www.Ferrari-Data.cz


HISTORIE  ŠASI  FERRARI   0750 - 0798




Historie především technických změn na závodních vozech Ferrari s podvozky  č. 0750  až  0798.

0750 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- (také se ale říká , že s číslem 0750TR byl vyrobený pouze motor , jako rezerva pro John von Neumanna)
- historie vozu hodně neprůhledná , jen nějaké náznaky majitelů
- vůz údajně v roce 1960 při GP Havany havaroval a úplně shořel  ,  vrak byl rozebraný na náhradní díly
- v roce 1989 byla postavená replika vozu 250 TR , která používá toto číslo podvozku
0752 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- od roku 1968 jej vlastní Anthony Bamford
- někdy v 70-tých letech původní motor odstraněný , z jeho dílů byl upravený jiný motor 250 na specifikaci TR , a ten potom
  namontovali do vozu
- v roce 1987 do vozu nainstalovali kotoučové brzdy
- v roce 1997 do vozu vrátili původní bubnové brzdy
- v roce 2001 proběhlo kompletní zrestaurování vozu
0754 - podvozek vyrobený v červnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1960 měl vůz havárii , po opravě dostal novou karoserii (identickou jako původní)
0756 - podvozek vyrobený v červnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- koncem 70-tých let proběhlo zrestaurování vozu
0758 - podvozek vyrobený v červenci 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- začátkem 60-tých let byl vůz modernizovaný  -  nová zadní náprava , kotoučové brzdy , široké pneumatiky  a  motor z Corvette
- v polovině 60-tých let do něj namontovali motor V8 Traco
- v polovině 70-tých let  nová karoserie ve stylu tehdejších prototypů  ,  potom asi vůz rozebrali
- v polovině 80-tých let proběhlo zrestaurování vozu
0760 - nedokončený vůz 250 TR - zákaznické
- části šasi byly použité pro opravu vozu  č.p. 0748TR po těžké havárii v roce 1958
- motor namontovali do vozu  č.p. 0746  (původně Dino 296 S)
0762 - nepoužité číslo
0764 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 335 S    (stavba zahájená v březnu  ,  vůz dokončený až v listopadu)
- (je to normální typ 335 S , dodatečně vyrobený pro Luigi Chinettiho , ale s karoserií ve stylu TR-zákaznické s plexi vstupem
  vzduchu na kapotě)
- v roce 1961 poslali vůz do továrny na opravu motoru
- v roce 1962 vůz odeslaný zpět do USA , ale s neopraveným motorem , vůz takhle odmítli převzít a ten tak zůstal v docích ,
  až konečně v roce 1963 našel nového majitele
- v roce 1963 původní motor nahradili motorem  č. 2141GT  z typu 250 GT SWB Competizione
- v roce 1978 původní motor namontovali zpět do vozu
- v roce 1985 proběhla kompletní oprava motoru
0766 - podvozek vyrobený v roce 1959 jako typ 250 TR59    (tovární vůz)
- v létě 1959 motor upravený na mazání se suchou vanou
- koncem 80-tých let proběhlo kompletní zrestaurování vozu
0768 - podvozek vyrobený v lednu 1959 jako typ 250 TR59    (tovární vůz)
- v létě 1959 motor upravený na mazání se suchou vanou  a vůz prodali soukromníkovi
- začátkem 80-tých let proběhlo kompletní zrestaurování vozu
0770 - podvozek vyrobený v únoru 1959 jako typ 250 TR59    (tovární vůz)
- v létě 1959 motor upravený na mazání se suchou vanou
- na podzim 1959 vůz v továrně přestavěli na verzi 250 TR59/60
- v roce 1961 prodej soukromníkovi
- na podzim 1961 do něj namontovali motor V12  3,5 litru  č. 0628  z typu 290 MM
- v létě 1962 do něj namontovali motor V12  4,5 litru  z typu 375 MM
- v roce 1963 do něj namontovali motor Ford V8
- v 90-tých letech namontovali zpět původní motor TR
0772 - podvozek vyrobený v dubnu 1959 jako typ 250 TR59    (tovární vůz)
- na podzim 1959 vůz v továrně přestavěli na verzi 250 TR59/60
- v roce 1960 po havárii na Targa Florio vůz rozebrali  a některé díly použili na opravu vozu  č.p. 0780TR  před LeMans 1960
0774 - podvozek vyrobený v roce 1959 jako typ 250 TR59    (tovární vůz)
- v létě 1959 motor upravený na mazání se suchou vanou
- na podzim 1959 vůz v továrně přestavěli na verzi 250 TR59/60
- v 70-tých letech do něj namontovali motor V12  3,3 litru  z typu 275 P  a větší brzdy
- v 80-tých letech do vozu vrátili zpět původní motor
- v letech 1978-2004 byl majitelem Paul Pappalardo
0776 - podvozek vyrobený v listopadu 1959 jako typ Dino 196 S
- od roku 2003 majitel:  sir Anthony Bamford
0778 - podvozek vyrobený v lednu 1960 jako typ Dino 246 S   (tuhá zadní náprava)    (tovární vůz)
- v květnu 1960 při závodě na Nürburgringu  při pit-stopu vůz kompletně shořel  ,  odvezli ho zpět do továrny a byl sešrotovaný
- v průběhu roku 1960 továrna postavila úplně nové auto , pro které použila stejné číslo podvozku (mělo už nezávislé zavěšení
  zadní nápravy) , a prodali ho soukromníkovi
- na podzim 1961 do vozu namontovali motor V6  2,0 litru  =  Dino 196 S
- v roce 1963 motor z vozu vymontovali
- v roce 1971 do něj nainstalovali jiný motor
- v roce 1996 do vozu vrátili zpět motor V6  2,0 litru
- v letech 1971-1997 majitel:  Pierre Bardinon
0780 - podvozek vyrobený v březnu 1960 jako typ 250 TRI60    (tovární vůz)
- v květnu 1960 byl při závodě Targa Florio hodně poškozený
- ještě před LeMans 1960 dokončili opravu s použitím dílů z vozu  č.p. 0772TR
- v roce 1960 se po závodě v LeMans používal jako testovací vůz pro techniku vyvíjené verze TR61
- koncem roku 1960 dostal zadní část karoserie ve stylu TR61 , předek zůstal původní
- od května 1961 měl celou karoserii jako 250 TR61
- v roce 1962 byl rám vozu použitý pro výrobu šasi  č. 0808  typu 330 TRI/LM
0782 - podvozek vyrobený v březnu 1960 jako typ 250 TRI60    (tovární vůz)
- po dvou závodech v roce 1960 je jeho historie hodně nejasná
- (v dalších letech se možná používal jako testovací vůz  ,  potom ho asi prodali do Itálie a pak do Austrálie ,
  prý byl překarosovaný na Coupé a potom na 250 P  ,  ale vůz už pak nikdy nikdo neviděl)
0784 - podvozek vyrobený na jaře 1960 jako typ Dino 246 S   (nezávislé zadní zavěšení)    (tovární vůz)
- v květnu 1960 jen pro závod Targa Florio asi do vozu namontovali motor V6  2,7 litru  =  Dino 276 S
- v létě 1961 dostal novou aerodinamickou karoserii s dlouhým zadkem
- v roce 1975 byl vůz zrestaurovaný u Fantuzzi
- v letech 1975-1982 byl majitelem Pierre Bardinon
0786 - nepoužité číslo
0788 - podvozek vyrobený v roce 1958 , ještě s číslem 0007 , jako vůz Dino 246 F1
- v roce 1960 byl podvozek přestavěný a přečíslovaný na typ Dino 246 Tasman Monoposto  č.p. 0788FT
  (ovšem s motorem V12  3,0 litru z typu 250 TR)
- v roce 1965 dostal vůz novou dvoumístnou karoserii ve stylu 250 GTO/64
- začátkem 80-tých let byl vůz zrestaurovaný do specifikace z roku 1960  =  Dino 246 Tasman s motorem V12  3,0 litru
0790 - podvozek vyrobený v únoru 1961 jako typ 246 SP    (tovární vůz)
- v březnu 1961 , ještě před prvním závodem , dostal novou zadní část karoserie bez ploutve a bez plexi bubliny
- koncem roku 1961 karoserie upravená ve stylu ročníku 1962 - nižší zadní část a otvor v přední kapotě
- začátkem roku 1963 dostal novou přední i zadní část karoserie (vpředu jeden hlavní sací otvor)  a nový
  motor V6  2,0 litru  =  Dino 196 SP
- po Targa Florio 1963 vůz prodali soukromníkovi
- někdy v průběhu historie dostal novou karoserii podle ročníku 1962  ,  motor má stále V6  2,0 litru
0792 - podvozek vyrobený v lednu 1961 jako typ 250 TR61    (tovární vůz)
- v létě 1961 vůz prodali soukromníkovi
- koncem roku 1962 dostal novou nižší zadní část karoserie s horizontálním spoilerem za kabinou a novými chladícími otvory
- od roku 1985 majitel:  Ralph Lauren
0794 - podvozek vyrobený v lednu 1961 jako typ 250 TR61    (tovární vůz)
- v létě 1961 po závodě v LeMans úprava karoserie - nižší zadní část a nižší skla  ,  potom vůz prodali soukromníkovi
- asi začátkem 80-tých let vrácena původní karoserie
0796 - podvozek vyrobený roce 1961 jako typ 246 SP    (tovární vůz)
- koncem roku 1961 karoserie upravená ve stylu ročníku 1962 - nižší zadní část a otvor v přední kapotě
- v roce 1962 před LeMans upravená karoserie kvůli novým předpisům - vyšší čelní a boční okna , horizontální spoiler za kabinou
- od podzimu 1962 sloužil jako testovací mula  pro součásti a motor budoucího typu 250 P
- v květnu 1963 se s upraveným čumákem a motorem z 250 P účastnil závodu Targa Florio - při tréninku ale havaroval a vyhořel ,
  zřejmě byl neopravitelný
- motor 250 P byl v roce 1964 namontavaný do vozu 330 GTO  č.p. 3765LM
- (zbytky šasi  č. 0796  byly prý v roce 1981 nalezené ve Francii a v roce 1988 prodané do Anglie na kompletní zrestaurování)
0798 - podvozek vyrobený v únoru 1962 jako typ 248 SP    (tovární vůz)
- v březnu 1962 , ještě před prvním závodem LeMans Essai Avril , dostal nový motor V8  2,6 litru  =  268 SP   a upravenou karoserii
  kvůli novým předpisům - vyšší čelní a boční okna , horizontální spoiler za kabinou
- na podzim 1962 prodali vůz soukromníkovi - karoserie s nízkým zadkem a nízkými okny
- v letech 1969-1997 byl majitelem Pierre Bardinon



home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail