FERRARI 412 P
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1967 |
Počet vyrobených vozů | 2 + 2 |
Původní cena | |
Určení | závodní prototyp |
Motor | |
Typ | Tipo 241 |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 3967 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 77 / 71 mm |
Kompresní poměr | 11:1 |
Příprava směsi | 6 karburátorů Weber 40 DCN/15 a6 karburátorů Weber 42 DCN/2 |
Zapalování | čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec |
Výkon | 309 kW (420 k) při 8000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná (zn. ZF - Tipo 5DS)5° synchronizovaná (zn. Ferrari - Tipo 603R) - po LeMans 1967 postupně nahradila ZF |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 604 |
Rám | polomonokok = ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami , spojujícímistrukturu sklolaminátové podlahy |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , zkrutná tyč |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Girling |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Ferrari - Drogo |
Materiál | hliníková , dveře z polyesteru |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4170 x 1780 x 985 mm |
Rozvor náprav | 2412 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1466 / 1484 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 151 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 833 kg |
Pohotovostní hmotnost | y ??/tr> |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | hořčíkové Campagnolo8,5 x 15" , 9,5 x 15" |
Pneumatiky (p/z) | 5,50-15 , 7,00-15 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 310 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0850 , 0854 + 0844 , 0848 | |
Poznámky | |
Byl to typ určený pro soukromé týmy , jako alternativa továrních vozů 330 P4. Šasi vycházelo z typu 330 P3, které jen mírně upravili. Motor byl také odvozený od toho z 330 P3 , ale místo vstřikovánípaliva byl osazený karburátory. Převodovku vyráběla firma ZF , ale kvůli její nespolehlivosti ji po závodě LeMans 1967 postupně ve všech vozech nahradilapřevodovka přímo od Ferrari z typu 330 P4. Vozy č.p. 0844 a 0848 byly vyrobené v roce 1966 jako plnohodnotné 330 P3 , ale v roce 1967 je v továrně přestavělina typ 412 P. Nedokončený rám podvozku č. 0850 byl vyrobený už na jaře 1966 jako náhradní šasi pro 330 P3 , ale dokončenýbyl až v roce 1967 jako typ 412 P. (podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail