www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  Mondial  T



Ferrari_Mondial_T
Ferrari_Mondial_T_Cabriolet



Základní údaje
Období výroby 1989-1993
Počet vyrobených vozů 840 ks      - Coupe
1010 ks    - Cabriolet
Původní cena 84 000   až   96 300 USD      ,    57 700 GBP    - Coupe
92 400   až   114 000 USD    ,    62 700 GBP    - Cabriolet
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo F119 DL 000
Tipo F119 D 000
Tipo F119 D 040    - U.S. verze
Tipo F119 G 000    - (od konce r. 1990)
Tipo F119 G 040    - U.S. verze  (od konce r. 1990)
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V8  ,  90°  ,  z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  4 ventily na válec  ,  poháněné ozubeným řemenem
Mazání mazání s mokrou vanou    - 11,0 litrů
Zdvihový objem 3405 cm3
Vrtání / Zdvih 85 / 75 mm
Kompresní poměr 10,4:1
Příprava směsi - nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,5
- nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,7    - od konce roku 1990
Zapalování - elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,5 , jedna svíčka na válec
- elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,7 , jedna svíčka na válec    - od konce r. 1990
Výkon 221 kW (300 k)  při 7200 ot/min
Točivý moment 324 Nm  při 4200 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 7400 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 3,214:1
2.st 2,105:1
3.st 1,458:1
4.st 1,094:1
5.st 0,861:1
R.st 2,786:1
Spojka - dvou-kotoučová  suchá
- elektronická automatická spojka Valeo    - od r. 1991 na přání
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod 1,038:1  (26/27)    x    1,052:1  (19/20)    x    3,563:1  (16/57)
1,080:1  (25/27)    x    1,052:1  (19/20)    x    3,563:1  (16/57)    - U.S. verze
Podvozek
Typ šasi Tipo F108 AL/D       - Coupe
Tipo F108 AL/CD    - Cabriolet
Rám prostorový z ocelových trubek  +  zadní trubkový ocelový podrám
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , teleskopické
elektronicky nastavitelné plynové tlumiče Bilstein (tři úrovně nastavení) , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , teleskopické
elektronicky nastavitelné plynové tlumiče Bilstein (tři úrovně nastavení) , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Brembo  ,  282x22 / 280x22 mm  ,  ABS
Řízení hřebenové  s posilovačem
Karoserie
Počet sedadel 2 + 2
Design / Výroba Pininfarina
Materiál ocelová + sklolaminátové spodní části předních a zadních panelů karoserie
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4535 x 1810 x 1235 mm    - Coupe
4535 x 1810 x 1265 mm    - Cabriolet
Rozvor náprav 2650 mm
Rozchod kol    (p/z) 1522 / 1560 mm
Objem kufru 300 litrů    - zadní
Nádrž 96 litrů    - Coupe
86 litrů    - Cabriolet
85 litrů    - U.S. verze
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 1426 kg    - Coupe
1495 kg    - Coupe     - U.S. verze
1468 kg    - Cabriolet
1505 kg    - Cabriolet     - U.S. verze
Pohotovostní hmotnost 1503 kg    - Coupe
1560 kg    - Coupe     - U.S. verze
1536 kg    - Cabriolet
1570 kg    - Cabriolet     - U.S. verze
Celková hmotnost 1900 kg    - všechny
Kola    (p/z) 7J x 16"   ,   8J x 16"
Pneumatiky    (p/z) 205/55-16   ,   225/55-16
Výkony
Maximální rychlost 255 km/h      (při  7150 ot/min)
255 km/h      (při  7400 ot/min)    - U.S. verze
Zrychlení    z 0 na 100 6,3s
6,4s      - U.S. verze
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m 14,3s
14,4s    - U.S. verze
Pevný start    1 km 25,8s
26,0s    - U.S. verze
Čísla podvozků
79 596   až   97 698    - Coupe
80 339   až   97 733    - Cabriolet
Poznámky
Výkony všech typů motorů se lišily jen minimálně , uvedený výkon platí pro evropskou verzi D bez katalyzátoru.

Evropská verze motoru s katalyzátorem byla zpočátku určená jen pro švýcarský trh , pozděj už pro celou Evropu.


home

Copyright ©  2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail