![]() |
|
FERRARI 375 Plus
|
|
| Základní údaje | |
| Období výroby | 1954 |
| Počet vyrobených vozů | 8 |
| Původní cena | |
| Určení | závodní / cestovní (č.p. 0488AM) |
| Motor | |
| Typ | Tipo 113Tipo 102 Plus - č.p. 0488AM |
| Uložení | vpředu podélně |
| Konstrukce | V12 , 60° , hlavy a blok z lehké slitiny |
| Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
| Mazání | mazání se suchou vanou |
| Zdvihový objem | 4954 cm3 |
| Vrtání / Zdvih | 84 / 74,5 mm |
| Kompresní poměr | 9,2:1 |
| Příprava směsi | 3 karburátory Weber 46 DCF/33 karburátory Weber 42 DCZ - č.p. 0488AM |
| Zapalování | dvě magneta , jedna svíčka na válec |
| Výkon | 243 kW (330 k) při 6000 ot/min |
| Točivý moment | 425 Nm při ???? ot/min |
| Maximální otáčky + ostatní | |
| Pohon | |
| Převodovka | 4° synchronizovaná |
| 1.st | ? |
| 2.st | ? |
| 3.st | ? |
| 4.st | ? |
| R.st | ? |
| Spojka | více-lamelová |
| Diferenciál | konvenční diferenciál , pohon zadních kol |
| Stálé převody | 4,43:1 (7/31) , 4,00:1 (8/32) , 3,55:1 (9/32) , 3,44:1 (9/31) |
| Podvozek | |
| Typ šasi | Tipo 505 |
| Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
| Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákovéhydraulické tlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
| Zadní náprava | náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , dvojité pákovéhydraulické tlumiče Houdaille |
| Brzdy (p/z) | bubnové , hydraulicky ovládané |
| Řízení | šnekové se segmentem |
| Karoserie | |
| Počet sedadel | 2 |
| Design / Výroba | Pinin Farina - 8 ks |
| Materiál | hliníková |
| Rozměry a hmotnosti | |
| Délka x Šířka x Výška | 4187 x 1624 x 1091 mm - závodní Pf. spider |
| Rozvor náprav | 2600 mm |
| Rozchod kol (p/z) | 1325 / 1284 mm |
| Objem kufru | |
| Nádrž | 190 litrů |
| Suchá hmotnost | |
| Hmotnost bez paliva | 900 kg |
| Pohotovostní hmotnost | 1030 kg1200 kg - č.p. 0488AM |
| Celková hmotnost | |
| Kola (p/z) | drátěné Borrani16" |
| Pneumatiky (p/z) | 6,00-16 , 7,00-16 |
| Výkony | |
| Maximální rychlost | až 280 km/h (podle stálého převodu) |
| Zrychlení z 0 na 100 | |
| Zrychlení z 0 na 160 | |
| Zrychlení z 0 na 200 | |
| Pevný start 400 m | |
| Pevný start 1 km | |
| Čísla podvozků | |
| 0384AM , 0386AM , 0392AM , 0396AM , 0398TF , 0400AM , 0478AM , 0488AM | |
| Poznámky | |
| Podvozek č. 0488AM je cestovní vůz postavený na podvozku typu 375 Plus , s motorem z 375 MM zvětšeným na 4,9 litrua se speciální karoserií cabriolet od Pinin Fariny , postavený na zakázku pro belgického krále Leopolda II. Vůz č.p. 0384AM koncem padesátých let shořel , jeho vrak byl potom prodaný bez motoru. V roce 1990 vůz zrekonstruovali do původního stavu a používal přechodně č.p. 0394AM , pouze motor není originál. V roce 2000 bylo šasi přečíslované zpět na původní číslo 0384AM. Pod číslem 0394AM se v roce 1954 vyrobil pouze motor , nic jiného.Na šasi se tohle číslo používalo jen přechodně v devadesátých letech pro zrekonstruovaný vůz s původním č.p. 0384AM. | |
Copyright © 2012-2025 , Ferrari-Data.cz , E-mail