FERRARI 330 GTO
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1962-1963 |
Počet vyrobených vozů | 3 |
Původní cena | |
Určení | závodní |
Motor | y ??/tr>|
Typ | Tipo 163 a 163 LM |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 3967 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 77 / 71 mm |
Kompresní poměr | 8,8:1 |
Příprava směsi | 6 karburátorů Weber 42 DCN |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec |
Výkon | 287 kW (390 k) při 7500 ot/min až294 kW (400 k) při 7000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 4°5° synchronizovaná - č.p. 4561SA |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 538 |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , zkrutná tyč |
Zadní náprava | tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , hydraulickételeskopické tlumiče Koni |
Brzdy (p/z) | kotoučové |
Řízení | šnekové s kolíkem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Scaglietti |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4360 x 1675 x 1245 mm |
Rozvor náprav | 2420 mm2450 mm - č.p. 4561SA |
Rozchod kol (p/z) | |
Objem kufru | |
Nádrž | 140 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 950 až 1050 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani15" |
Pneumatiky (p/z) | 6,00-15 , 7,00-15 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 280 až 300 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
3673SA , 3765LM , 4561SA | |
Poznámky | |
GTO = Gran Turismo Omologato V letech 1962 až 1963 bylo vyrobeno 33 vozů typu 250 GTO a 3 vozy 330 GTO (motor 4 litry). V roce 1964 se pak ještěvyrobili 3 vozy modernizovaného typu 250 GTO/64. Celkem tedy 39 aut GTO. Vozy 330 GTO vyrobili jako rychlejší alternativu ke 250 GTO , hlavně pro LeMans. Vzhledem k motoru většímu než 3 litry nejeljako vůz GT , ale musel být zařazený do kategorie prototypů. Občas se vedou spory , jestli na Nürburgringu 1962 závodil vůz 3673SA , protože jako datum jeho dokončení se uvádílistopad 1962. Proto někdo tvrdí , že Nürburgring jel podvozek 3765LM. Ale při bližším zkoumání je jasné že závod jelopravdu č.p. 3673SA , protože pozdější datum dokončení lze snadno vysvětlit opravami po havárii , které byly hotovéprávě v listopadu 1962. (viz Historie šasi) HISTORIE ŠASI: 3673SA: - vůz vyrobený začátkem roku 1962 na upraveném podvozku 400 Superamerica , s motorem z typu 400 Superamerica upraveným pro závody a s karoserií ve stylu 250 GTO - květen 1962 - 2. místo na 1000 km Nürburgringu - začátkem června 1962 havárie při testování u Boloně - poničená zadní část vozu - konecem října 1962 dokončená oprava vozu - nová zadní náprava Tipo 538 , opravená převodovka a motor (stále původní ze 400 SA - teď vyladěný na 395 koní) a nová karoserie z 250 GT SWB - v listopadu 1962 prodaný soukromníkovi , už nikdy nezávodil - v 80-tých letech vůz překarosovaný zpět na 330 GTO 3765LM: - vůz vyrobený v květnu 1962 na upraveném podvozku 400 Superamerica , s motorem z typu 400 Superamerica upraveným jako ten v 330 TRI/LM a s karoserií ve stylu 250 GTO - v červnu 1962 jel závod 24h LeMans , ale po 6 hodinách odstoupil kvůli přehřátí - ještě v roce 1962 ho prodali soukromníkovi - koncem roku 1964 do něj nainstalovali motor V12 3,0 litru z prototypu 250 P , který byl v testovací mule č.p. 0796 , a 5° převodovku - v letech 1965 a 1966 účast v různých závodech - v polovině 90-tých let byl nalezený původní blok motoru = zrestaurování vozu zpět na 4-litrový objem 4561SA: - vůz vyrobený v září 1963 speciálně pro francouzského průmyslníka Michael-Paul Cavalliera - měl šasi na bázi 250 GTO , ale s prodlouženým rozvorem na 2450 mm , motor z typu 400 Superamerica naladěný na 400 k při 7000 ot/min , 5° převodovku z 250 GTO a karoserii ve stylu 250 GTO - v roce 1965 měl vůz těžkou silniční havárii po které ho poslali zpět do továrny na opravu - v továrně narovnali šasi a přidali do něj nové příčky + nová upravená přední část karoserie (větší chladič , větší mlhovky a jiné přepážky) - v roce 1966 jel vůz dva závody , jediné za celou jeho historii |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail