FERRARI 308 GTB , GTS(U.S. verze)
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1976-1980 - GTB1977-1980 - GTS |
Počet vyrobených vozů | 2897 ks - GTB (Evropská + U.S. verze)3219 ks - GTS (Evropská + U.S. verze) |
Původní cena | 26 400 až 40 200 USD - GTB36 000 USD - GTS |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F106 A 000Tipo F106 AE 000 - od r. 1978 |
Uložení | před zadní nápravou - příčně |
Konstrukce | V8 , 90° , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | mazání s mokrou vanou - 9,0 litrů (GTB i GTS) |
Zdvihový objem | 2927 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 81 / 71 mm |
Kompresní poměr | 8,8:1 |
Příprava směsi | 4 karburátory Weber 40 DCNF 72-73-74-75 |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec |
Výkon | 176 kW (240 k) při 6600 ot/min151 kW (205 k) při 6600 ot/min - od r. 1978 |
Točivý moment | 264 Nm při 5000 ot/min245 Nm při 5000 ot/min - od r. 1978 |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7700 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 3,230:1 (3,588:1) (v závorkách včetně 1,11:1) |
2.st | 2,118:1 (2,353:1) |
3.st | 1,524:1 (1,693:1) |
4.st | 1,120:1 (1,244:1) |
5.st | 0,857:1 (0,952:1) |
R.st | 2,923:1 (3,248:1) |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | 1,11:1 (27/30) x 3,71:1 (17/63) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F106 AB 100 - GTBTipo F106 AS 100 - GTS |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , 272x22 / 277x20 mm |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pininfarina / stavil Scaglietti |
Materiál | ocelová + hliníková přední kapota |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4380 x 1720 x 1120 mm |
Rozvor náprav | 2340 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1460 / 1460 mm |
Objem kufru | 150 litrů - zadní |
Nádrž | 70 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1433 kg - GTB1463 kg - GTS |
Celková hmotnost | 1614 kg - GTB1644 kg - GTS |
Kola (všechny) | 6,5J x 14"7,5J x 14" - alt. |
Pneumatiky (všechny) | 205/70-14 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 240 km/h (při 7150 ot/min)236 km/h (při 7000 ot/min) - od r. 1978 |
Zrychlení z 0 na 96 | 8,2s až 9,4s - test |
Zrychlení z 0 na 161 | 20,3s až 22,6s - test |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | 14,8s15,4s - od r. 1978 |
Pevný start 1 km | 27,0s |
Čísla podvozků | |
18 677 až 34 349 - GTB22 619 až 34 501 - GTS | |
Poznámky | |
V polovině roku 1978 dostaly vozy nové elektronické zapalování a mírně snížený výkon , kvůli novým emisním předpisům. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail