FERRARI 312 PB
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1971-1972 |
Počet vyrobených vozů | 11 (plus 1 nedokončený) |
Původní cena | |
Určení | závodní prototyp |
Motor | |
Typ | Tipo 001 - r. 1971 a 1972Tipo 001/1 - r. 1973 |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V12 , 180° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 4 ventily na válec , poháněné přes ozubené kola |
Mazání | mazání se suchou vanou - 12,0 litrů |
Zdvihový objem | 2991 cm3 - 0012992 cm3 - 001/1 |
Vrtání / Zdvih | 78,5 / 51,5 mm - 00180,0 / 49,6 mm - 001/1 |
Kompresní poměr | 11,5:1 |
Příprava směsi | nepřímé mechanické vstřikování Lucas |
Zapalování | elektronické jedno-cívkové zapalování Magneti-Marelli Dinoplex s jedním rozdělovačem ,jedna svíčka na válec |
Výkon | 331 kW (450 k) při 10 800 ot/min až349 kW (475 k) při 11 800 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | tří-kotoučová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 623 |
Rám | polomonokok = ocelový trubkový prostorový rám s nosnými hliníkovými výztuhami |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , zkrutná tyč |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , více-prvkové závěsy (jednoduché horní rameno , obrácený spodní závěs ,zdvojené podélné vzpěry) , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , Girling |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Ferrari |
Materiál | hliníková + sklolaminátová přední a ocasní část |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 3500 x 1880 x 956 mm - r. 1971 a 19723770 x 1960 x 954 mm - r. 19733890 x 1960 x 954 mm - r. 1973 |
Rozvor náprav | 2220 mm - r. 1971 a 19722340 mm - r. 19732380 mm - r. 1973 |
Rozchod kol (p/z) | 1425 / 1400 mm - r. 19711425 / 1448 mm - r. 19721426 / 1486 mm - r. 1973 |
Objem kufru | |
Nádrž | 120 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 565 až 590 kg |
Pohotovostní hmotnost | 655 až 680 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | hořčíkové Campagnolo10 x 13" , 15,5 x 15" - r. 1971 a 197211 x 13" , 17,0 x 15" - r. 1973 |
Pneumatiky (p/z) | 9,0-22-13 , 13,0-26-15 - r. 1971 a 19728,6-20-13 , 13,5-24-15 - r. 19729,0-20-13 , 14,0-24-15 - r. 1973 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 320 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
r.v. 1971 - 0874 , 0876 , 0878/0880 r.v. 1972 - 0882 , 0884 , 0886 , 0888 , 0890 , 0892 , 0894 , 0896 , (0898 - nedokončený) | |
Poznámky | |
Některé vozy byly postupně modernizované na novější verze až do roku 1974. Zadní část karoserie měla pozděj tři varianty - krátkou , středně dlouhou a dlouhou.(podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail