FERRARI Dino 246 S
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1960 |
Počet vyrobených vozů | 2 |
Původní cena | |
Určení | závodní speciál |
Motor | |
Typ | Tipo 169 |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V6 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 2417 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 85 / 71 mm |
Kompresní poměr | 9,8:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 42 DCN |
Zapalování | jedno-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem , jedna svíčka na válec |
Výkon | 184 kW (250 k) při 7500 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 5° |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 544 |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , zkrutná tyč |
Zadní náprava | 0778 do května 1960:tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče 0778 nový vůz + 0784:nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče |
Brzdy (p/z) | kotoučové , Dunlop |
Řízení | šnekové se segmentem - č.p. 0784 |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Fantuzzi |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | |
Rozvor náprav | 2160 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1245 / 1205 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 120 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 640 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani15" |
Pneumatiky (p/z) | 5,50-15 , 6,00-15 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0778 , 0784 | |
Poznámky | |
0778: - podvozek vyrobený v lednu 1960 jako typ Dino 246 S s tuhou zadní nápravou - v květnu 1960 na Nürburgringu při pit stopu v závodě úplně shořel , vůz odvezli do továrny a sešrotovali - ještě do konce roku 1960 postavili úplně nové auto , se stejným číslem podvozku , ale už s nezávislým zavěšením zadní nápravy - na podzim 1961 do vozu namontavali motor V6 2,0 litru z typu Dino 196 S 0784: - vůz vyrobený na jaře 1960 jako typ Dino 246 S , už s nezávislým zavěšením zadní nápravy - v létě 1961 dostal novou aerodynamickou karoserii s delším předkem a zadkem(podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail