www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  250  GTO



ferrari_250gto_#3943GT   ferrari_250gto_#5111GT



Základní údaje
Období výroby 1962-1963
Počet vyrobených vozů 33
Původní cena 18 000 USD   (r. 62)
Určení závodní
Motor
Typ Tipo 168/62  Competizione
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou    - 20,0 litrů
Zdvihový objem 2953 cm3
Vrtání / Zdvih 73 / 58,8 mm
Kompresní poměr 9,7:1
Příprava směsi 6 karburátorů Weber 38 DCN
Zapalování dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači Marelli , jedna svíčka na válec
Výkon 217 kW (295 k)  při 7500 ot/min    až
222 kW (302 k)  při 7500 ot/min
Točivý moment 294 Nm  při 5500 ot/min
Maximální otáčky + ostatní max. - 8000 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   synchronizovaná
1.st 2,935:1
2.st 1,975:1
3.st 1,450:1
4.st 1,170:1
5.st 1:1
R.st 3,478:1
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody 4,85:1 (7/34)   ,   4,57:1 (7/32)   ,   4,25:1 (8/34)   ,   4,00:1 (8/32)   ,   3,88:1 (9/35)   ,
3,77:1 (9/34)   ,   3,66:1 (9/33)   ,   3,55:1 (9/32)
Podvozek
Typ šasi Tipo 539/62  Competizione
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče Koni , další vinuté pružiny mezi příčnými rameny , zkrutná tyč
Zadní náprava tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , hydraulické
teleskopické tlumiče Koni (u některých vozů s vinutými pružinami)
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  Dunlop  ,  314 / 298 mm
Řízení šnekové s kolíkem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4400 x 1675 x 1235 mm
Rozvor náprav 2400 mm
Rozchod kol    (p/z) 1351 / 1346 mm
Objem kufru
Nádrž 133 litrů
Suchá hmotnost 880 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 1050   až   1125 kg
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
6,0 x 15"   ,   6,5 x 15"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-15   ,   7,00-15    - r. 62
6,50-15   ,   7,50-15    - r. 63
Výkony
Maximální rychlost 204   až   280 km/h       (podle stálého převodu)
Zrychlení    z 0 na 100 6,0s
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
3223GT , 3387GT , 3413GT , 3445GT , 3451GT , 3505GT , 3527GT , 3589GT , 3607GT , 3647GT , 3705GT , 3729GT ,
3757GT , 3767GT , 3769GT , 3809GT , 3851GT , 3869GT , 3909GT , 3943GT , 3987GT , 4091GT , 4115GT , 4153GT ,
4219GT , 4293GT , 4399GT , 4491GT , 4675GT , 4713GT , 4757GT , 5095GT , 5111GT
Poznámky
GTO  =  Gran Turismo Omologato

Jako vývojové prototypy se používaly dva podvozky z typu 250 GT SWB - č.p. 2053GT  a  2643GT.

Podvozek č. 4713GT je plnohodnotný typ 250 GTO , ale má už z výroby karoserii stylu 330 LM Berlinetta.

V roce 1964 byly starší vozy č.p. 3413GT , 4091GT , 4399GT a 4675GT modernizované podle nové verze 250 GTO/64.


V letech 1962 až 1963 bylo vyrobeno 33 vozů typu 250 GTO a 3 vozy 330 GTO (motor 4 litry).  V roce 1964 se pak ještě
vyrobili 3 vozy modernizovaného typu 250 GTO/64.  Celkem tedy 39 aut GTO.


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail