www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  375  MM



Ferrari_375_MM_Pf._spider_#0362AM   Ferrari_375_MM_Pf._berlinetta_#0416AM
Ferrari_375_MM_Pf._Speciale_#0456AM   Ferrari_375_MM_Ghia_Speciale_#0476AM



Základní údaje
Období výroby 1953
Počet vyrobených vozů 26
Původní cena 7,5 mil. ITL
Určení závodní  /  cestovní (Speciale)
Motor
Typ Tipo 102    - vozy pro soukromé týmy
Tipo 108    - tovární vozy
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  hlavy a blok z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou
Zdvihový objem 4522 cm3    - Tipo 102
4494 cm3    - Tipo 108
Vrtání / Zdvih 84 / 68,0 mm    - Tipo 102
80 / 74,5 mm    - Tipo 108
Kompresní poměr 9:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 40 IF4/C
3 karburátory Weber 42 DCZ    - alt.
Zapalování dvě magneta Marelli  ,  jedna svíčka na válec
Výkon 250 kW (340 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment 412 Nm  při 5000 ot/min
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná
1.st 2,425:1
2.st 1,722:1
3.st 1,243:1
4.st 1:1
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál konvenční diferenciál , pohon zadních kol
Stálé převody 4,43:1  (7/31)    ,    4,00:1  (8/32)    ,    3,55:1  (9/32)    ,    3,44:1  (9/31)
Podvozek
Typ šasi Tipo 102
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Zadní náprava tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , dvojité pákové
hydraulické tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  hydraulicky ovládané  ,  356 / 337 mm
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba závodní:
- Pinin Farina    - 21 ks    (12 ks - berlinetta  ,  9 ks - spider)
- Vignale           - 1 ks      (0286AM)

Speciale:
- Pinin Farina    - 2 ks      (0456AM , 0490AM)
- Scaglietti        - 1 ks      (0402AM)
- Ghia               - 1 ks      (0476AM)
Materiál hliníková  (závodní vozy)
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4190 x 1635 x 1090 mm    - závodní  Pf. spider
4200 x 1595 x 1120 mm    - závodní  Pf. spider  (0382AM)
4320 x 1525 x 1320 mm    - závodní  Pf. berlinetta
Rozvor náprav 2600 mm
Rozchod kol    (p/z) 1325 / 1320 mm
Objem kufru
Nádrž 180 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 900 kg      - závodní  spider
950 kg      - závodní  berlinetta
1090 kg    - Speciale
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (všechny) drátěné Borrani
5,0 x 16"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-16   ,   7,00-16
Výkony
Maximální rychlost 224   až   289 km/h      (podle stálého převodu  ,  při 7000 ot/min)
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0286AM , 0318AM , 0320AM , 0322AM , 0358AM , 0360AM , 0362AM , 0364AM , 0366AM , 0368AM , 0370AM ,
0372AM , 0374AM , 0376AM , 0378AM , 0380AM , 0382AM , 0402AM , 0412AM , 0416AM , 0450AM , 0456AM ,
0460AM , 0472AM , 0476AM , 0490AM
Poznámky
Vozy č.p. 0318AM  ,  0320AM  a  0322AM byly vyrobené v roce 1953 jako typ 340 MM , ale ještě toho roku byly v továrně
přestavěné na typ 375 MM.

Závodní vůz č.p. 0366AM dostal v roce 1955 novou karoserii Scaglietti spider.

Závodní vůz č.p. 0450AM byl pozděj překarosovaný na cestovní verzi 375 MM Speciale Scaglietti Coupe ve stylu 250 GT TdF.


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail