www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  308 GTB  ,  GTS

(Evropská verze)



ferrari_308_GTB   ferrari_308_GTS



Základní údaje
Období výroby 1975-1980    - GTB
1977-1980    - GTS
Počet vyrobených vozů 2897 ks    - GTB    (Evropská + U.S. verze)
3219 ks    - GTS    (Evropská + U.S. verze)
Původní cena 10 500   až   12 000 GBP    - GTB
15 500 GBP                        - GTS
Určení cestovní
Motor
Typ Tipo F106 A 000
Uložení před zadní nápravou - příčně
Konstrukce V8  ,  90°  ,  z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné ozubeným řemenem
Mazání - mazání se suchou vanou   - 11,0 litrů    (GTB - r.75-77)
- mazání s mokrou vanou   - 9,0 litrů      (GTB - r.77-80  +  GTS - všechny)
Zdvihový objem 2927 cm3
Vrtání / Zdvih 81 / 71 mm
Kompresní poměr 8,8:1
Příprava směsi 4 karburátory Weber 40 DCNF    57-58-59-60
Zapalování dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem , jedna svíčka na válec
Výkon 187 kW (255 k)  při 7700 ot/min
169 kW (230 k)  při 6600 ot/min    - od r. 1978
Točivý moment 284 Nm  při 5000 ot/min
276 Nm  při 4600 ot/min    - od r. 1978
Maximální otáčky + ostatní max. - 7700 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 3,077:1      (3,418:1)      (v závorkách včetně 1,11:1)
2.st 2,118:1      (2,353:1)
3.st 1,524:1      (1,693:1)
4.st 1,120:1      (1,244:1)
5.st 0,827:1      (0,918:1)    - GTB
0,857:1      (0,952:1)    - GTS
R.st 2,923:1      (3,248:1)
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod 1,11:1  (27/30)    x    3,71:1  (17/63)
Podvozek
Typ šasi Tipo F106 AB 100    - GTB
Tipo F106 AS 100    - GTS
Rám prostorový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené  ,  272x22 / 277x20 mm
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Pininfarina / stavil Scaglietti
Materiál - sklolaminátová + hliníková přední kapota    (GTB - r.75-77)
- ocelová + hliníková přední kapota                (GTB - r.77-80  +  GTS - všechny)
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4230 x 1720 x 1120 mm
Rozvor náprav 2340 mm
Rozchod kol    (p/z) 1460 / 1460 mm
Objem kufru 245 litrů    - zadní
40 litrů      - přední
Nádrž 74 litrů
Udávaná hmotnost 1090 kg    - GTB  sklolaminát
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1265 kg    - GTB  sklolaminát
1330 kg    - GTB  ocel
1360 kg    - GTS
Celková hmotnost 1445 kg    - GTB  sklolaminát
1510 kg    - GTB  ocel
1540 kg    - GTS
Kola    (všechny) 6,5J x 14"
7,5J x 14"    - alt.
Pneumatiky    (všechny) 205/70-14
Výkony
Maximální rychlost 252 km/h      (při  7250 ot/min)
245 km/h      (při  7000 ot/min)    - od r. 1978
Zrychlení    z 0 na 96 6,5s        - test
Zrychlení    z 0 na 161 17,0s      - test
Zrychlení    z 0 na 200 25,0s      - test
Pevný start    400 m 14,1s
Pevný start    1 km 25,4s
Čísla podvozků
18 677   až   21 289    - GTB  sklolaminát
20 805   až   34 349    - GTB  ocel
22 619   až   34 501    - GTS
Poznámky
Vozů GTB se sklolaminátovou karoserií bylo vyrobeno 712 kusů , s ocelovou karoserií 2185 kusů.

V polovině roku 1978 dostaly vozy nové elektronické zapalování a mírně snížený výkon , kvůli novým emisním předpisům.


home

Copyright © 2012-2024   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail