www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  330  P3



Ferrari_330_P3_#0846_lemans1966   Ferrari_330_P3_#0848_nurburgring1966



Základní údaje
Období výroby 1966
Počet vyrobených vozů 3
Původní cena
Určení závodní prototyp
Motor
Typ Tipo 216
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 3967 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 71 mm
Kompresní poměr 10,5:1
Příprava směsi nepřímé mechanické vstřikování Lucas
Zapalování čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
Výkon 309 kW (420 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní max. - 8200 ot/min
Pohon
Převodovka 5°       (zn. Ferrari - Tipo 593)
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 593
Rám polomonokok  =  ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami , spojujícími
strukturu sklolaminátové podlahy
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , zkrutná tyč
Zadní náprava nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,
zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  Girling
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Ferrari - Drogo
Materiál hliníková , dveře z polyesteru
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4170 x 1780 x 990 mm    - berlinetta
4170 x 1780 x 950 mm    - spider
Rozvor náprav 2412 mm
Rozchod kol    (p/z) 1462 / 1431 mm
Objem kufru
Nádrž 143 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 851 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) hořčíkové Campagnolo
8,5 x 15"   ,   9,5 x 15"
Pneumatiky    (p/z) 5,50-15   ,   7,00-15
Výkony
Maximální rychlost 310 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0844  ,  0846  ,  0848
Poznámky
V roce 1967 byly všechny vozy přestavěné na jiné typy , v původní verzi z roku 1966 se žádný nedochoval.


0844:
 - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Berlinetta
 - začátkem roku 1967 vůz přestavěný na typ 412 P Berlinetta
 - v srpnu 1967 vůz upravili na CanAm Spyder , motor zůstal ze 412 P
 - v roce 1998 přestavěný zpět na 412 P Berlinetta

0846:
 - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Spider
 - v roce 1967 vůz přestavěný na typ 330 P4 Spider   (někdy je tento vůz označovaný také jako 330 P3/4)
 - v LeMans 1967 zničený při požáru , některé díly použité pro 330 P4 č.p. 0900 , (šasi asi použité pro výstavní vůz 250 P5)
 - v roce 2002 velká část šasi nalezená v jedné replice P4
 - v roce 2004 vůz znovu sestavil David Piper pro Jamese Glickenhause na specifikaci z roku 1967 - 330 P3/4 Spider

0848:
 - podvozek byl vyrobený v roce 1966 jako typ 330 P3 Berlinetta
 - začátkem roku 1967 vůz přestavěný na typ 412 P Berlinetta

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail