www.Ferrari-Data.cz


FERRARI   Enzo Ferrari



Ferrari_Enzo   Ferrari_Enzo



Základní údaje
Období výroby 2002-2005
Počet vyrobených vozů 400
Původní cena 612 000 EUR    ,    670 000 USD    ,    418 000 GBP    ,    23 mil. Kč
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo F140 B
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V12  ,  65°  ,  z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  4 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou    - 11,5 litrů
Zdvihový objem 5998 cm3
Vrtání / Zdvih 92 / 75,2 mm
Kompresní poměr 11,2:1
Příprava směsi vícebodové nepřímé elektronické vstřikování Bosch Motronic ME 7.1.1
Zapalování elektrostatické zapalování Bosch Motronic ME 7.1.1  ,  jedna svíčka na válec
Výkon 485 kW (660 k)  při 7800 ot/min
Točivý moment 657 Nm  při 5500 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 8200 ot/min
Pohon
Převodovka 6°   sekvenční F1    (bez automatického režimu)
1.st 3,153:1
2.st 2,176:1
3.st 1,565:1
4.st 1,185:1
5.st 0,935:1
6.st 0,757:1
R.st 2,385:1
Spojka dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál  +  Elektronika - samosvorný diferenciál
- pohon zadních kol
- kontrola trakce:  ASR
Stálý převod 4,10:1  (10/41)
Podvozek
Typ šasi Tipo F140 AB
Rám centrální vana z uhlíkových vláken  +  přední a zadní hliníkové prvky pro uchycení
motoru a zavěšení
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena z hliníku , teleskopické elektronicky
nastavitelné tele-hydraulické tlumiče Mannesmann-Sachs (dvě úrovně nastavení , systém Skyhook)
s vinutými pružinami na pákovém mechanismu (Pushrod) , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena z hliníku , teleskopické elektronicky
nastavitelné tele-hydraulické tlumiče Mannesmann-Sachs (dvě úrovně nastavení , systém Skyhook)
s vinutými pružinami na pákovém mechanismu (Pushrod) , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Brembo  ,  keramicko-uhlíkové (CCM)  ,
380x34 / 380x34 mm  ,  6 / 4 pístky  ,  ABS / EBD
Řízení hřebenové  s posilovačem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina
Materiál z uhlíkových vláken
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4702 x 2035 x 1147 mm
Rozvor náprav 2650 mm
Rozchod kol    (p/z) 1660 / 1650 mm
Objem kufru 110 litrů
Nádrž 110 litrů
Suchá hmotnost 1255 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1365 kg
Celková hmotnost 1620 kg
Kola    (p/z) 9J x 19"   ,   13J x 19"
Pneumatiky    (p/z) 245/35 ZR 19   ,   345/35 ZR 19
Výkony
Maximální rychlost 350 km/h
Zrychlení    z 0 na 96 3,52s    - test
Zrychlení    z 0 na 100 3,65s
Zrychlení    z 0 na 160 6,6s
Zrychlení    z 0 na 200 9,5s
Zrychlení    z 0 na 240 13,1s    - test
Zrychlení    z 0 na 300 26,1s    - test
Pevný start    400 m 11,0s
Pevný start    1 km 19,6s
20,1s    - test
Čísla podvozků
Poznámky
Původně se mělo vyrobit 349 kusů , ale po premiéře kvůli velkému zájmu zvýšili počet na 399 vozů.
Poslední čtyřstý vůz vyrobili pro papeže , který ho nechal vydražit.

okruh Fiorano  -  1:25,3 min
okruh Nordschleife  -  7:25 min

Američan Glickenhaus si nechal v roce 2006 jedno Enzo u Pininfariny překarosovat ve stylu 60-tých let , tak vzniklo Ferrari P4/5.


home

Copyright ©  2012-2020   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail