DINO (FERRARI) 308 GT/4(Evropská verze)
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1974-1980 |
Počet vyrobených vozů | 2826 (Evropská + U.S. verze) |
Původní cena | 7700 až 9440 GBP |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F106 A 000 |
Uložení | před zadní nápravou - příčně |
Konstrukce | V8 , 90° , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | mazání s mokrou vanou - 9,0 litrů |
Zdvihový objem | 2927 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 81 / 71 mm |
Kompresní poměr | 8,8:1 |
Příprava směsi | 4 karburátory Weber 40 DCNF 35-36-37-38 |
Zapalování | - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec (první série vozů) - dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem , jedna svíčka na válec (ostatní) |
Výkon | 187 kW (255 k) při 7700 ot/min169 kW (230 k) při 6600 ot/min - od r. 1978 |
Točivý moment | 284 Nm při 5000 ot/min276 Nm při 4600 ot/min - od r. 1978 |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7700 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 3,077:1 (3,418:1) (v závorkách včetně 1,11:1) |
2.st | 2,118:1 (2,353:1) |
3.st | 1,524:1 (1,693:1) |
4.st | 1,120:1 (1,244:1) |
5.st | 0,857:1 (0,952:1) |
R.st | 2,923:1 (3,248:1) |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | 1,11:1 (27/30) x 3,71:1 (17/63) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F106 AL 100 |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , 272 / 277 mm |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 + 2 |
Design / Výroba | Bertone / stavil Scaglietti |
Materiál | ocelová + hliníkové kapoty |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4300 x 1710 x 1210 mm |
Rozvor náprav | 2550 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1460 / 1460 mm |
Objem kufru | 250 litrů - zadní35 litrů - přední |
Nádrž | 80 litrů |
Udávaná hmotnost | 1150 kg |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1285 až 1365 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (všechny) | lité hliníkové Campagnolo6,5J x 14" |
Pneumatiky (všechny) | 205/70-14 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 250 km/h (při 7400 ot/min)238 km/h (při 7000 ot/min) - od r. 1978 |
Zrychlení z 0 na 96 | 6,4s až 6,9s - test |
Zrychlení z 0 na 161 | 16,7s až 18,1s - test |
Zrychlení z 0 na 200 | 28,5s až 30,3s - test |
Pevný start 400 m | 14,4s |
Pevný start 1 km | 26,2s |
Čísla podvozků | |
07202 až 15 604 | |
Poznámky | |
V polovině roku 1978 dostaly vozy nové elektronické zapalování a mírně snížený výkon , kvůli novým emisním předpisům. V roce 1976 bylo označení i značka Dino zrušené , vozy se dál vyráběly pod značkou Ferrari. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail