www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  250  Testa Rossa   (prototypy)



ferrari_250tr_#0666TR   ferrari_250tr_#0666TR
ferrari_250tr_#0704TR   ferrari_250tr_#0704TR



Základní údaje
Období výroby 1957
Počet vyrobených vozů 2
Původní cena
Určení závodní speciál
Motor
Typ Tipo 128 LM
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání s mokrou vanou
Zdvihový objem 2953 cm3
Vrtání / Zdvih 73 / 58,8 mm
Kompresní poměr 8,7:1    - první prototyp
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 38 DCN
Zapalování dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec
Výkon 206 kW (280 k)  při 7200 ot/min    až
221 kW (300 k)  při 7200 ot/min
Točivý moment 302 Nm  při 6100 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 7800 ot/min
Pohon
Převodovka 4°   synchronizovaná    (v bloku s motorem)
1.st 2,337:1
2.st 1,575:1
3.st 1,275:1
4.st 1:1
R.st 2,950:1
Spojka jedno  nebo  dvou-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody 4,85:1 (7/34)   ,   4,57:1 (7/32)   ,   4,25:1 (8/34)   ,   4,00:1 (8/32)   ,   3,77:1 (9/34)   ,
3,55:1 (9/32)
Podvozek
Typ šasi Tipo 525    - první prototyp     (náprava DeDion)
Tipo 526    - druhý prototyp    (tuhá náprava)
Rám eliptický žebřinový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Zadní náprava První prototyp:
- náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
  tlumiče Houdaille
Druhý prototyp:
- tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  368 / 368 mm
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška
Rozvor náprav 2350 mm
Rozchod kol    (p/z) 1308 / 1300 mm
1307 / 1294 mm    - někdy uváděné
Objem kufru
Nádrž 145 litrů    - první prototyp
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 750   až   800 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
5,5 x 16"   ,   5,5 x 16"
Pneumatiky    (p/z) 5,50-16   ,   6,00-16
Výkony
Maximální rychlost 198   až   270 km/h      (podle stálého převodu   ,   při 7200 ot/min)
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0666TR   - první prototyp
0704TR   - druhý prototyp
Poznámky
První prototyp byl dokončený v květnu 1957 , na mírně upraveném podvozku typu 290 MM se zadní nápravou DeDion.
Před LeMans 1958 továrna vůz prodala soukromníkovi.

Druhý prototyp dokončili v červnu 1957 , na upraveném podvozku typu 500 TRC s tuhou zadní nápravou.
Pouze pro LeMans 1957 měl namontovaný experimentální motor V12  3,1 litru (75 / 58,8 mm).
Před LeMans 1958 podvozek přestavěný na tovární vůz 250 TR58 (zadní náprava DeDion + nová 4° převodovka + nová
karoserie).
Po LeMans 1958 vůz prodaný soukromníkovi.

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail