FERRARI 250 GT Boano , Ellena
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1956-1957 - Boano1957-1958 - Ellena |
Počet vyrobených vozů | 86 ks - Boano49 ks - Ellena |
Původní cena | 11 000 USD |
Určení | cestovní |
Motor | |
Typ | Tipo 112Tipo 128 B a C |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání s mokrou vanou |
Zdvihový objem | 2953 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 73 / 58,8 mm |
Kompresní poměr | 8,5:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 36 DCZ/3 a3 karburátory Weber 36 DCF |
Zapalování | Tipo 128 B - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači Marelli , jedna svíčka na válec Tipo 128 C - dvou-cívkové zapalování s jedním rozdělovačem Marelli , jedna svíčka na válec |
Výkon | 176 kW (240 k) při 7000 ot/min |
Točivý moment | 262 Nm při 5000 ot/min |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 4° synchronizovaná |
1.st | 2,536:1 |
2.st | 1,777:1 |
3.st | 1,256:1 |
4.st | 1:1 |
R.st | 2,955:1 |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | konvenční diferenciál , pohon zadních kol |
Stálé převody | 4,57:1 (7/32) , 4,25:1 (8/34) , 4,00:1 (8/32) , 3,77:1 (9/34) , 3,66:1 (9/33) |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 508 (vpředu asi příčné listové pero)Tipo 508 B a C (vpředu vinuté pružiny) Tipo 513 (vpředu vinuté pružiny) |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny (příčné listové perou některých prvních vozů) , pákové hydraulické tlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
Zadní náprava | tuhá náprava , zdvojené podélné ramena , podélné poloeliptické listové pera , pákové hydraulickétlumiče Houdaille |
Brzdy (p/z) | bubnové , Lockheed |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Pinin Farina / stavil Pinin Farina - 20 ks Pinin Farina / stavil Boano - 66 ks Pinin Farina / stavil Ellena - 49 ks |
Materiál | - ocelová + hliníkové dveře a kapoty- celá hliníková - 22 vozů |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4460 x 1675 x 1355 mm |
Rozvor náprav | 2600 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1354 / 1349 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 100 litrů |
Suchá hmotnost | |
Hmotnost bez paliva | 1050 kg |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | 1306 kg |
Kola (všechny) | drátěné Borrani6,0 x 16" |
Pneumatiky (všechny) | 6,00-16 |
Výkony | |
Maximální rychlost | 203 až 253 km/h (podle stálého převodu , při 7000 ot/min , pneu 6,00-16) |
Zrychlení z 0 na 96 | 5,9s (4,57:1) - test |
Zrychlení z 0 na 161 | 15,5s (4,57:1) - test |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | 16,1s (4,57:1) - test |
Pevný start 1 km | 26,8s (4,57:1) |
Čísla podvozků | |
0429GT až 0469GT - stavil Pinin Farina0461GT až 0675GT - stavil Boano 0679GT až 0887GT - stavil Ellena | |
Poznámky | |
Karoserii navrhl Pinin Farina a vyrobil i prvních 20 vozů.Potom ale kvůli reorganizaci jeho firmy převzala výrobu karosárna Boano. Mario Boano ale v roce 1957 přešel ke společnosti FIAT , a tak výrobu předal svému zeti Ezio Ellenovi , který vyrobilzbývající vozy. V roce 1958 byla reorganizace a stavba nové továrny (teď už Pininfariny) hotová , takže nové verze 250 GT už mohl vyrábět sám ,a v daleko větších počtech. Verze Ellena se od předchozích verzí odlišuje vyšší linií střechy. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail