FERRARI 750 Monza
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1954-1955 |
Počet vyrobených vozů | 31 |
Původní cena | |
Určení | závodní speciál |
Motor | |
Typ | Tipo 105Tipo 119 - alt. |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | řadový 4-válec , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné přes ozubené kola |
Mazání | mazání se suchou vanou - 16,0 litrů |
Zdvihový objem | 2999 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 103 / 90 mm |
Kompresní poměr | 8,6:1 až 9,2:1 |
Příprava směsi | 2 karburátory Weber 58 DCOA/3 |
Zapalování | - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec- dvě magneta Marelli , dvě svíčky na válec - některé vozy |
Výkon | 184 kW (250 k) při 6000 ot/min až191 kW (260 k) při 6000 ot/min |
Točivý moment | 322 Nm při 4800 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 6000 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 4° nesynchronizovaná - několik prvních vozů5° nesynchronizovaná - ostatní |
1.st | 2,250:1 - 4° převodovka2,592:1 - 5° převodovka |
2.st | 1,500:1 - 4° převodovka1,929:1 - 5° převodovka |
3.st | 1,108:1 - 4° převodovka1,445:1 - 5° převodovka |
4.st | 1:1 - 4° převodovka1,099:1 - 5° převodovka |
5.st | 1:1 - 5° převodovka |
R.st | ???? - 4° převodovka2,600:1 - 5° převodovka |
Spojka | dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | 5° převodovka:4,34:1 (12/52) , 3,92:1 (13/51) , 3,57:1 (14/50) , 3,26:1 (15/49) ,3,00:1 (16/48) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 501 - několik prvních vozůTipo 510 - ostatní |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero(vinuté pružiny - Tipo 510) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , (zkrutná tyč - Tipo 510) |
Zadní náprava | náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické tlumiče Houdaille |
Brzdy (p/z) | bubnové , Lockheed |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Scaglietti - 31 ks |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4165 x 1651 x 1054 mm |
Rozvor náprav | 2250 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1278 / 1284 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 145 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 760 kg |
Pohotovostní hmotnost | 865 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani4,5 x 16" , 5,0 x 16" |
Pneumatiky (p/z) | 5,25-16 , 6,00-165,50-16 , 6,00-16 - alt. |
Výkony | |
Maximální rychlost | 182 až 264 km/h (podle stálého převodu , při 6000 ot/min) |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0440M , 0462M , 0470M , 0486M , 0492M , 0494M , 0496M , 0498M , 0500M , 0502M , 0504M , 0508M , 0510M , 0514M , 0516M , 0518M , 0520M , 0522M , 0524M , 0526M , 0530M , 0538M , 0548M , 0550M , 0552M , 0554M , 0562M , 0568M , 0572M , 0582M , 0586M | |
Poznámky | |
Typ 750 Monza většinou nebývá rozdělovaný na dvě série jako 500 Mondial , protože naprostá většina vozů byla vyrobenáaž v roce 1955 s šasi Tipo 510. Druhý vyrobený vůz s č.p. 0462M byl někdy označovaný jako 750 S. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail