www.Ferrari-Data.cz


Auto Avio Costruzioni  815



Auto_Avio_Costruzioni_815_#021   Auto_Avio_Costruzioni_815_#021
Auto_Avio_Costruzioni_815_#021



Základní údaje
Období výroby 1940
Počet vyrobených vozů 2
Původní cena
Určení závodní
Motor
Typ
Uložení vpředu podélně
Konstrukce řadový  8-válec  ,  jedno-dílný blok z hliníkové slitiny  ,  dvě hliníkové hlavy
Rozvody ventilů OHV  ,  2 ventily na válec
Mazání tlakové mazání s mokrou vanou
Zdvihový objem 1496 cm3
Vrtání / Zdvih 63 / 60 mm
Kompresní poměr 7,5:1
Příprava směsi 4 karburátory Weber 30 DR2
Zapalování dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem Marelli , jedna svíčka na válec
Výkon 53,0 kW (72 k)  při 5500 ot/min    až
56,6 kW (77 k)  při 6000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní motor byl sestavený z dílů dvou motorů Fiat 508 C
Pohon
Převodovka 4°    (třetí a čtvrtý stupeň synchronizovaný)
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
R.st ?
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál pohon zadních kol
Stálý převod
Podvozek
Typ šasi
Rám eliptický žebřinový zpevněný křížovými výztuhami , z ocelových trubek
(vycházející z šasi Fiatu 508 C Balilla 1100)
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové
hydraulické tlumiče
Zadní náprava tuhá náprava , bez podélných ramen , podélné poloeliptické listové pera , pákové
hydraulické tlumiče , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  hydraulicky ovládané  ,  Fiat
Řízení šnekové se segmentem  ,  Fiat
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Touring
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška
Rozvor náprav 2420 mm
Rozchod kol    (p/z) 1230 / 1224 mm
Objem kufru
Nádrž 108 litrů
Hmotnost bez paliva a
bez karoserie
535 kg
Hmotnost bez paliva 625 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (všechny) drátěné Borrani
3,25 x 15"
Pneumatiky    (všechny) 5,50-15
Výkony
Maximální rychlost 160   až   170 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
020  ,  021S
Poznámky
Byl to první vůz , který Enzo Ferrari zkonstruoval po odchodu ze závodní stáje automobilky Alfa Romeo v roce 1939.
Tento typ ale ještě nenesl značku Ferrari.
První vůz který opravdu nesl označení Ferrari byl až typ 125 S z roku 1947.

Byl sestavený s použitím dílů Fiat , protože automobilka Fiat vypsala finanční odměnu pro auto na bázi jejích vozů , které zvítězí
v Mille Miglia ve své třídě.  Ani jedno AAC 815 však do cíle nedojelo.

Enzo Ferrari měl ve smlouvě s Alfou Romeo klauzuli , že po odchodu od nich nesmí 4 roky:
 -zkonstruovat vůz který by jim mohl konkurovat
 -použít svoje jméno pro závodní účely.

Závodní vůz sice postavil hned rok po odchodu , ale pro jeho označení použil jméno své konstrukční kanceláře Auto Avio
Costruzioni
.  Tím tedy dodržel jenom polovinu úmluvy , ale Alfa Romeo nikdy nepodala žádný protest.


home

Copyright ©  2012-2020   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail