![]() |
|
FERRARI 250 GT Europa
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1954-1955 |
Počet vyrobených vozů | 34 |
Původní cena | 12 500 USD |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo 112 |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 2953 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 73 / 58,8 mm |
Kompresní poměr | 8,5:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 36 DCZ/3 |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec |
Výkon | 162 kW (220 k) při 7000 ot/min |
Točivý moment | 242 Nm při 5000 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 4° synchronizovaná |
1.st | 2,536:1 |
2.st | 1,700:1 |
3.st | 1,256:1 |
4.st | 1:1 |
R.st | 2,955:1 |
Spojka | dvou-kotoučová suchá |
Diferenciál | konvenční diferenciál , pohon zadních kol |
Stálé převody | 4,86:1 (7/34) , 4,57:1 (7/32) , 4,25:1 (8/34) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 508 (vpředu příčné listové pero)Tipo 513 (vpředu vinuté pružiny) |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero (vinuté pružinyu šasi Tipo 513) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
Zadní náprava | tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , pákové hydraulickétlumiče Houdaille |
Brzdy (p/z) | bubnové , Lockheed |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pinin Farina - 32 ks (22 ks - klasická verze , 10 ks - jiného stylu) Vignale - 1 ksScaglietti - 1 ks |
Materiál | ocelová + hliníkové některé díly |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4450 x 1650 x 1250 mm - Pf. |
Rozvor náprav | 2600 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1354 / 1349 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 100 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 1050 kg |
Celková hmotnost | 1240 kg |
Kola (všechny) | drátěné Borrani5,0 x 16"5,5 x 16" - alt. |
Pneumatiky (všechny) | 6,00-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 190 , 201 a 217 km/h (podle stálého převodu , při 7000 ot/min , pneu 6,00-16) |
Zrychlení z 0 na 100 | 7,4s až 9,1s |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0357GT , 0359GT , 0361GT , 0363/0381GT , 0365GT , 0367GT , 0369GT , 0371GT , 0373GT , 0375GT , 0377GT , 0379GT,0383GT , 0385GT , 0387GT , 0389GT , 0391GT , 0393GT , 0395GT , 0397GT , 0399GT , 0401GT , 0403GT , 0405GT ,0407GT , 0409GT , 0411GT , 0413GT , 0415GT , 0417GT , 0419GT , 0421GT , 0425GT , 0427GT | |
Poznámky | |
Podvozek č. 0363GT byl ještě v roce 1955 přečíslovaný na č.p. 0381GT. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail