FERRARI 246 SP
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1961 |
Počet vyrobených vozů | 2 |
Původní cena | |
Určení | závodní prototyp |
Motor | |
Typ | Tipo 171 |
Uložení | před zadní nápravou - podélně |
Konstrukce | V6 , 65° , z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | DOHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | mazání se suchou vanou |
Zdvihový objem | 2417 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 85 / 71 mm |
Kompresní poměr | 9,8:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 42 DCN |
Zapalování | dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec |
Výkon | 199 kW (270 k) při 8000 ot/min |
Točivý moment | |
Maximální otáčky + ostatní | |
Pohon | |
Převodovka | 5° |
1.st | ? |
2.st | ? |
3.st | ? |
4.st | ? |
5.st | ? |
R.st | ? |
Spojka | více-lamelová |
Diferenciál | samosvorný diferenciál ZF , pohon zadních kol |
Stálé převody | |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 561 |
Rám | prostorový z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , zkrutná tyč |
Zadní náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , hydraulickételeskopické tlumiče , bez zkrutné tyče |
Brzdy (p/z) | kotoučové , Dunlop |
Řízení | hřebenové |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Fantuzzi |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4060 x 1480 x 1050 mm4060 x 1480 x 970 mm (v roce 1962) |
Rozvor náprav | 2320 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1258 / 1200 mm1258 / ???? mm (v roce 1962) |
Objem kufru | |
Nádrž | 115 litrů |
Suchá hmotnost | 590 kg |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | |
Celková hmotnost | |
Kola (p/z) | drátěné15" |
Pneumatiky (p/z) | 5,50-15 , 6,50-155,50-15 , 7,00-15 (v roce 1962) |
Výkony | |
Maximální rychlost | 270 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 | |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | |
Pevný start 1 km | |
Čísla podvozků | |
0790 , 0796 | |
Poznámky | |
Bylo to první dvoumístné závodní Ferrari a motorem uprostřed. Podvozek č. 0790 byl vyrobený v únoru 1961 jako typ 246 SP. - začátkem roku 1963 dostal vůz nový motor V6 2,0 litru a novou karoserii = Dino 196 SP Podvozek č. 0796 byl vyrobený začátkem roku 1961 jako typ 246 SP. - od podzimu 1962 sloužil jako testovací mula pro součásti a motor vyvíjeného typu 250 P(podrobnosti viz Historie šasi) |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail