www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  290  S



ferrari_290s_#0646   ferrari_290s_#0646



Základní údaje
Období výroby 1957
Počet vyrobených vozů 2
Původní cena
Určení závodní speciál
Motor
Typ Tipo 136
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 3491 cm3
Vrtání / Zdvih 73 / 69,5 mm
Kompresní poměr 9:1
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 42 DCN
6 karburátorů Solex C40 P11    - alt.
Zapalování čtyř-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
Výkon 243 kW (330 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 520
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Zadní náprava náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti    - 2 ks
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška
Rozvor náprav 2350 mm
Rozchod kol    (p/z) 1296 / 1310 mm
Objem kufru
Nádrž 200 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 880 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
16"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-16   ,   7,00-16
Výkony
Maximální rychlost 290 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0646  ,  0656
Poznámky
Podvozek č. 0646 byl vyrobený začátkem roku 1957 jako typ 290 S.
 - pro závod 12h Sebringu v březnu 1957 dostal vůz motor z typu 315 S
 - pro závod Mille Miglia v květnu 1957 dostal vůz motor z typu 335 S
 - na Mille Miglia měl vůz havárii a byl úplně zničený , zabil se při ní řidič Alfonso de Portago , spolujezdec a 14 diváků
 - po této nehodě byl závod Mille Miglia zakázaný

Podvozek č. 0656 byl vyrobený začátkem roku 1957 jako typ 290 S.
 - po závodě 12h Sebringu 1957 byl vůz přestavěný na typ 315 S


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail