www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  288 GTO  Evoluzione



ferrari_288_GTO_Evo   ferrari_288_GTO_Evo



Základní údaje
Období výroby 1985-1986
Počet vyrobených vozů 6
Původní cena 767 600 USD
Určení závodní
Motor
Typ Tipo F114 CR    - rallye
Tipo F114 CK    - okruhy
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V8  ,  90°  ,  přeplňovaný  ,  z hliníkové slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  4 ventily na válec  ,  poháněné ozubeným řemenem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 2855 cm3
Vrtání / Zdvih 80 / 71 mm
Kompresní poměr 7,8:1
Příprava směsi - nepřímé elektronické vstřikování Weber-Marelli IAW
- dvě turbodmychadla IHI
Zapalování elektronické zapalování Weber-Marelli IAW , jedna svíčka na válec
Výkon 390 kW (530 k)  při 7500 ot/min      - F114 CR
478 kW (650 k)  při 7800 ot/min      - F114 CK
Točivý moment 667 Nm  při 4800 ot/min                  - F114 CK
Maximální otáčky + ostatní 2 mezichladiče stlačeného vzduchu Behr   ,   max. přetlak - 1,4 baru (CR)   a   1,7 baru (CK)
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálý převod
Podvozek
Typ šasi Tipo F114 ??
Rám prostorový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopické
tlumiče Koni , příčný stabilizátor
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  vnitřně chlazené
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Ferrari
Materiál z uhlíkových vláken
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4225 x 1970 x 1100 mm
Rozvor náprav 2450 mm
Rozchod kol    (p/z) 1569 / 1669 mm
Objem kufru
Nádrž 120 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 940 kg
Pohotovostní hmotnost 1000  až  1050 kg
Celková hmotnost
Kola    (p/z) 8J x 16"   ,   12,5J x 16"
Pneumatiky    (p/z) slicky
210/60-16   ,   350/60-16
Výkony
Maximální rychlost 370 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
50 253  ,  70 167  ,  70 205  ,  79 887  ,  79 888  ,  79 889
Poznámky
Byly vyvinuté dvě verze motorů , F114 CR pro rallye  a  F114 CK pro okruhy.
Verze F114 CK měla vyšší výkon díky větším turbodmychadlům IHI.

Kvůli zrušení závodní skupiny B , ve které měly jezdit , ale žádný z vozů nikdy nezávodil.
Po zrušení závodů továrna prodala některé vozy soukromím sběratelům a jeden nebo dva používala jako testovací prototypy ,
ke zkoušení technologií pro pro připravovaný vůz F40.


HISTORIE PODVOZKŮ:

50 253   (1/6):
 - původně druhý prototyp cestovního 288 GTO
 - pozděj přestavěný na první 288 GTO Evoluzione

70 167   (3/6):
 - měl motor F114 CR , používal se pro vývoj typu F40
 - v roce 1987 vystupoval ve Sport-Auto
 - v roce 1989 ho koupil Pierre Bardinon
 - pak prodaný do Japonska , Okamoto
 - v roce 1996 ho koupil Shin Takei z Los Angeles

70 205   (4/6):
 - měl namontovaný normální motor z cestovního 288 GTO - F114 B , používal se pro vývoj typu F40
 - teď je asi v muzeu Ferrari

79 887   (2/6):
 - vystupoval v Auto Motor und Sport  v Imole
 - v roce 1988 ho koupil Enrico Capitanio z Itálie
 - v roce 1998 ho koupil Harry Leventis z UK

79 888   (5/6):
 - vůz postavený v roce 1986 , s motorem F114 CK
 - v roce 1992 ho koupil Jaques Swaters z Bruselu

79 889   (6/6):
 - poslední šestý vyrobený vůz , postavený pro Brunejského sultána


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail