www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  330  GTO



Ferrari_330_GTO_#3673SA_1962   Ferrari_330_GTO_#4561SA_2004



Základní údaje
Období výroby 1962-1963
Počet vyrobených vozů 3
Původní cena
Určení závodní
Motor
Typ Tipo 163   a   163 LM
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 3967 cm3
Vrtání / Zdvih 77 / 71 mm
Kompresní poměr 8,8:1
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 42 DCN
Zapalování dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec
Výkon 287 kW (390 k)  při 7500 ot/min    až
294 kW (400 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka
5°   synchronizovaná    - č.p. 4561SA
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 538
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , zkrutná tyč
Zadní náprava tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , hydraulické
teleskopické tlumiče Koni
Brzdy    (p/z) kotoučové
Řízení šnekové s kolíkem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4360 x 1675 x 1245 mm
Rozvor náprav 2420 mm
2450 mm    - č.p. 4561SA
Rozchod kol    (p/z)
Objem kufru
Nádrž 140 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 950   až   1050 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
15"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-15   ,   7,00-15
Výkony
Maximální rychlost 280   až   300 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
3673SA  ,  3765LM  ,  4561SA
Poznámky
GTO  =  Gran Turismo Omologato

V letech 1962 až 1963 bylo vyrobeno 33 vozů typu 250 GTO a 3 vozy 330 GTO (motor 4 litry).  V roce 1964 se pak ještě
vyrobili 3 vozy modernizovaného typu 250 GTO/64.  Celkem tedy 39 aut GTO.

Vozy 330 GTO vyrobili jako rychlejší alternativu ke 250 GTO , hlavně pro LeMans. Vzhledem k motoru většímu než 3 litry nejel
jako vůz GT , ale musel být zařazený do kategorie prototypů.

Občas se vedou spory , jestli na Nürburgringu 1962 závodil vůz 3673SA , protože jako datum jeho dokončení se uvádí
listopad 1962. Proto někdo tvrdí , že Nürburgring jel podvozek 3765LM. Ale při bližším zkoumání je jasné že závod jel
opravdu č.p. 3673SA , protože pozdější datum dokončení lze snadno vysvětlit opravami po havárii , které byly hotové
právě v listopadu 1962. (viz Historie šasi)


HISTORIE ŠASI:

3673SA:
 - vůz vyrobený začátkem roku 1962 na upraveném podvozku 400 Superamerica , s motorem z typu 400 Superamerica
   upraveným pro závody  a  s karoserií ve stylu 250 GTO
 - květen 1962 - 2. místo na 1000 km Nürburgringu
 - začátkem června 1962 havárie při testování u Boloně - poničená zadní část vozu
 - konecem října 1962 dokončená oprava vozu - nová zadní náprava Tipo 538 , opravená převodovka a motor (stále původní
   ze 400 SA - teď vyladěný na 395 koní)  a nová karoserie z  250 GT SWB
 - v listopadu 1962 prodaný soukromníkovi , už nikdy nezávodil
 - v  80-tých letech vůz překarosovaný zpět na 330 GTO

3765LM:
 - vůz vyrobený v květnu 1962 na upraveném podvozku 400 Superamerica , s motorem z typu 400 Superamerica
   upraveným jako ten v 330 TRI/LM  a  s karoserií ve stylu 250 GTO
 - v červnu 1962 jel závod 24h LeMans , ale po 6 hodinách odstoupil kvůli přehřátí
 - ještě v roce 1962 ho prodali soukromníkovi
 - koncem roku 1964 do něj nainstalovali motor V12  3,0 litru z prototypu 250 P , který byl v testovací mule č.p. 0796 ,
   a 5° převodovku
 - v letech 1965 a 1966 účast v různých závodech
 - v polovině  90-tých let byl nalezený původní blok motoru  =  zrestaurování vozu zpět na 4-litrový objem

4561SA:
 - vůz vyrobený v září 1963 speciálně pro francouzského průmyslníka Michael-Paul Cavalliera
 - měl šasi na bázi 250 GTO , ale s prodlouženým rozvorem na 2450 mm , motor z typu 400 Superamerica naladěný
   na 400 k  při 7000 ot/min , 5° převodovku z 250 GTO  a karoserii ve stylu 250 GTO
 - v roce 1965 měl vůz těžkou silniční havárii po které ho poslali zpět do továrny na opravu
 - v továrně narovnali šasi a přidali do něj nové příčky + nová upravená přední část karoserie (větší chladič , větší mlhovky
   a jiné přepážky)
 - v roce 1966 jel vůz dva závody , jediné za celou jeho historii


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail