www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  330  P4



Ferrari_330_P4_#0856_1967   Ferrari_330_P4_#0860_1997



Základní údaje
Období výroby 1967
Počet vyrobených vozů 3 + 2
Původní cena
Určení závodní prototyp
Motor
Typ Tipo 237
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  3 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 3967 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 71 mm
Kompresní poměr 11:1
Příprava směsi nepřímé mechanické vstřikování Lucas
Zapalování čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači Marelli , dvě svíčky na válec
Výkon 331 kW (450 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní max. - 8200 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná       (zn. Ferrari - Tipo 603R)
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka tří-kotoučová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 603
Rám polomonokok  =  ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami , spojujícími
strukturu sklolaminátové podlahy
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , zkrutná tyč
Zadní náprava nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,
zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Girling
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Ferrari - Drogo
Materiál hliníková , dveře z polyesteru
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4185 x 1810 x 1000 mm
Rozvor náprav 2400 mm
Rozchod kol    (p/z) 1488 / 1450 mm
Objem kufru
Nádrž 140 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 792 kg
Pohotovostní hmotnost 885 kg
Celková hmotnost
Kola    (p/z) hořčíkové Campagnolo
9,5 x 15"   ,   12,5 x 15"
Pneumatiky    (p/z) 10,15-15   ,   12,15-15
Výkony
Maximální rychlost 320 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0856  ,  0858  ,  0860   +   0846  ,  0900
Poznámky
0856:
 - podvozek byl vyrobený začátkem roku 1967 jako typ 330 P4

0858:
 - podvozek byl vyrobený začátkem roku 1967 jako typ 330 P4
 - na podzim 1967 vůz přestavěný na typ 350 P4 CanAm , v téhle specifikaci je dodnes

0860:
 - podvozek byl vyrobený začátkem roku 1967 jako typ 330 P4
 - na podzim 1967 vůz přestavěný na typ 350 P4 CanAm
 - pozděj přestavěný zpět na 330 P4


0846:
 - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3
 - začátkem roku 1967 přestavěný na typ 330 P4   (někdy je tento vůz označovaný také jako 330 P3/4)
 - v LeMans 1967 vůz zničený při požáru
 - v roce 2004 znovu sestavený jako 330 P3/4

0900:
 - vůz 330 P4 postavený Davidem Piperem začátkem 70-tých let , z většiny originálních dílů a karoserie
 - díky většině originálních dílů nebývá považovaný za repliku , ale za originální vůz , číslo podvozku mu proto přidělila sama továrna

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail