www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  246  SP



ferrari_246sp_#0790   ferrari_246sp_#0790



Základní údaje
Období výroby 1961
Počet vyrobených vozů 2
Původní cena
Určení závodní prototyp
Motor
Typ Tipo 171
Uložení před zadní nápravou - podélně
Konstrukce V6  ,  65°  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání mazání se suchou vanou
Zdvihový objem 2417 cm3
Vrtání / Zdvih 85 / 71 mm
Kompresní poměr 9,8:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 42 DCN
Zapalování dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
Výkon 199 kW (270 k)  při 8000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní
Pohon
Převodovka
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 561
Rám prostorový z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče , zkrutná tyč
Zadní náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulické
teleskopické tlumiče , bez zkrutné tyče
Brzdy    (p/z) kotoučové  ,  Dunlop
Řízení hřebenové
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Fantuzzi
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4060 x 1480 x 1050 mm
4060 x 1480 x   970 mm     (v roce 1962)
Rozvor náprav 2320 mm
Rozchod kol    (p/z) 1258 / 1200 mm
1258 / ????  mm     (v roce 1962)
Objem kufru
Nádrž 115 litrů
Suchá hmotnost 590 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné
15"
Pneumatiky    (p/z) 5,50-15   ,   6,50-15
5,50-15   ,   7,00-15     (v roce 1962)
Výkony
Maximální rychlost 270 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0790  ,  0796
Poznámky
Bylo to první dvoumístné závodní Ferrari a motorem uprostřed.

Podvozek č. 0790 byl vyrobený v únoru 1961 jako typ 246 SP.
- začátkem roku 1963 dostal vůz nový motor V6  2,0 litru a novou karoserii = Dino 196 SP

Podvozek č. 0796 byl vyrobený začátkem roku 1961 jako typ 246 SP.
- od podzimu 1962 sloužil jako testovací mula pro součásti a motor vyvíjeného typu 250 P

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2020   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail