FERRARI Enzo Ferrari
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 2002-2005 |
Počet vyrobených vozů | 400 |
Původní cena | 612 000 EUR , 670 000 USD , 418 000 GBP , 23 mil. Kč |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F140 B |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V12 , 65° , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 4 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou - 11,5 litrů |
Zdvihový objem | 5998 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 92 / 75,2 mm |
Kompresní poměr | 11,2:1 |
Příprava směsi | vícebodové nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic ME 7.1.1 |
Zapalování | elektrostatické zapalování Bosch Motronic ME 7.1.1 , jedna svíčka na válec |
Výkon | 485 kW (660 k) při 7800 ot/min |
Točivý moment | 657 Nm při 5500 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 8200 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 6° sekvenční F1 (bez automatického režimu) |
1.st | 3,153:1 |
2.st | 2,176:1 |
3.st | 1,565:1 |
4.st | 1,185:1 |
5.st | 0,935:1 |
6.st | 0,757:1 |
R.st | 2,385:1 |
Spojka | dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál + Elektronika | - samosvorný diferenciál- pohon zadních kol- kontrola trakce: ASR |
Stálý převod | 4,10:1 (10/41) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F140 AB |
Rám | centrální vana z uhlíkových vláken + přední a zadní hliníkové prvky pro uchycenímotoru a zavěšení |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena z hliníku , teleskopickéelektronicky nastavitelné tele-hydraulické tlumiče Mannesmann-Sachs (dvě úrovněnastavení , systém Skyhook) s vinutými pružinami na pákovém mechanismu (Pushrod) ,příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena z hliníku , teleskopickéelektronicky nastavitelné tele-hydraulické tlumiče Mannesmann-Sachs (dvě úrovněnastavení , systém Skyhook) s vinutými pružinami na pákovém mechanismu (Pushrod) ,příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Brembo , keramicko-uhlíkové (CCM) ,380x34 / 380x34 mm , 6 / 4 pístky , ABS / EBD | y ??/tr>
Řízení | hřebenové s posilovačem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pininfarina |
Materiál | z uhlíkových vláken |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4702 x 2035 x 1147 mm |
Rozvor náprav | 2650 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1660 / 1650 mm |
Objem kufru | 110 litrů |
Nádrž | 110 litrů |
Suchá hmotnost | 1255 kg |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1365 kg |
Celková hmotnost | 1620 kg |
Kola (p/z) | 9J x 19" , 13J x 19" |
Pneumatiky (p/z) | 245/35 ZR 19 , 345/35 ZR 19 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 350 km/h |
Zrychlení z 0 na 96 | 3,52s - test |
Zrychlení z 0 na 100 | 3,65s |
Zrychlení z 0 na 160 | 6,6s |
Zrychlení z 0 na 200 | 9,5s |
Zrychlení z 0 na 240 | 13,1s - test |
Zrychlení z 0 na 300 | 26,1s - test |
Pevný start 400 m | 11,0s |
Pevný start 1 km | 19,6s20,1s - test |
Čísla podvozků | |
Poznámky | |
Původně se mělo vyrobit 349 kusů , ale po premiéře kvůli velkému zájmu zvýšili počet na 399 vozů. Poslední čtyřstý vůz vyrobili pro papeže , který ho nechal vydražit. okruh Fiorano - 1:25,3 minokruh Nordschleife - 7:25 min Američan Glickenhaus si nechal v roce 2006 jedno Enzo u Pininfariny překarosovat ve stylu 60-tých let , tak vzniklo Ferrari P4/5. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail