PRVNÍ DVA PODVOZKY | |
01 C | - podvozek byl představený 12. března 1947 jako typ 125 S , s karoserií Touring spyder - první závod jel 11. května 1947 , poprvé vyhrál 25. května - v září 1947 při testování havaroval - začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali , dostal motor V12 2,0 litru a karoserii Cycle Wing = 166 Spyder Corsa č.p. 010I (někdy psané jako 0101) a hned potom ho prodali soukromníkovi (princ Igor Troubetskoj) - začátkem 50-tých let byl překarosovaný na Coupe (původní karoserie ztracená) - začátken 70-tých let si nechal jeho tehdejší majitel Anthony Bamford vyrobit novou karoserii Cycle Wing - od roku 1999 majitel Roger Willbanks , ten nechal kolem roku 2006 vůz u Ferrari zrestaurovat do původního stavu z roku 1947 = 125 S č.p. 01C/0101 |
02 C | - podvozek byl postavený na jaře 1947 jako typ 125 SC , od začátku měl karoserii cycle wing Ansoloni - první závod jel 11. května 1947 , poprvé vyhrál 29. května - v srpnu 1947 dostal nový motor V12 1,9 litru a novou karoserii Touring spyder , číslo podvozku zůstalo stejné = typ 159 S - začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali a dostal nový motor V12 2,0 litru , karoserie stále Touring spyder = 166 Spyder Corsa č.p. 020I - v roce 1949 nová karoserie Touring berlinetta - továrna ho prodala až v roce 1953 - poslední majitel od roku 1999: Lawrence Auriana , CT , USA |
Podle databáze podvozků bylo vyrobené ještě šasi č. 03C , a to jako typ 159 C. Jeho existence je ale velice sporná , nikde jinde o něm není ani zmínka. | |
SUDÉ PODVOZKY | |
002 C | - nový podvozek byl postavený v září 1947 jako typ 159 SC , s karoserií cycle wing , jezdil za tovární tým - začátkem roku 1948 dostal nový motor V12 2,0 litru , číslo podvozku zůstalo stejné = 166 Spyder Corsa a prodej soukromníkovi (mr. Besana) - v roce 1950 nová karoserie Motto roadster - v roce 1969 vůz zrestaurovaný do konfigurace z roku 1948 = 166 Spyder Corsa - v roce 1982 další zrestaurování + nová hliníková karoserie - poslední majitel od roku 2004: Jim Glickenhaus , NY , USA |
004 C | - podvozek vyrobený a prodaný v březnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , první majitel Soave Besana , IT - závodil až do roku 1956 - v roce 1966 zrestaurovaný - od roku 1973 ho vlastní James H. Clark , WA , USA |
006 I | - podvozek vyrobený a prodaný v březnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , první majitel Bruno Sterzi , IT - v roce 1951 bylo toto šasi přestavěné a přečíslované na typ 212 Export s č. podvozku 0076E + nová karoserie Vignale spyder , (měl ale namontovaný motor V12 2,0 litru z vozu 166 MM č.p. 0044M) - koncem 90-tých let vůz zrestaurovaný a přestavěný zpět na 166 Spyder Corsa č.p. 006C - poslední majitel od r. 1989: Anthony Wang , NY , USA |
008 I | - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , jezdil za tovární tým - začátkem roku 1949 úprava karoserie (blatníky spojené s karoserií) , namontovaný motor z vozu 166 MM č.p. 0010M , přečíslování podvozku a potom prodej soukromníkovi (Roberto Vallone , IT) = 166 MM č.p. 0012M - v roce 1957 nová karoserie Scaglietti spyder (styl 500 TRC) - v roce 1968 namontovaný motor V12 3,0 litru z typu 250 GT Lusso - kolem roku 2000 nová karoserie podle té z roku 1949 (cycle wing s připojenými blatníky) - poslední majitel od r. 1997: Ernst Klaus , CH |
010 I | - podvozek byl představený , ovšem ještě s původním číslem 01C , 12. března 1947 jako typ 125 S , s karoserií Touring spyder - první závod jel 11. května 1947 , poprvé vyhrál 25. května - v září 1947 při testování havaroval - začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali , dostal motor V12 2,0 litru a karoserii Cycle Wing = 166 Spyder Corsa č.p. 010I (někdy psané jako 0101) a hned potom ho prodali soukromníkovi (princ Igor Troubetskoj) - začátkem 50-tých let byl překarosovaný na Coupe (původní karoserie ztracená) - začátken 70-tých let si nechal jeho tehdejší majitel Anthony Bamford vyrobit novou karoserii Cycle Wing - od roku 1999 majitel Roger Willbanks , ten nechal kolem roku 2006 vůz u Ferrari zrestaurovat do původního stavu z roku 1947 = 125 S č.p. 01C/0101 |
012 I | - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , jezdil za tovární tým - v dubnu 1949 ho prodali soukromníkovi - Giovanni Bracco , IT - koncem roku 1949 dostal novou karoserii Fontana barchetta - začátkem roku 1950 nový motor V12 2,3 litru - Tipo 195 - v dubnu 1951 nový motor V12 2,6 litru - Tipo 212 - v tomhle stavu asi dodnes - poslední majitel od r. 1999: ???? , CA , USA |
014 I | - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , jezdil za tovární tým - koncem roku 1948 ho prodali soukromníkovi - Giampiero Bianchetti , IT - v roce 1956 dostal novou karoserii Scaglietti spyder (styl 500 TR) - v tomhle stavu dodnes - poslední majitel od r. 2007: Alan Podell , CA , USA |
016 I | - podvozek vyrobený a prodaný asi v červnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , první majitel Luigi Chinetti , NY , USA - závodil alespoň do roku 1953 - asi v původním stavu dochovaný dodnes - poslední majitel od r. 1987: Miles Collier , FL , USA |
018 I | - podvozek vyrobený a prodaný asi v červnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa , první majitel Ferdinando Righetti - další osud hodně nejasný - v 70-tých letech asi dovezený do USA - spekuluje se o tom , že tento podvozek nikdy nebyl vyrobený |
020 I | - podvozek byl postavený , ovšem ještě s původním číslem 02C , na jaře 1947 jako typ 125 SC , od začátku měl karoserii cycle wing Ansoloni - první závod jel 11. května 1947 , poprvé vyhrál 29. května - v srpnu 1947 dostal nový motor V12 1,9 litru a novou karoserii Touring spyder , číslo podvozku zůstalo stejné = typ 159 S - začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali a dostal nový motor V12 2,0 litru , karoserie stále Touring spyder = 166 Spyder Corsa č.p. 020I - v roce 1949 nová karoserie Touring berlinetta - továrna ho prodala až v roce 1953 - poslední majitel od roku 1999: Lawrence Auriana , CT , USA |
(022 I) | - s tímto číslem byl vyrobený pouze motor V12 2,0 litru , který namontovali do vozu 166 MM č.p. 0002M |
Série sudých podvozků pokračuje závodními vozy u typu 166 MM čísly 024MB , 0002M , 0004M , 0006M , 0008M , 0010M , 0012M až po č.p. 1050. | |
LICHÉ PODVOZKY | |
001 S | - typ 166 Sport , karoserie Allemano barchetta - podvozek koupil v listopadu 1947 ital Bruno Sterzi , karoserie Allemano pro něj byla dokončená někdy začátkem roku 1948 - 1. místo v Targa Florio 1948 - začátkem roku 1950 ho koupil baron Stefano La Motta ze Sicílie - 1. dubna 1951 s vozem vážně havaroval při Giro di Sicilia , baron nehodu nepřežil - vůz byl totálně zničený a šel do šrotu |
003 S | - typ 166 Sport , karoserie Allemano berlinetta - vůz byl vyrobený začátkem roku 1948 , jezdil za tovární tým - 1. místo v Mille Miglia 1948 - v létě 1948 ho koupil ital Giampiero Bianchetti - kolem roku 1951 měl vůz silniční nehodu , po opravě měl kompletně novou karoserii od firmi Colli - v roce 1958 vůz opět velmi vážně poškozený při havárii - po ní šel přímo do šrotu - zachránil se pouze motor s převodovkou , které byli pozděj namontované do šasi č. 0205EL - kolem roku 1999 byl údajně motor s převodovkou namontovaný do šasi č. 0048M |
005 S | - typ 166 Sport , karoserie Touring coupe - vůz byl vyrobený v roce 1948 a Ferrari ho nechal vystavit na autosalonu Turin Motor Show - v listopadu 1948 ho továrna prodala: Antonio Sterzi , IT - poslední majitel od 90-tých let: jakýsi Antonetto , IT - vůz po celou dobu zůstal v původním stavu |
Série lichých podvozků pokračuje cestovními vozy u typu 166 Inter čísly 007S , 009S , 011S , 013S , 015S , 017S , 019S , 021S až po č.p. 74 999. Od podvozku č. 75 000 v r.1988 začali cestovní vozy používat sudá i lichá čísla. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail