y ??/tr>
www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  500  Mondial



Ferrari_500_Mondial_Pf._#0414MD   Ferrari_500_Mondial_Scaglietti_#0536MD



Základní údaje
Období výroby 1954-1955
Počet vyrobených vozů 31
Původní cena
Určení závodní speciál
Motor
Typ Tipo 110
Tipo 111    - alt.
Uložení vpředu podélně
Konstrukce řadový  4-válec  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné přes ozubené kola
Mazání - mazání se suchou vanou    - 16,0 litrů
- mazání s mokrou vanou    - některé vozy
Zdvihový objem 1985 cm3
Vrtání / Zdvih 90 / 78 mm
Kompresní poměr 8,5:1    až    9:1
Příprava směsi 2 karburátory Weber 42 DCO/3       - I. série
2 karburátory Weber 45 DCOA/3    - II. série
Zapalování - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
- dvě magneta Marelli , dvě svíčky na válec    - některé první vozy
Výkon 114 kW (155 k)  při 7000 ot/min    až
125 kW (170 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment 205 Nm  při 5000 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 7000 ot/min
Pohon
Převodovka 4°   nesynchronizovaná    - I. série
5°   nesynchronizovaná    - II. série
1.st 2,250:1    - I. série
2,592:1    - II. série
2.st 1,500:1    - I. série
1,929:1    - II. série
3.st 1,108:1    - I. série
1,445:1    - II. série
4.st 1:1           - I. série
1,099:1    - II. série
5.st 1:1           - II. série
R.st ????         - I. série
2,600:1    - II. série
Spojka dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody I. série:
5,06:1   ,   4,64:1   ,   4,63:1   ,   4,34:1   ,   4,25:1   ,   4,20:1   ,   3,92:1

II. série:
5,06:1   ,   4,55:1   ,   4,34:1   ,   4,12:1   ,   3,92:1
Podvozek
Typ šasi Tipo 501    - I. série
Tipo 510    - II. série
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero
(vinuté pružiny  - II. série) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , (zkrutná tyč  - II. série)
Zadní náprava náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  Lockheed  ,  349x47,5 / 349x47,5 mm
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti        - 16 ks
Pinin Farina    - 14 ks
Monoposto    - 1 ks
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 3750 x 1520 x 1250 mm    - Pf. berlinetta
Rozvor náprav 2250 mm
Rozchod kol    (p/z) 1278 / 1284 mm
Objem kufru
Nádrž 145 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 720 kg    - spider
795 kg    - berlinetta
Pohotovostní hmotnost 825 kg    - spider
900 kg    - berlinetta
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
4,5 x 16"   ,   5,0 x 16"
Pneumatiky    (p/z) 5,25-16   ,   6,00-16
5,50-16   ,   6,00-16    - alt.
Výkony
Maximální rychlost 182   až   235 km/h         (podle stálého převodu  ,  při 7000 ot/min)
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0404MD , 0406MD , 0408MD , 0410MD , 0414MD , 0418MD , 0422MD , 0424MD , 0426MD , 0430MD , 0434MD ,
0438MD , 0446MD , 0448MD , 0452MD , 0454MD , 0458MD , 0464MD , 0468MD , 0474MD , 0506MD , 0512MD ,
0528MD , 0534MD , 0536MD , 0556MD , 0560MD , 0564MD , 0574MD , 0576MD , 0580MD
Poznámky
II. série s upraveným podvozkem a převodovkou se začala vyrábět v polovině roku 1955.
Mnoho vozů I. série bylo ale na druhou sérii upraveno dodatečně.


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail