y ??/tr>
www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  412  P



Ferrari_412_P_#0850_1967   Ferrari_412_P_#0850_2002
Ferrari_412_P_#0854_1967   Ferrari_412_P_#0854_1996



Základní údaje
Období výroby 1967
Počet vyrobených vozů 2 + 2
Původní cena
Určení závodní prototyp
Motor
Typ Tipo 241
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 3967 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 71 mm
Kompresní poměr 11:1
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 40 DCN/15    a
6 karburátorů Weber 42 DCN/2
Zapalování čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
Výkon 309 kW (420 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná       (zn. ZF - Tipo 5DS)
5°   synchronizovaná       (zn. Ferrari - Tipo 603R)   - po LeMans 1967 postupně nahradila ZF
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 604
Rám polomonokok  =  ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami , spojujícími
strukturu sklolaminátové podlahy
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , zkrutná tyč
Zadní náprava nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,
zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Girling
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Ferrari - Drogo
Materiál hliníková , dveře z polyesteru
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4170 x 1780 x 985 mm
Rozvor náprav 2412 mm
Rozchod kol    (p/z) 1466 / 1484 mm
Objem kufru
Nádrž 151 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 833 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) hořčíkové Campagnolo
8,5 x 15"   ,   9,5 x 15"
Pneumatiky    (p/z) 5,50-15   ,   7,00-15
Výkony
Maximální rychlost 310 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0850  ,  0854   +   0844  ,  0848
Poznámky
Byl to typ určený pro soukromé týmy , jako alternativa továrních vozů 330 P4.

Šasi vycházelo z typu 330 P3, které jen mírně upravili.   Motor byl také odvozený od toho z 330 P3 , ale místo vstřikování
paliva byl osazený karburátory.
Převodovku vyráběla firma ZF , ale kvůli její nespolehlivosti ji po závodě LeMans 1967 postupně ve všech vozech nahradila
převodovka přímo od Ferrari z typu 330 P4.


Vozy č.p. 0844 a 0848 byly vyrobené v roce 1966 jako plnohodnotné 330 P3 , ale v roce 1967 je v továrně přestavěli
na typ 412 P.

Nedokončený rám podvozku č. 0850 byl vyrobený už na jaře 1966 jako náhradní šasi pro 330 P3 , ale dokončený
byl až v roce 1967 jako typ 412 P.

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail