FERRARI 250 GTO
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1962-1963 |
Počet vyrobených vozů | 33 |
Původní cena | 18 000 USD (r. 62) |
Určení | závodní |
Motor | |
Typ | Tipo 168/62 Competizione |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou - 20,0 litrů |
Zdvihový objem | 2953 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 73 / 58,8 mm |
Kompresní poměr | 9,7:1 |
Příprava směsi | 6 karburátorů Weber 38 DCN |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači Marelli , jedna svíčka na válec |
Výkon | 217 kW (295 k) při 7500 ot/min až222 kW (302 k) při 7500 ot/min |
Točivý moment | 294 Nm při 5500 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 8000 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° synchronizovaná |
1.st | 2,935:1 |
2.st | 1,975:1 |
3.st | 1,450:1 |
4.st | 1,170:1 |
5.st | 1:1 |
R.st | 3,478:1 |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | 4,85:1 (7/34) , 4,57:1 (7/32) , 4,25:1 (8/34) , 4,00:1 (8/32) , 3,88:1 (9/35) ,3,77:1 (9/34) , 3,66:1 (9/33) , 3,55:1 (9/32) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 539/62 Competizione |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče Koni , další vinuté pružiny mezi příčnými rameny , zkrutná tyč |
Zadní náprava | tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , hydraulickételeskopické tlumiče Koni (u některých vozů s vinutými pružinami) |
Brzdy (p/z) | kotoučové , Dunlop , 314 / 298 mm |
Řízení | šnekové s kolíkem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Scaglietti |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4400 x 1675 x 1235 mm |
Rozvor náprav | 2400 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1351 / 1346 mm |
Objem kufru | y ??/tr> |
Nádrž | 133 litrů |
Suchá hmotnost | 880 kg |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1050 až 1125 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné Borrani6,0 x 15" , 6,5 x 15" |
Pneumatiky (p/z) | 6,00-15 , 7,00-15 - r. 626,50-15 , 7,50-15 - r. 63 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 204 až 280 km/h (podle stálého převodu) |
Zrychlení z 0 na 100 | 6,0s |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
3223GT , 3387GT , 3413GT , 3445GT , 3451GT , 3505GT , 3527GT , 3589GT , 3607GT , 3647GT , 3705GT , 3729GT , 3757GT , 3767GT , 3769GT , 3809GT , 3851GT , 3869GT , 3909GT , 3943GT , 3987GT , 4091GT , 4115GT , 4153GT , 4219GT , 4293GT , 4399GT , 4491GT , 4675GT , 4713GT , 4757GT , 5095GT , 5111GT | |
Poznámky | |
GTO = Gran Turismo Omologato Jako vývojové prototypy se používaly dva podvozky z typu 250 GT SWB - č.p. 2053GT a 2643GT. Podvozek č. 4713GT je plnohodnotný typ 250 GTO , ale má už z výroby karoserii stylu 330 LM Berlinetta. V roce 1964 byly starší vozy č.p. 3413GT , 4091GT , 4399GT a 4675GT modernizované podle nové verze 250 GTO/64. V letech 1962 až 1963 bylo vyrobeno 33 vozů typu 250 GTO a 3 vozy 330 GTO (motor 4 litry). V roce 1964 se pak ještěvyrobili 3 vozy modernizovaného typu 250 GTO/64. Celkem tedy 39 aut GTO. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail