www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  750  Monza



Ferrari_750_Monza_#0500M   Ferrari_750_Monza_#0568M



Základní údaje
Období výroby 1954-1955
Počet vyrobených vozů 31
Původní cena
Určení závodní speciál
Motor
Typ Tipo 105
Tipo 119    - alt.
Uložení vpředu podélně
Konstrukce řadový  4-válec  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné přes ozubené kola
Mazání mazání se suchou vanou    - 16,0 litrů
Zdvihový objem 2999 cm3
Vrtání / Zdvih 103 / 90 mm
Kompresní poměr 8,6:1    až    9,2:1
Příprava směsi 2 karburátory Weber 58 DCOA/3
Zapalování - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
- dvě magneta Marelli , dvě svíčky na válec    - některé vozy
Výkon 184 kW (250 k)  při 6000 ot/min    až
191 kW (260 k)  při 6000 ot/min
Točivý moment 322 Nm  při 4800 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 6000 ot/min
Pohon
Převodovka 4°   nesynchronizovaná    - několik prvních vozů
5°   nesynchronizovaná    - ostatní
1.st 2,250:1    - 4°  převodovka
2,592:1    - 5°  převodovka
2.st 1,500:1    - 4°  převodovka
1,929:1    - 5°  převodovka
3.st 1,108:1    - 4°  převodovka
1,445:1    - 5°  převodovka
4.st 1:1           - 4°  převodovka
1,099:1    - 5°  převodovka
5.st 1:1           - 5°  převodovka
R.st ????         - 4°  převodovka
2,600:1    - 5°  převodovka
Spojka dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody 5°  převodovka:
4,34:1  (12/52)    ,    3,92:1  (13/51)    ,    3,57:1  (14/50)    ,    3,26:1  (15/49)    ,
3,00:1  (16/48)
Podvozek
Typ šasi Tipo 501    - několik prvních vozů
Tipo 510    - ostatní
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero
(vinuté pružiny  - Tipo 510) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , (zkrutná tyč  - Tipo 510)
Zadní náprava náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  Lockheed
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti    - 31 ks
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4165 x 1651 x 1054 mm
Rozvor náprav 2250 mm
Rozchod kol    (p/z) 1278 / 1284 mm
Objem kufru
Nádrž 145 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 760 kg
Pohotovostní hmotnost 865 kg
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
4,5 x 16"   ,   5,0 x 16"
Pneumatiky    (p/z) 5,25-16   ,   6,00-16
5,50-16   ,   6,00-16    - alt.
Výkony
Maximální rychlost 182   až   264 km/h         (podle stálého převodu  ,  při 6000 ot/min)
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0440M , 0462M , 0470M , 0486M , 0492M , 0494M , 0496M , 0498M , 0500M , 0502M , 0504M , 0508M , 0510M ,
0514M , 0516M , 0518M , 0520M , 0522M , 0524M , 0526M , 0530M , 0538M , 0548M , 0550M , 0552M , 0554M ,
0562M , 0568M , 0572M , 0582M , 0586M
Poznámky
Typ 750 Monza většinou nebývá rozdělovaný na dvě série jako 500 Mondial , protože naprostá většina vozů byla vyrobená
až v roce 1955 s šasi Tipo 510.

Druhý vyrobený vůz s  č.p. 0462M  byl někdy označovaný jako 750 S.


home

Copyright ©  2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail