FERRARI 375 MM
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1953 |
Počet vyrobených vozů | 26 |
Původní cena | 7,5 mil. ITL |
Určení | závodní / cestovní (Speciale) |
Motor | |
Typ | Tipo 102 - vozy pro soukromé týmyTipo 108 - tovární vozy |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , hlavy a blok z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 4522 cm3 - Tipo 1024494 cm3 - Tipo 108 |
Vrtání / Zdvih | 84 / 68,0 mm - Tipo 10280 / 74,5 mm - Tipo 108 |
Kompresní poměr | 9:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 40 IF4/C3 karburátory Weber 42 DCZ - alt. |
Zapalování | dvě magneta Marelli , jedna svíčka na válec |
Výkon | 250 kW (340 k) při 7000 ot/min |
Točivý moment | 412 Nm při 5000 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 4° synchronizovaná |
1.st | 2,425:1 |
2.st | 1,722:1 |
3.st | 1,243:1 |
4.st | 1:1 |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | konvenční diferenciál , pohon zadních kol |
Stálé převody | 4,43:1 (7/31) , 4,00:1 (8/32) , 3,55:1 (9/32) , 3,44:1 (9/31) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 102 |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové hydraulickétlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
Zadní náprava | tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , dvojité pákovéhydraulické tlumiče Houdaille |
Brzdy (p/z) | bubnové , hydraulicky ovládané , 356 / 337 mm |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | závodní: - Pinin Farina - 21 ks (12 ks - berlinetta , 9 ks - spider) - Vignale - 1 ks (0286AM) Speciale: - Pinin Farina - 2 ks (0456AM , 0490AM) - Scaglietti - 1 ks (0402AM) - Ghia - 1 ks (0476AM) |
Materiál | hliníková (závodní vozy) |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4190 x 1635 x 1090 mm - závodní Pf. spider4200 x 1595 x 1120 mm - závodní Pf. spider (0382AM)4320 x 1525 x 1320 mm - závodní Pf. berlinetta |
Rozvor náprav | 2600 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1325 / 1320 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 180 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 900 kg - závodní spider950 kg - závodní berlinetta1090 kg - Speciale |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (všechny) | drátěné Borrani5,0 x 16" |
Pneumatiky (p/z) | 6,00-16 , 7,00-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 224 až 289 km/h (podle stálého převodu , při 7000 ot/min) |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0286AM , 0318AM , 0320AM , 0322AM , 0358AM , 0360AM , 0362AM , 0364AM , 0366AM , 0368AM , 0370AM , 0372AM , 0374AM , 0376AM , 0378AM , 0380AM , 0382AM , 0402AM , 0412AM , 0416AM , 0450AM , 0456AM ,0460AM , 0472AM , 0476AM , 0490AM | |
Poznámky | |
Vozy č.p. 0318AM , 0320AM a 0322AM byly vyrobené v roce 1953 jako typ 340 MM , ale ještě toho roku byly v továrněpřestavěné na typ 375 MM. Závodní vůz č.p. 0366AM dostal v roce 1955 novou karoserii Scaglietti spider. Závodní vůz č.p. 0450AM byl pozděj překarosovaný na cestovní verzi 375 MM Speciale Scaglietti Coupe ve stylu 250 GT TdF. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail