FERRARI 412 S
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1958 |
Počet vyrobených vozů | 1 |
Původní cena | |
Určení | závodní speciál - americká série SCCA |
Motor | |
Typ | Tipo 141 |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 4023 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 77 / 72 mm |
Kompresní poměr | 9,9:1 |
Příprava směsi | 6 karburátorů Weber 42 DCN |
Zapalování | čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec |
Výkon | 318 kW (432 k) při 8000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 4° synchronizovaná |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová (5 lamel) |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 524 |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek | y ??/tr>
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , zkrutná tyč |
Zadní náprava | náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , hydraulické teleskopickétlumiče , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | - bubnové- kotoučové , Dunlop - od r. 1959 |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Scaglietti |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | |
Rozvor náprav | 2350 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1328 / 1310 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 196 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani16" |
Pneumatiky (p/z) | 6,00-16 , 7,00-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 300 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0744 | |
Poznámky | |
Tento typ si u Ferrari nechal v podstatě na zakázku vyrobit američan John von Neumann pro americký šampionát SCCA. Šasi použili z vozu 312 S do kterého namontovali mírně upravený motor z monopostu 412 MI. Tento typ se často plete právě s formulovým vozem z roku 1958 412 MI , vyvinutým pro oválovou sérii Monza-Indianapolis ,jehož motor s mírně sníženým výkonem používal. Historie: - podvozek č. 0744 byl vyrobený začátkem roku 1958 s motorem V12 DOHC 3,0 litru jako typ 312 S - v této konfiguraci ale odjel pouze jeden závod - v létě 1958 do něj továrna namontovala motor V12 DOHC 4,0 litru = typ 412 S a vůz prodali von Neumannovi (podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail