FERRARI 250 Testa Rossa (prototypy)
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1957 |
Počet vyrobených vozů | 2 |
Původní cena | |
Určení | závodní speciál |
Motor | |
Typ | Tipo 128 LM |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 2953 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 73 / 58,8 mm |
Kompresní poměr | 8,7:1 - první prototyp |
Příprava směsi | 6 karburátorů Weber 38 DCN |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec |
Výkon | 206 kW (280 k) při 7200 ot/min až221 kW (300 k) při 7200 ot/min |
Točivý moment | 302 Nm při 6100 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7800 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 4° synchronizovaná (v bloku s motorem) |
1.st | 2,337:1 |
2.st | 1,575:1 |
3.st | 1,275:1 |
4.st | 1:1 |
R.st | 2,950:1 |
Spojka | jedno nebo dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | 4,85:1 (7/34) , 4,57:1 (7/32) , 4,25:1 (8/34) , 4,00:1 (8/32) , 3,77:1 (9/34) ,3,55:1 (9/32) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 525 - první prototyp (náprava DeDion)Tipo 526 - druhý prototyp (tuhá náprava) |
Rám | eliptický žebřinový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulickétlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
Zadní náprava | První prototyp:- náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické tlumiče Houdaille Druhý prototyp:- tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické tlumiče Houdaille |
Brzdy (p/z) | bubnové , 368 / 368 mm |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Scaglietti |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | |
Rozvor náprav | 2350 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1308 / 1300 mm1307 / 1294 mm - někdy uváděné |
Objem kufru | |
Nádrž | 145 litrů - první prototyp |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 750 až 800 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani5,5 x 16" , 5,5 x 16" |
Pneumatiky (p/z) | 5,50-16 , 6,00-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 198 až 270 km/h (podle stálého převodu , při 7200 ot/min) |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0666TR - první prototyp0704TR - druhý prototyp | |
Poznámky | |
První prototyp byl dokončený v květnu 1957 , na mírně upraveném podvozku typu 290 MM se zadní nápravou DeDion.Před LeMans 1958 továrna vůz prodala soukromníkovi. Druhý prototyp dokončili v červnu 1957 , na upraveném podvozku typu 500 TRC s tuhou zadní nápravou. Pouze pro LeMans 1957 měl namontovaný experimentální motor V12 3,1 litru (75 / 58,8 mm). Před LeMans 1958 podvozek přestavěný na tovární vůz 250 TR58 (zadní náprava DeDion + nová 4° převodovka + novákaroserie). Po LeMans 1958 vůz prodaný soukromníkovi.(podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail