www.Ferrari-Data.cz


DINO  246 GT  ,  GTS



Dino_246_GT   Dino_246_GTS



Základní údaje
Období výroby 1969-1974    - GT
1972-1974    - GTS
Počet vyrobených vozů 2487 ks    - GT
1274 ks    - GTS
Původní cena 13 900   až   16 000 USD    ,    5485 GBP     - GT
14 500   až   16 700 USD    ,    6620 GBP     - GTS
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo 135 CS 000   (kód FIAT)    ,    Tipo 246 L   (kód Ferrari)
Uložení před zadní nápravou - příčně
Konstrukce V6  ,  65°  ,  blok z litiny  ,  hlavy z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou    - 7,0 litrů
Zdvihový objem 2419 cm3
Vrtání / Zdvih 92,5 / 60 mm
Kompresní poměr 9:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 40 DCN  F/7      - série L  a  M
3 karburátory Weber 40 DCN  F/13    - série E
3 karburátory Weber 40 DCN  F/19    - U.S. verze
Zapalování jedno-cívkové elektronické zapalování Marelli Dinoplex C  s jedním rozdělovačem ,
jedna svíčka na válec
Výkon 143 kW (195 k)  při 7600 ot/min
127 kW (175 k)  při 7000 ot/min    - U.S. verze
Točivý moment 226 Nm  při 5500 ot/min
215 Nm  při 5500 ot/min    - U.S. verze
Maximální otáčky + ostatní max. - 7800 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 3,075:1    - série L  a  M
3,230:1    - série E
2.st 2,117:1    - série L  a  M
2,203:1    - série E
3.st 1,524:1    - série L  a  M
1,619:1    - série E
4.st 1,125:1    - série L  a  M
1,200:1    - série E
5.st 0,857:1    - série L  a  M
0,895:1    - série E
R.st 2,667:1    - série L  a  M
3,000:1    - série E
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod 1,22:1  (27/33)    x    3,62:1  (16/58)    - série L  a  M
1,10:1  (30/33)    x    3,82:1  (17/65)    - série E

jiné diferenciály na přání:
3,62:1  (16/58)    až    3,11:1  (18/56)    - série L  a  M
3,82:1  (17/65)    až    3,15:1  (20/63)    - série E
Podvozek
Typ šasi Tipo 607 L  ,  M  a  E
Rám prostorový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  zn. Girling   (zn. Ate   - série M  a  E)  ,  271x25 / 277x18,5 mm
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina / stavil Scaglietti
Materiál ocelová + hliníková přední kapota
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4235 x 1700 x 1135 mm
Rozvor náprav 2340 mm
Rozchod kol    (p/z) 1425 / 1400 mm    - série L
1450 / 1425 mm    - série L   (kola - 7,5 x 14")
1425 / 1430 mm    - série M  a  E
Objem kufru 190 litrů
Nádrž 70 litrů
Suchá hmotnost 1080 kg    - GT
1155 kg    - GT   (U.S. verze)
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1210 kg    - GT
1290 kg    - GT   (U.S. verze)
1250 kg    - GTS
Celková hmotnost 1370 kg    - GT
1460 kg    - GT   (U.S. verze)
1410 kg    - GTS
Kola    (všechny) 6,5 x 14"
7,5 x 14"    - alt.  série L
Pneumatiky    (všechny) 185 VR 14    - série L
205/70-14     - série M  a  E
Výkony
Maximální rychlost 235 km/h      (při  7800 ot/min)
227 km/h      (U.S. verze)
Zrychlení    z 0 na 100 7,0s
6,8s   až   7,1s      - test
7,9s                      - test   (U.S. verze)
Zrychlení    z 0 na 160 16,2s   až   18,0s  - test
21,5s                    - test   (U.S. verze)
Zrychlení    z 0 na 200 27,2s
Pevný start    400 m 14,8s   až   15,4s  - test
15,9s                    - test   (U.S. verze)
Pevný start    1 km 26,8s
27,8s                    - test
Čísla podvozků
00406   až   01116    - GT   (řada L)
01118   až   02130    - GT   (řada M)
02132   až   07650    - GT   (řada E)
02174   až   08518    - GTS
Poznámky
Vozy vyráběla továrna Ferrari , ale nepoužívaly její označení.  Byla pro ně vytvořená vlastní značka Dino.

Verze kupé Dino 246 GT se vyráběla ve třech sériích:
 - série L      r.1969-1971      357 ks
 - série M     r.1971               506 ks
 - série E      r.1971-1974      1624 ks


home

Copyright ©  2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail