FERRARI 288 GTO Evoluzione
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1985-1986 |
Počet vyrobených vozů | 6 |
Původní cena | 767 600 USD |
Určení | závodní |
Motor | |
Typ | Tipo F114 CR - rallyeTipo F114 CK - okruhy |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V8 , 90° , přeplňovaný , z hliníkové slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 4 ventily na válec , poháněné ozubeným řemenem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 2855 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 80 / 71 mm |
Kompresní poměr | 7,8:1 |
Příprava směsi | - nepřímé elektronické vstřikování Weber-Marelli IAW- dvě turbodmychadla IHI |
Zapalování | elektronické zapalování Weber-Marelli IAW , jedna svíčka na válec |
Výkon | 390 kW (530 k) při 7500 ot/min - F114 CR478 kW (650 k) při 7800 ot/min - F114 CK |
Točivý moment | 667 Nm při 4800 ot/min - F114 CK |
Maximální otáčky + ostatní | 2 mezichladiče stlačeného vzduchu Behr , max. přetlak - 1,4 baru (CR) a 1,7 baru (CK) |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálý převod | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo F114 ?? |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické teleskopickétlumiče Koni , příčný stabilizátor |
Brzdy (p/z) | kotoučové , vnitřně chlazené |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Ferrari |
Materiál | z uhlíkových vláken |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4225 x 1970 x 1100 mm |
Rozvor náprav | 2450 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1569 / 1669 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 120 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 940 kg |
Pohotovostní hmotnost | 1000 až 1050 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | 8J x 16" , 12,5J x 16" |
Pneumatiky (p/z) | slicky210/60-16 , 350/60-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 370 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
50 253 , 70 167 , 70 205 , 79 887 , 79 888 , 79 889 | |
Poznámky | |
Byly vyvinuté dvě verze motorů , F114 CR pro rallye a F114 CK pro okruhy.Verze F114 CK měla vyšší výkon díky větším turbodmychadlům IHI. Kvůli zrušení závodní skupiny B , ve které měly jezdit , ale žádný z vozů nikdy nezávodil. Po zrušení závodů továrna prodala některé vozy soukromím sběratelům a jeden nebo dva používala jako testovací prototypy ,ke zkoušení technologií pro pro připravovaný vůz F40. HISTORIE PODVOZKŮ: 50 253 (1/6): - původně druhý prototyp cestovního 288 GTO - pozděj přestavěný na první 288 GTO Evoluzione 70 167 (3/6): - měl motor F114 CR , používal se pro vývoj typu F40 - v roce 1987 vystupoval ve Sport-Auto - v roce 1989 ho koupil Pierre Bardinon - pak prodaný do Japonska , Okamoto - v roce 1996 ho koupil Shin Takei z Los Angeles 70 205 (4/6): - měl namontovaný normální motor z cestovního 288 GTO - F114 B , používal se pro vývoj typu F40 - teď je asi v muzeu Ferrari 79 887 (2/6): - vystupoval v Auto Motor und Sport v Imole - v roce 1988 ho koupil Enrico Capitanio z Itálie - v roce 1998 ho koupil Harry Leventis z UK 79 888 (5/6): - vůz postavený v roce 1986 , s motorem F114 CK - v roce 1992 ho koupil Jaques Swaters z Bruselu 79 889 (6/6): - poslední šestý vyrobený vůz , postavený pro Brunejského sultána |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail