dostal na dlouhou záď nové křídlo
- koncem roku 1967 nová jiná karoserie coupé od Piero Drogo  ,  a vůz prodali
- v 70-tých letech zrestaurovali vůz u Fantuzzi do původní konfigurace z roku 1965
- v letech 1970-1983 byl majitelem Pierre Bardinon
0840 - podvozek vyrobený v roce 1965 jako výstavní vůz studie Dino 206 S
- (je to Pininfarinova studie vozu s motorem uprostřed , vystavená v roce 1965 na autosalonu v Paříži)
- od roku 1995 je vystavená v muzeu v LeMans
0842 - podvozek vyrobený v roce 1966 jako typ Dino 206 S  Spyder    (tovární vůz)
- (byl to první tovární prototyp závodního vozu Dino 206 S  ,  ostatní vyrobené vozy měly už čísla podvozků  002  až  036)
- v červenci 1967 měl vůz při tréninku na GP Mugella havárii   a byl totálně zničený  (roztržený na dvě poloviny)
0844 - podvozek vyrobený v březnu 1966 jako typ 330 P3  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1966 odjel závody  - Monza , Spa  a  LeMans
- začátkem roku 1967 provedli drobné úpravy na šasi  ,  dostal nový motor  a prodali jej do N.A.R.T.  =  412 P  Berlinetta
- v této specifikaci odjel závody  -  Daytona , Monza  a  LeMans
- v srpnu 1967 dostal novou karoserii spyder sk.7 pro závody CanAm (nízké skla , vzadu jednoduchý ochranný oblouk
  a na zadní kapotě jedno sání pro motor)
- v USA závodil až do roku 1972
- v roce 1998 dostal původní karoserii z roku 1967 od Davida Pipera  =  412 P  Berlinetta
- od roku 2003 je majitelem:  Harry Leventis , UK
0846 - podvozek vyrobený v únoru 1966 jako typ 330 P3  Barchetta    (tovární vůz)
- v roce 1966 odjel závody  - Sebring , Targa Florio , Nürburgring  a  LeMans
- začátkem roku 1967 zmodernizovali šasi  a  dostal nový motor  =  330 P4  Barchetta  (vůz je někdy označovaný jako 330 P3/4)
- v roce 1967 odjel závody  - Daytona , 4h LeMans , Targa Florio  a  24h LeMans
- v červnu 1967 při 24h LeMans dostal defekt  a následný požár poničil vůz tak , že se ho už továrna nepokoušela opravit
- v roce 1968 prodala továrna motor a některé díly Davidu Piperovi  (asi pro stavbu vozu  č.p. 0900)
- osud šasi je nejasný  -  buď jej také koupil Piper , nebo z něj postavili studii Ferrari 250 P5
- v roce 2002 objevil velkou část  (asi 80%)  původního šasi James Glickenhaus v jedné replice 330 P4 , kterou právě koupil
- do podzimu 2004 kompletně zrekonstruovali celý vůz ve firmě Davida Pipera do specifikace z roku 1967  =  330 P3/4  Berlinetta
- v roce 2006 dostal vůz novou karoserii spyder podle té původní z let 1966 a 1967  =  330 P3/4  Barchetta
0848 - podvozek vyrobený v květnu 1966 jako typ 330 P3  Berlinetta    (tovární vůz)
- v roce 1966 odjel závody  - Nürburgring  (pouze testoval)  a  24h LeMans  (při havárii poničená přední část)
- začátkem roku 1967 provedli drobné úpravy na šasi  ,  dostal nový motor  a prodali jej do Scuderia Filipinetti  =  412 P  Berlinetta
- v roce 1967 odjel závody  - Monza , Targa Florio , 24h LeMans , Mugello a několik menších závodů
- od léta 1967 , po havárii v Mugellu , měl možná karoserii Barchetta
- od konce roku 1967 do 1990 byl majitelem Pierre Bardinon
- od roku 1990 je majitelem:  Giorgio Perfetti , CH



home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail