FERRARI 308 GTB , GTS(Evropská verze)
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1975-1980 - GTB1977-1980 - GTS |
Počet vyrobených vozů | 2897 ks - GTB (Evropská + U.S. verze)3219 ks - GTS (Evropská + U.S. verze) |
Původní cena | 10 500 až 12 000 GBP - GTB15 500 GBP - GTS |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo F106 A 000 |
Uložení | před zadní nápravou - příčně |
Konstrukce | V8 , 90° , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | - mazání se suchou vanou - 11,0 litrů (GTB - r.75-77)- mazání s mokrou vanou - 9,0 litrů (GTB - r.77-80 + GTS - všechny) |
Zdvihový objem | 2927 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 81 / 71 mm |
Kompresní poměr | 8,8:1 |
Příprava směsi | 4 karburátory Weber 40 DCNF 57-58-59-60 |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem , jedna svíčka na válec |
Výkon | 187 kW (255 k) při 7700 ot/min169 kW (230 k) při 6600 ot/min - od r. 1978 |
Točivý moment | 284 Nm při 5000 ot/min276 Nm při 4600 ot/min - od r. 1978 |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7700 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 3,077:1 (3,418:1) (v závorkách včetně 1,11:1) |
2.st | 2,118:1 (2,353:1) |
3.st | 1,524:1 (1,693:1) |
4.st | 1,120:1 (1,244:1) |
5.st | 0,827:1 (0,918:1) - GTB0,857:1 (0,952:1) - GTS |
R.st | 2,923:1 (3,248:1) |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | 1,11:1 (27/30) x 3,71:1 (17/63) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F106 AB 100 - GTBTipo F106 AS 100 - GTS |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické tlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené , 272x22 / 277x20 mm |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pininfarina / stavil Scaglietti |
Materiál | - sklolaminátová + hliníková přední kapota (GTB - r.75-77) - ocelová + hliníková přední kapota (GTB - r.77-80 + GTS - všechny) |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4230 x 1720 x 1120 mm |
Rozvor náprav | 2340 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1460 / 1460 mm |
Objem kufru | 245 litrů - zadní40 litrů - přední |
Nádrž | 74 litrů |
Udávaná hmotnost | 1090 kg - GTB sklolaminát |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1265 kg - GTB sklolaminát1330 kg - GTB ocel1360 kg - GTS |
Celková hmotnost | 1445 kg - GTB sklolaminát1510 kg - GTB ocel1540 kg - GTS |
Kola (všechny) | 6,5J x 14"7,5J x 14" - alt. |
Pneumatiky (všechny) | 205/70-14 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 252 km/h (při 7250 ot/min)245 km/h (při 7000 ot/min) - od r. 1978 |
Zrychlení z 0 na 96 | 6,5s - test |
Zrychlení z 0 na 161 | 17,0s - test |
Zrychlení z 0 na 200 | 25,0s - test |
Pevný start 400 m | 14,1s |
Pevný start 1 km | 25,4s |
Čísla podvozků | |
18 677 až 21 289 - GTB sklolaminát20 805 až 34 349 - GTB ocel22 619 až 34 501 - GTS | |
Poznámky | |
Vozů GTB se sklolaminátovou karoserií bylo vyrobeno 712 kusů , s ocelovou karoserií 2185 kusů. V polovině roku 1978 dostaly vozy nové elektronické zapalování a mírně snížený výkon , kvůli novým emisním předpisům. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail