FERRARI 330 P3
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1966 |
Počet vyrobených vozů | 3 |
Původní cena | |
Určení | závodní prototyp |
Motor | |
Typ | Tipo 216 |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 3967 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 77 / 71 mm |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Příprava směsi | nepřímé mechanické vstřikování Lucas |
Zapalování | čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec |
Výkon | 309 kW (420 k) při 8000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 8200 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° (zn. Ferrari - Tipo 593) |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 593 |
Rám | polomonokok = ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami , spojujícímistrukturu sklolaminátové podlahy |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , zkrutná tyč |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Girling |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Ferrari - Drogo |
Materiál | hliníková , dveře z polyesteru |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4170 x 1780 x 990 mm - berlinetta4170 x 1780 x 950 mm - spider |
Rozvor náprav | 2412 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1462 / 1431 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 143 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 851 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | hořčíkové Campagnolo8,5 x 15" , 9,5 x 15" |
Pneumatiky (p/z) | 5,50-15 , 7,00-15 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 310 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0844 , 0846 , 0848 | |
Poznámky | |
V roce 1967 byly všechny vozy přestavěné na jiné typy , v původní verzi z roku 1966 se žádný nedochoval. 0844: - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Berlinetta - začátkem roku 1967 vůz přestavěný na typ 412 P Berlinetta - v srpnu 1967 vůz upravili na CanAm Spyder , motor zůstal ze 412 P - v roce 1998 přestavěný zpět na 412 P Berlinetta 0846: - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Spider - v roce 1967 vůz přestavěný na typ 330 P4 Spider (někdy je tento vůz označovaný také jako 330 P3/4) - v LeMans 1967 zničený při požáru , některé díly použité pro 330 P4 č.p. 0900 , (šasi asi použité pro výstavní vůz 250 P5) - v roce 2002 velká část šasi nalezená v jedné replice P4 - v roce 2004 vůz znovu sestavil David Piper pro Jamese Glickenhause na specifikaci z roku 1967 - 330 P3/4 Spider 0848: - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Berlinetta - začátkem roku 1967 vůz přestavěný na typ 412 P Berlinetta (podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail