www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  400  Superamerica



Ferrari_400_Supermerica_Coupe_#2373SA   Ferrari_400_Supermerica_Coupe_#3221SA
Ferrari_400_Supermerica_Cabrio_#1885SA   Ferrari_400_Supermerica_Speciale_#1517SA



Základní údaje
Období výroby 1960-1964

1960-1962    - I. série   (SWB)
1962-1964    - II. série  (LWB)
Počet vyrobených vozů 47 ks    - celkem

24 ks    - I. série   (17 - coupe , 7 - cabrio)
23 ks    - II. série  (19 - coupe , 4 - cabrio)
Původní cena 17 800   až   18 720 USD    ,    10 000 GBP
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo 163
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou    - 10,0 litrů
Zdvihový objem 3967 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 71 mm
Kompresní poměr 8,8:1
Příprava směsi 3 karburátory Solex C40 PAAI       - některé první vozy
3 karburátory Weber 46 DCF/3      - I. série
3 karburátory Weber 40 DCL/6      - II. série
Zapalování dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec
Výkon 235 kW (320 k)  při 7000 ot/min    až
250 kW (340 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment 356 Nm  při 5500 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 7000 ot/min
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná
4°   synchronizovaná  +  rychloběh    - od r. 1961
1.st 2,450:1
2.st 1,720:1
3.st 1,240:1
4.st 1:1
rychloběh 0,778:1
R.st 2,600:1
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál konvenční diferenciál , pohon zadních kol
Stálé převody 4,87:1  (7/34)    ,    4,57:1  (7/32)    ,    4,25:1  (8/34)    ,    3,77:1  (9/34)
Podvozek
Typ šasi Tipo 538        - I. série
Tipo 538 U    - II. série
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille (teleskopické tlumiče Koni - od r. 1963) , zkrutná tyč
Zadní náprava tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera s přidanými vinutými
pružinami , pákové hydraulické tlumiče Houdaille (teleskopické tlumiče Koni - od r. 1963)
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  Dunlop  ,  314 / 298 mm
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina
Materiál ocelová + hliníkové díly
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4675 x 1770 x 1300 mm    - coupe   I. série
4300 x 1680 x 1310 mm    - cabrio   I. série
4670 x 1770 x 1300 mm    - coupe   II. série
Rozvor náprav 2420 mm    - I. série
2600 mm    - II. série
Rozchod kol    (p/z) 1359 / 1350 mm    - I. série
1380 / 1375 mm    - I. série   (jiné kola)
1395 / 1387 mm    - II. série
Objem kufru
Nádrž 125 litrů    - I. série
100 litrů    - II. série
Suchá hmotnost 1200   až   1280 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1362   až   1406 kg
Celková hmotnost
Kola    (všechny) drátěné Borrani
15"
Pneumatiky    (všechny) 6,50-15
6,70-15    - alt.
185-15     - alt.
205-15     - od r. 1963
Výkony
Maximální rychlost 232 km/h                   (bez rychloběhu)    (při 7000 ot/min)    (stálý převod - 3,77:1)
218   až   280 km/h    (s rychloběhem)     (při 6560 ot/min)    (podle stálého převodu)
Zrychlení    z 0 na 100 7,8s   až   9,2s        - test
Zrychlení    z 0 na 160 18,7s   až   19,8s    - test
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m 15,8s   až   17,0s    - test
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
I. série:
1517SA , 1611SA , 1885SA , 1945SA , 2257SA , 2311SA , 2331SA , 2373SA , 2407SA , 2631SA , 2809SA , 2841SA ,
2861SA , 2879SA , 2893SA , 3097SA , 3221SA , 3309SA , 3361SA , 3513SA , 3559SA , 3621SA , 3673SA , 3747SA

II. série:
3931SA , 3949SA , 4031SA , 4059SA , 4109SA , 4111SA , 4113SA , 4241SA , 4251SA , 4271SA , 4279SA , 4423SA ,
4443SA , 4465SA , 4651SA , 4679SA , 4781SA , 5021SA , 5029SA , 5093SA , 5115SA , 5131SA , 5139SA
Poznámky
Rychloběh byl elektronicky přiřaditelný , zn. Laycock de Normanville , typu A-Type , jako náhrada pátého stupně.

Vůz I. série č.p. 3097SA z roku 1961 , jehož první majitel byl Enzo Ferrari , byl v roce 1962 přestavěný a přečíslovaný
na vůz II. série č.p. 4031SA.


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail