![]() |
|
FERRARI 246 SP
|
|
| Základní údaje | |
| Období výroby | 1961 |
| Počet vyrobených vozů | 2 |
| Původní cena | |
| Určení | závodní prototyp |
| Motor | |
| Typ | Tipo 171 |
| Uložení | před zadní nápravou - podélně |
| Konstrukce | V6 , 65° , z lehké slitiny |
| Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
| Mazání | mazání se suchou vanou |
| Zdvihový objem | 2417 cm3 |
| Vrtání / Zdvih | 85 / 71 mm |
| Kompresní poměr | 9,8:1 |
| Příprava směsi | 3 karburátory Weber 42 DCN |
| Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec |
| Výkon | 199 kW (270 k) při 8000 ot/min |
| Točivý moment | |
| Maximální otáčky + ostatní | |
| Pohon | |
| Převodovka | 5° |
| 1.st | ? |
| 2.st | ? |
| 3.st | ? |
| 4.st | ? |
| 5.st | ? |
| R.st | ? |
| Spojka | více-lamelová |
| Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
| Stálé převody | |
| Podvozek | |
| Typ šasi | Tipo 561 |
| Rám | prostorový z ocelových trubek |
| Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , zkrutná tyč |
| Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , bez zkrutné tyče |
| Brzdy (p/z) | kotoučové , Dunlop |
| Řízení | hřebenové |
| Karoserie | |
| Počet sedadel | 2 |
| Design / Výroba | Fantuzzi |
| Materiál | hliníková |
| Rozměry a hmotnosti | |
| Délka x Šířka x Výška | 4060 x 1480 x 1050 mm4060 x 1480 x 970 mm (v roce 1962) |
| Rozvor náprav | 2320 mm |
| Rozchod kol (p/z) | 1258 / 1200 mm1258 / ???? mm (v roce 1962) |
| Objem kufru | |
| Nádrž | 115 litrů |
| Suchá hmotnost | 590 kg |
| Hmotnost bez paliva | |
| Pohotovostní hmotnost | |
| Celková hmotnost | |
| Kola (p/z) | drátěné15" |
| Pneumatiky (p/z) | 5,50-15 , 6,50-155,50-15 , 7,00-15 (v roce 1962) |
| Výkony | |
| Maximální rychlost | 270 km/h |
| Zrychlení z 0 na 100 | |
| Zrychlení z 0 na 160 | |
| Zrychlení z 0 na 200 | |
| Pevný start 400 m | |
| Pevný start 1 km | |
| Čísla podvozků | |
| 0790 , 0796 | |
| Poznámky | |
| Bylo to první dvoumístné závodní Ferrari a motorem uprostřed. Podvozek č. 0790 byl vyrobený v únoru 1961 jako typ 246 SP. - začátkem roku 1963 dostal vůz nový motor V6 2,0 litru a novou karoserii = Dino 196 SP Podvozek č. 0796 byl vyrobený začátkem roku 1961 jako typ 246 SP. - od podzimu 1962 sloužil jako testovací mula pro součásti a motor vyvíjeného typu 250 P(podrobnosti viz Historie šasi) | |
Copyright © 2012-2025 , Ferrari-Data.cz , E-mail