FERRARI F40
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1988-1992 |
Počet vyrobených vozů | 1311 |
Původní cena | 399 000 až 431 200 USD , 140 000 až 193 000 GBP , 500 000 DEM |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F120 A 000Tipo F120 B 040 - katalyzátor a U.S. verze |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V8 , 90° , přeplňovaný , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 4 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | mazání se suchou vanou - 9,0 litrů |
Zdvihový objem | 2936 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 82 / 69,5 mm |
Kompresní poměr | 7,7:1 |
Příprava směsi | - nepřímé elektronické vstřikování Weber-Marelli IAW- dvě turbodmychadla IHI |
Zapalování | elektronické zapalování Weber-Marelli IAW , jedna svíčka na válec |
Výkon | 352 kW (478 k) při 7000 ot/min - podle továrny všechny verze |
Točivý moment | 577 Nm při 4000 ot/min575 Nm při 4500 ot/min - katalyzátor a U.S. verze |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7750 ot/min , 2 mezichladiče stlačeného vzduchu Behr , max. přetlak - 1,1 baru |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 2,769:1 |
2.st | 1,714:1 |
3.st | 1,227:1 |
4.st | 0,963:1 |
5.st | 0,767:1 |
R.st | 2,385:1 |
Spojka | dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | 1,33:1 (21/28) x 2,73:1 (11/30) - bez katalyzátoru 1,33:1 (21/28) x 2,90:1 (10/29) - katalyzátor a U.S. verze |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F120 AB 100 |
Rám | prostorový z ocelových trubek , zesílený kompozity |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickéelektronicky nastavitelné tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickéelektronicky nastavitelné tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Brembo , 330 / 330 mm , 4 / 4 pístky |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pininfarina |
Materiál | z uhlíkových vláken a kevlaru |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4358 x 1970 x 1124 mm |
Rozvor náprav | 2450 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1594 / 1606 mm |
Objem kufru | 250 litrů |
Nádrž | 120 litrů100 litrů - U.S. verze |
Suchá hmotnost | 1100 kg1215 kg - U.S. verze |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1235 kg1350 kg - U.S. verze |
Celková hmotnost | 1430 kg???? kg - U.S. verze |
Kola (p/z) | 8J x 17" , 13J x 17" |
Pneumatiky (p/z) | 245/40 ZR 17 , 335/35 ZR 17 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 324 km/h321 km/h - katalyzátor313 km/h - U.S. verze |
Zrychlení z 0 na 100 | 4,1s4,6s - katalyzátor4,8s - U.S. verze |
Zrychlení z 0 na 160 | 7,5s |
Zrychlení z 0 na 200 | 10,4s |
Zrychlení z 0 na 240 | 14,8s |
Pevný start 400 m | 11,9s |
Pevný start 1 km | 20,9s21,6s - katalyzátor21,9s - U.S. verze |
Čísla podvozků | |
76 624 až 95 317 | |
Poznámky | |
okruh Fiorano - 1:31,5 min (1:29,6 min)Podle oficiálních údajů měly všechny verze výkon 478 koní , ale první vozy bez katalyzároru byly ve skutečnosti výkonější ,měly téměř 500 koní. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail