www.Ferrari-Data.cz


HISTORIE  ŠASI  FERRARI   0700 - 0748




Historie především technických změn na závodních vozech Ferrari s podvozky  č. 0700  až  0748.

0700 - podvozek vyrobený v roce 1957 jako typ 335 S
- asi v roce 1958 havárie , po opravě dostal novou karoserii Scaglietti
- v roce 1959 propálený blok motoru , nový blok dodala továrna
- v roce 1995 kompletní zrestaurování zpět do původní konfigurace
0702 - podvozek vyrobený v roce 1957 jako typ 500 TRC
- v roce 1981 zrestaurování
- v roce 1986 kompletní zrestaurování , včetně nové karoserie
0704 - podvozek vyrobený v červnu 1957 jako druhý prototyp typu 250 TR    (modifikované šasi 500 TRC , tuhá zadní náprava)
- pro LeMans 1957 do něj továrna namontovala experimentální motor V12  3,1 litru (75 / 58,8 mm) , po závodě vrátili
  původní motor V12  3,0 litru zpět
- v roce 1958 před LeMans přestavěný na tovární vůz 250 TR58  (zadní náprava DeDion + nová 4° převodovka + nová karoserie)
- od roku 1967 byl vystavený v muzeu Ford v USA
- v roce 2005 vůz zrestaurovali
0706 - podvozek vyrobený v roce 1957 jako typ 500 TRC
- začátkem 60-tých let nainstalovaný motor a převodovka Ford 289
- začátkem 90-tých let nainstalovaný motor 750 monza č. 0582M
0708 - podvozek vyrobený v roce 1957 jako typ 500 TRC
- v roce 1959 namontovaný motor R4  2,5 litru  č. 0672MDTR
- v roce 1961 namontovaný motor Buick  V8  Nascar
- v roce 1972 namontovaný motor 500 TRC  č. 0662MDTR
- v letech 1990-1994 kompletní zrestaurování
- v roce 1994 motor vyměněný s vozem 500 TRC  šasi  0662MDTR za původní motor  =  u obou vozů teď podvozkům
  odpovídají i čísla motorů
0710 - podvozek vyrobený v listopadu 1957 jako typ 250 TR - první zákaznické
- první majitel John von Neumann
- v 60-tých letech nainstalovaný motor a převodovka 250 TR  č. 0750TR
- pozděj motor zrestaurovaný do původního stavu s použitím dílů z motorů č. 0722  a  č. 0710
0712 - podvozek vyrobený v roce 1957 jako vůz 625 GP  Monoposto
- v současné době je vystavený v Národním automobilovém muzeu v Holandsku
0714 - podvozek vyrobený v lednu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- první majitel Piero Drogo
- v roce 1963 do něj namontovali motor se suchou vanou č. 0770TR
- začátkem 80-tých let byl vůz zrestaurovaný , původní motor č. 0714TR namontovaný zpět
0716 - podvozek vyrobený v prosinci 1957 jako typ 250 TR - zákaznické
- začátkem 60-tých let několikrát vyměnili motor a překarosovali jej na silniční vůz
- začátkem 80-tých let překarosovaný zpět na TR , zrestaurování šasi a instalování motoru č. 0748TR
- v roce 1999 do vozu namontovali motor z typu 250 GT SWB
0718 - podvozek vyrobený v listopadu 1957 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1961 prodali pouze šasi - motor s převodovkou si nechal původní majitel
- v roce 1962 do šasi nainstalovaný motor Chevy V8
- v roce 1981 vůz zrestaurovali a nainstalovali do něl motor č. 0750TR
- v roce 1991 do vozu nainstalovali původní motor č. 0718TR
0720 - podvozek vyrobený v lednu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1964 vůz totálně shořel  (spolu s Ferrari 225 S  a   Alfou Romeo 2900 B)  ,  zbyl jen rám a části zavěšení
- v roce 1987 byly dochované části použité při sestavování vozu 250 TR , který převzal číslo podvozku 0720TR
0722 - podvozek vyrobený v únoru 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1976 byl vůz zrestaurovaný a nainstalovali do něj motor č. 0758TR
0724 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- od začátku 60-tých let bylo šasi bez motoru
- v 80-tých letech do něj namontovali motor Chevrolet V8
- v roce 1995 proběhla oprava vozu , stále je bez původního motoru
0726 - podvozek vyrobený v březnu 1958 jako typ 250 TR58    (tovární vůz)
- v roce 1959 byl přestavěný na verzi 250 TR59  a prodali jej soukromníkovi
- v roce 1960 vůz zničený při havárii na Kubě pádem do rokle  ,  v té rokli zůstal až do roku 1963
- v roce 1963 vrak přemístili na kubánské vojenské vrakoviště
- do roku 1990 se dochovaly některé levé části rámu - vůz zrekonstruovaný ještě s pomocí částí šasi z vozu 290 MM  č.p. 0606  ,
  blok motoru pochází z typu 250 GTE
- po téhle rekonstrukci je ale vůz považovaný spíš za šasi č. 0606  než za  č. 0726
0728 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR58    (pro Luigi Chinettiho)
- začátkem roku 1962 byl do něj nainstalovaný motor Chevy V8
- aktivně závodil až do konce roku 1962
- od roku 1982 majitel:  Pierre Bardinon
0730 - podvozek vyrobený v březnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1962 do něj byl nainstalovaný motor z typu 250 GT
0732 - podvozek vyrobený v březnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1958 hned v prvním závodě v Sebringu vůz havaroval a byl těžce poškozený - opravili jej
- v roce 1961 vůz při závodě opět havaroval a byl těžce poškozený - opět jej opravili
- v roce 1983 proběhlo zrestaurování vozu
0734 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- vůz nikdy nezávodil
- začátkem 80-tých let proběhlo zrestaurování vozu
- v roce 1985 ho koupil Paul Pappalardo
- od roku 1993 ho vlastní Ralph Lauren
0736 - podvozek vyrobený v březnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- začátkem 60-tých let dostal karoserii jako TR59  a nové kotoučové brzdy
- v roce 1969 do něj nainstalovali motor z typu 250 GTE
- začátkem 80-tých let vůz překarosovaný zpět na styl TR-zákaznické
- v roce 2000 vůz dostal zpět původní motor  č. 0736TR
0738 - podvozek vyrobený v roce 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1963 ho překarosoval Piero Drogo tak , aby se podobal typu 250 GTO
- v roce 1989 jej překarosovali zpět na TR-zákaznické
0740 - podvozek vyrobený v dubnu 1958 jako typ Dino 206 S    (V6  2,0 litru  65°  DOHC)    (tovární vůz)
- v březnu 1959  nová karoserie Fantuzzi stylu TR59  ,  nový motor (V6  2,0 litru  60°  OHC)  ,  nové kotoučové brzdy  ,  šasi
  zůstalo asi nezměněné  =  Dino 196 S
- po roce 1959 o něm nejsou žádné zprávy
0742 - podvozek vyrobený v květnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v roce 1960 měl vůz těžkou havárii
- v roce 1961 byl vrak opravený   (nové nezávislé zadní zavěšení + nová karoserie Gachnang)
- v letech 1967-1982 jej vlastnil Pierre Bardinon
- v roce 1972 ho překarosovali u Fantuzzi zpět na původní TR
0744 - podvozek vyrobený v květnu 1958 jako typ 312 S    (tovární vůz)
- v této specifikaci odjel pouze závod ve Spa
- v létě 1958 do něj namontovali nový motor V12  4,0 litru  a prodali jej soukromníkovi  =  412 S
- v roce 1959 do něj v továrně nechali namontovat kotoučové brzdy
0746 - podvozek vyrobený v květnu 1958 jako typ Dino 296 S   (tzv. experimentální model)    (tovární vůz)
- v této specifikaci odjel pouze závod v Silverstone 1958  ,  potom jej prodali Luigi Chinettimu
- v červnu 1958 do něj nainstalovali motor  č. 0760TR  =  potom vůz považovaný za 250 TR58
- v této specifikaci odjel pouze závod na Nürburgringu 1958
- v roce 1960 byl vůz v továrně přestavěný na plnohodnotnou 250 TR59/60  a prodaný do Ameriky
- v letech 1985 až cca 1990 jej vlastnil Pierre Bardinon
0748 - podvozek vyrobený v květnu 1958 jako typ 250 TR - zákaznické
- v červnu 1958 těžká havárie  ,  vůz nechali v továtně opravit  a namontovali do něj motor  č. 0722TR nebo 0730TR
  (původní motor pozděj nainstalovali do vozu č.p. 0716TR)
- v roce 1962 motor z vozu vymontovali a prodali  ,  pak nainstalovali neznámí motor
- začátkem 70-tých let asi nainstalovali zpět motor  č. 0730TR
- v roce 1982 proběhlo kompletní zrestaurování vozu



home

Copyright © 2012-2020   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail