y ??/tr>
www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  412  S



Ferrari_412_S_#0744_1958   Ferrari_412_S_#0744_2008



Základní údaje
Období výroby 1958
Počet vyrobených vozů 1
Původní cena
Určení závodní speciál    - americká série SCCA
Motor
Typ Tipo 141
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 4023 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 72 mm
Kompresní poměr 9,9:1
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 42 DCN
Zapalování čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
Výkon 318 kW (432 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová   (5 lamel)
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 524
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče , zkrutná tyč
Zadní náprava náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , hydraulické teleskopické
tlumiče , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) - bubnové
- kotoučové  ,  Dunlop    - od r. 1959
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška
Rozvor náprav 2350 mm
Rozchod kol    (p/z) 1328 / 1310 mm
Objem kufru
Nádrž 196 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
16"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-16   ,   7,00-16
Výkony
Maximální rychlost 300 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0744
Poznámky
Tento typ si u Ferrari nechal v podstatě na zakázku vyrobit američan John von Neumann pro americký šampionát SCCA.
Šasi použili z vozu 312 S do kterého namontovali mírně upravený motor z monopostu 412 MI.

Tento typ se často plete právě s formulovým vozem z roku 1958 412 MI , vyvinutým pro oválovou sérii Monza-Indianapolis ,
jehož motor s mírně sníženým výkonem používal.

Historie:
- podvozek č. 0744 byl vyrobený začátkem roku 1958 s motorem V12  DOHC  3,0 litru jako typ 312 S
- v této konfiguraci ale odjel pouze jeden závod
- v létě 1958 do něj továrna namontovala motor V12  DOHC  4,0 litru = typ 412 S a vůz prodali von Neumannovi

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail