Auto Avio Costruzioni 815
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1940 |
Počet vyrobených vozů | 2 |
Původní cena | |
Určení | závodní |
Motor | |
Typ | |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | řadový 8-válec , jedno-dílný blok z hliníkové slitiny , dvě hliníkové hlavy |
Rozvody ventilů | OHV , 2 ventily na válec |
Mazání | tlakové mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 1496 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 63 / 60 mm |
Kompresní poměr | 7,5:1 |
Příprava směsi | 4 karburátory Weber 30 DR2 |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem Marelli , jedna svíčka na válec |
Výkon | 53,0 kW (72 k) při 5500 ot/min až56,6 kW (77 k) při 6000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | motor byl sestavený z dílů dvou motorů Fiat 508 C |
Pohon | |
Převodovka | 4° (třetí a čtvrtý stupeň synchronizovaný) |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | pohon zadních kol |
Stálý převod | |
Podvozek | |
Typ šasi | |
Rám | eliptický žebřinový zpevněný křížovými výztuhami , z ocelových trubek(vycházející z šasi Fiatu 508 C Balilla 1100) |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákovéhydraulické tlumiče |
Zadní náprava | tuhá náprava , bez podélných ramen , podélné poloeliptické listové pera , pákovéhydraulické tlumiče , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | bubnové , hydraulicky ovládané , Fiat |
Řízení | šnekové se segmentem , Fiat |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Touring |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | |
Rozvor náprav | 2420 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1230 / 1224 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 108 litrů |
Hmotnost bez paliva abez karoserie | 535 kg |
Hmotnost bez paliva | 625 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (všechny) | drátěné Borrani3,25 x 15" |
Pneumatiky (všechny) | 5,50-15 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 160 až 170 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
020 , 021S | |
Poznámky | |
Byl to první vůz , který Enzo Ferrari zkonstruoval po odchodu ze závodní stáje automobilky Alfa Romeo v roce 1939. Tento typ ale ještě nenesl značku Ferrari.První vůz který opravdu nesl označení Ferrari byl až typ 125 S z roku 1947. Byl sestavený s použitím dílů Fiat , protože automobilka Fiat vypsala finanční odměnu pro auto na bázi jejích vozů , které zvítězív Mille Miglia ve své třídě. Ani jedno AAC 815 však do cíle nedojelo. Enzo Ferrari měl ve smlouvě s Alfou Romeo klauzuli , že po odchodu od nich nesmí 4 roky: -zkonstruovat vůz který by jim mohl konkurovat -použít svoje jméno pro závodní účely. Závodní vůz sice postavil hned rok po odchodu , ale pro jeho označení použil jméno své konstrukční kanceláře Auto AvioCostruzioni. Tím tedy dodržel jenom polovinu úmluvy , ale Alfa Romeo nikdy nepodala žádný protest. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail