FERRARI Mondial T
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1989-1993 |
Počet vyrobených vozů | 840 ks - Coupe 1010 ks - Cabriolet |
Původní cena | 84 000 až 96 300 USD , 57 700 GBP - Coupe 92 400 až 114 000 USD , 62 700 GBP - Cabriolet |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F119 DL 000Tipo F119 D 000Tipo F119 D 040 - U.S. verzeTipo F119 G 000 - (od konce r. 1990)Tipo F119 G 040 - U.S. verze (od konce r. 1990) |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V8 , 90° , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 4 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | mazání s mokrou vanou - 11,0 litrů |
Zdvihový objem | 3405 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 85 / 75 mm |
Kompresní poměr | 10,4:1 |
Příprava směsi | - nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,5- nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic M 2,7 - od konce roku 1990 |
Zapalování | - elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,5 , jedna svíčka na válec- elektrostatické zapalování Bosch Motronic M 2,7 , jedna svíčka na válec - od konce r. 1990 |
Výkon | 221 kW (300 k) při 7200 ot/min |
Točivý moment | 324 Nm při 4200 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7400 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 3,214:1 |
2.st | 2,105:1 |
3.st | 1,458:1 |
4.st | 1,094:1 |
5.st | 0,861:1 |
R.st | 2,786:1 |
Spojka | - dvou-kotoučová suchá- elektronická automatická spojka Valeo - od r. 1991 na přání |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | 1,038:1 (26/27) x 1,052:1 (19/20) x 3,563:1 (16/57) 1,080:1 (25/27) x 1,052:1 (19/20) x 3,563:1 (16/57) - U.S. verze |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F108 AL/D - CoupeTipo F108 AL/CD - Cabriolet |
Rám | prostorový z ocelových trubek + zadní trubkový ocelový podrám |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , teleskopickéelektronicky nastavitelné plynové tlumiče Bilstein (tři úrovně nastavení) , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , teleskopickéelektronicky nastavitelné plynové tlumiče Bilstein (tři úrovně nastavení) , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Brembo , 282x22 / 280x22 mm , ABS |
Řízení | hřebenové s posilovačem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 + 2 |
Design / Výroba | Pininfarina |
Materiál | ocelová + sklolaminátové spodní části předních a zadních panelů karoserie |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4535 x 1810 x 1235 mm - Coupe4535 x 1810 x 1265 mm - Cabriolet |
Rozvor náprav | 2650 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1522 / 1560 mm |
Objem kufru | 300 litrů - zadní |
Nádrž | 96 litrů - Coupe86 litrů - Cabriolet85 litrů - U.S. verze |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 1426 kg - Coupe1495 kg - Coupe - U.S. verze 1468 kg - Cabriolet1505 kg - Cabriolet - U.S. verze |
Pohotovostní hmotnost | 1503 kg - Coupe1560 kg - Coupe - U.S. verze 1536 kg - Cabriolet1570 kg - Cabriolet - U.S. verze |
Celková hmotnost | 1900 kg - všechny |
Kola (p/z) | 7J x 16" , 8J x 16" |
Pneumatiky (p/z) | 205/55-16 , 225/55-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 255 km/h (při 7150 ot/min)255 km/h (při 7400 ot/min) - U.S. verze |
Zrychlení z 0 na 100 | 6,3s6,4s - U.S. verze |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | 14,3s14,4s - U.S. verze |
Pevný start 1 km | 25,8s26,0s - U.S. verze |
Čísla podvozků | |
79 596 až 97 698 - Coupe80 339 až 97 733 - Cabriolet | |
Poznámky | |
Výkony všech typů motorů se lišily jen minimálně , uvedený výkon platí pro evropskou verzi D bez katalyzátoru. Evropská verze motoru s katalyzátorem byla zpočátku určená jen pro švýcarský trh , pozděj už pro celou Evropu. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail