www.Ferrari-Data.cz


HISTORIE  ŠASI  FERRARI   01 - 001 - 020




Historie technických změn na šasi u prvních vozů Ferrari.

PRVNÍ  DVA  PODVOZKY
01 C - podvozek byl představený 12. března 1947 jako typ 125 S  ,  s karoserií Touring spyder
- první závod jel 11. května 1947  ,  poprvé vyhrál 25. května
- v září 1947 při testování havaroval
- začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali , dostal motor V12  2,0 litru a karoserii Cycle Wing  =  166 Spyder Corsa  č.p. 010I
   (někdy psané jako 0101)  a hned potom ho prodali soukromníkovi (princ Igor Troubetskoj)
- začátkem 50-tých let byl překarosovaný na Coupe  (původní karoserie ztracená)
- začátken 70-tých let si nechal jeho tehdejší majitel Anthony Bamford vyrobit novou karoserii Cycle Wing
- od roku 1999 majitel Roger Willbanks  ,  ten nechal kolem roku 2006 vůz u Ferrari zrestaurovat do původního stavu
   z roku 1947  =  125 S  č.p. 01C/0101
02 C - podvozek byl postavený na jaře 1947 jako typ 125 SC  ,  od začátku měl karoserii cycle wing Ansoloni
- první závod jel 11. května 1947  ,  poprvé vyhrál 29. května
- v srpnu 1947 dostal nový motor V12  1,9 litru a novou karoserii Touring spyder , číslo podvozku zůstalo stejné  =  typ 159 S
- začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali a dostal nový motor V12  2,0 litru , karoserie stále Touring spyder
   =  166 Spyder Corsa  č.p. 020I
- v roce 1949 nová karoserie Touring berlinetta
- továrna ho prodala až v roce 1953
- poslední majitel od roku 1999:  Lawrence Auriana , CT , USA
Podle databáze podvozků bylo vyrobené ještě šasi č. 03C , a to jako typ 159 C.  Jeho existence je ale velice sporná , nikde jinde o něm není ani zmínka.
SUDÉ  PODVOZKY
002 C - nový podvozek byl postavený v září 1947 jako typ 159 SC  ,  s karoserií cycle wing  ,  jezdil za tovární tým
- začátkem roku 1948 dostal nový motor V12  2,0 litru , číslo podvozku zůstalo stejné  =  166 Spyder Corsa   a prodej
  soukromníkovi (mr. Besana)
- v roce 1950 nová karoserie Motto roadster
- v roce 1969 vůz zrestaurovaný do konfigurace z roku 1948  =  166 Spyder Corsa
- v roce 1982 další zrestaurování + nová hliníková karoserie
- poslední majitel od roku 2004:  Jim Glickenhaus , NY , USA
004 C - podvozek vyrobený a prodaný v březnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  první majitel Soave Besana , IT
- závodil až do roku 1956
- v roce 1966 zrestaurovaný
- od roku 1973 ho vlastní James H. Clark , WA , USA
006 I - podvozek vyrobený a prodaný v březnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  první majitel Bruno Sterzi , IT
- v roce 1951 bylo toto šasi přestavěné a přečíslované na typ 212 Export s  č. podvozku 0076E  +  nová karoserie Vignale spyder ,
  (měl ale namontovaný motor V12  2,0 litru  z vozu 166 MM č.p. 0044M)
- koncem 90-tých let vůz zrestaurovaný a přestavěný zpět na 166 Spyder Corsa  č.p. 006C
- poslední majitel od r. 1989:  Anthony Wang , NY , USA
008 I - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  jezdil za tovární tým
- začátkem roku 1949 úprava karoserie (blatníky spojené s karoserií) , namontovaný motor z vozu 166 MM  č.p. 0010M  ,
  přečíslování podvozku  a potom prodej soukromníkovi (Roberto Vallone , IT)  =  166 MM  č.p. 0012M
- v roce 1957 nová karoserie Scaglietti spyder  (styl 500 TRC)
- v roce 1968 namontovaný motor V12  3,0 litru z typu 250 GT Lusso
- kolem roku 2000 nová karoserie podle té z roku 1949 (cycle wing s připojenými blatníky)
- poslední majitel od r. 1997:  Ernst Klaus , CH
010 I - podvozek byl představený , ovšem ještě s původním číslem 01C , 12. března 1947 jako typ 125 S  ,  s karoserií Touring spyder
- první závod jel 11. května 1947  ,  poprvé vyhrál 25. května
- v září 1947 při testování havaroval
- začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali , dostal motor V12  2,0 litru a karoserii Cycle Wing  =  166 Spyder Corsa  č.p. 010I
   (někdy psané jako 0101)  a hned potom ho prodali soukromníkovi (princ Igor Troubetskoj)
- začátkem 50-tých let byl překarosovaný na Coupe  (původní karoserie ztracená)
- začátken 70-tých let si nechal jeho tehdejší majitel Anthony Bamford vyrobit novou karoserii Cycle Wing
- od roku 1999 majitel Roger Willbanks  ,  ten nechal kolem roku 2006 vůz u Ferrari zrestaurovat do původního stavu
   z roku 1947  =  125 S  č.p. 01C/0101
012 I - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  jezdil za tovární tým
- v dubnu 1949 ho prodali soukromníkovi  -  Giovanni Bracco , IT
- koncem roku 1949 dostal novou karoserii Fontana barchetta
- začátkem roku 1950 nový motor V12  2,3 litru - Tipo 195
- v dubnu 1951 nový motor V12  2,6 litru - Tipo 212
- v tomhle stavu asi dodnes
- poslední majitel od r. 1999:  ???? , CA , USA
014 I - podvozek vyrobený asi v dubnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  jezdil za tovární tým
- koncem roku 1948 ho prodali soukromníkovi  -  Giampiero Bianchetti , IT
- v roce 1956 dostal novou karoserii Scaglietti spyder  (styl 500 TR)
- v tomhle stavu dodnes
- poslední majitel od r. 2007:  Alan Podell , CA , USA
016 I - podvozek vyrobený a prodaný asi v červnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  první majitel Luigi Chinetti , NY , USA
- závodil alespoň do roku 1953
- asi v původním stavu dochovaný dodnes
- poslední majitel od r. 1987:  Miles Collier , FL , USA
018 I - podvozek vyrobený a prodaný asi v červnu 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  ,  první majitel Ferdinando Righetti
- další osud hodně nejasný
- v 70-tých letech asi dovezený do USA
- spekuluje se o tom , že tento podvozek nikdy nebyl vyrobený
020 I - podvozek byl postavený , ovšem ještě s původním číslem 02C , na jaře 1947 jako typ 125 SC  ,  od začátku měl
  karoserii cycle wing Ansoloni
- první závod jel 11. května 1947  ,  poprvé vyhrál 29. května
- v srpnu 1947 dostal nový motor V12  1,9 litru a novou karoserii Touring spyder , číslo podvozku zůstalo stejné  =  typ 159 S
- začátkem roku 1948 podvozek přečíslovali a dostal nový motor V12  2,0 litru , karoserie stále Touring spyder
   =  166 Spyder Corsa  č.p. 020I
- v roce 1949 nová karoserie Touring berlinetta
- továrna ho prodala až v roce 1953
- poslední majitel od roku 1999:  Lawrence Auriana , CT , USA
(022 I) - s tímto číslem byl vyrobený pouze motor V12  2,0 litru , který namontovali do vozu 166 MM  č.p. 0002M
Série sudých podvozků pokračuje závodními vozy u typu 166 MM  čísly   024MB , 0002M , 0004M , 0006M , 0008M , 0010M , 0012M   až po   č.p. 1050.
LICHÉ  PODVOZKY
001 S - typ 166 Sport  ,  karoserie Allemano barchetta
- podvozek koupil v listopadu 1947 ital Bruno Sterzi , karoserie Allemano pro něj byla dokončená někdy začátkem roku 1948
- 1. místo v Targa Florio 1948
- začátkem roku 1950 ho koupil baron Stefano La Motta  ze Sicílie
- 1. dubna 1951 s vozem vážně havaroval při Giro di Sicilia , baron nehodu nepřežil
- vůz byl totálně zničený a šel do šrotu
003 S - typ 166 Sport  ,  karoserie Allemano berlinetta
- vůz byl vyrobený začátkem roku 1948  ,  jezdil za tovární tým
- 1. místo v Mille Miglia 1948
- v létě 1948 ho koupil ital Giampiero Bianchetti
- kolem roku 1951 měl vůz silniční nehodu , po opravě měl kompletně novou karoserii od firmi Colli
- v roce 1958 vůz opět velmi vážně poškozený při havárii - po ní šel přímo do šrotu
- zachránil se pouze motor s převodovkou , které byli pozděj namontované do šasi č. 0205EL
- kolem roku 1999 byl údajně motor s převodovkou namontovaný do šasi č. 0048M
005 S - typ 166 Sport  ,  karoserie Touring coupe
- vůz byl vyrobený v roce 1948  a Ferrari ho nechal vystavit na autosalonu Turin Motor Show
- v listopadu 1948 ho továrna prodala:  Antonio Sterzi , IT
- poslední majitel od 90-tých let:  jakýsi Antonetto , IT
- vůz po celou dobu zůstal v původním stavu
Série lichých podvozků pokračuje cestovními vozy u typu 166 Inter  čísly   007S , 009S , 011S , 013S , 015S , 017S , 019S , 021S   až po   č.p. 74 999.

Od podvozku č. 75 000  v r.1988  začali cestovní vozy používat sudá  i  lichá čísla.



home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail