www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  166 MM



ferrari_166mm_Touring_Barchetta_#0052M   ferrari_166mm_Touring_Barchetta_#0058M



Základní údaje
Období výroby 1948-1951
Počet vyrobených vozů 34
Původní cena 15 500 USD   ,   2,9 mil. ITL
Určení cestovní / závodní
Motor
Typ Tipo 166 M
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  hlavy a blok z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání tlakové mazání s mokrou vanou    - 8,0 litrů
Zdvihový objem 1995 cm3
Vrtání / Zdvih 60 / 58,8 mm
Kompresní poměr 8,5:1   až   10:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 32 DCF
3 karburátory Weber 36 DCF    - po roce 1948
Zapalování - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec
- dvě magneta , jedna svíčka na válec     (některé závodní vozy)
Výkon 92 kW (125 k)    při 7000 ot/min    až
113 kW (154 k)  při 7200 ot/min
Točivý moment 154 Nm  při 5000 ot/min    (motor 103 kW)
Maximální otáčky + ostatní max. - 7750 ot/min
Pohon
Převodovka 5°    (třetí a čtvrtý stupeň synchronizovaný)
1.st 2,41:1
2.st 1,74:1
3.st 1,27:1
4.st 1:1
5.st 0,92:1
R.st 3,10:1
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál konvenční diferenciál , pohon zadních kol
Stálé převody 5,00:1 (8/40)   ,   4,89:1 (9/44)   ,   4,67:1 (9/42)   ,   4,44:1 (9/40)    a jiné
Podvozek
Typ šasi Tipo 166 M
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Zadní náprava tuhá náprava , bez podélných ramen , podélné poloeliptické listové pera , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  hydraulicky ovládané
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Touring        - 30 ks
Vignale        - 2 ks    (0062M , 0072E)
Zagato         - 1 ks    (0018M)
Cycle Wing  - 1 ks    (0012M)
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4120 x 1490 x 1150 mm    - Touring
3701 x 1524 x 1170 mm    - Touring
3607 x 1524 x 1067 mm    - Touring
Rozvor náprav 2200 mm
Rozchod kol    (p/z) 1250 / 1200 mm
Objem kufru
Nádrž 90 litrů
Suchá hmotnost 680 kg
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 800 kg
Celková hmotnost
Kola    (všechny) drátěné  ,  Rudge-Whitworth
3,5 x 15"
4,0 x 15"    - alt.
Pneumatiky    (všechny) 5,50-15
5,90-15    - alt.
Výkony
Maximální rychlost až  220 km/h       - podle stálého převodu
Zrychlení    z 0 na 100 10,0s    - test  (motor 103 kW)
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m 17,4s    - test  (motor 103 kW)
Pevný start    1 km 31,8s    - test  (motor 103 kW)
Čísla podvozků
024MB , 0002M , 0004M , 0006M , 0008M , 0010M , 0012M , 0014M , 0016M , 0018M , 0020M , 0022M , 0024M ,
0026M , 0028M , 0034M , 0036M , 0038M , 0040M , 0042M , 0044M , 0046M , 0048M , 0050M , 0052M , 0054M ,
0056M , 0058M , 0060M , 0062M , 0064M , 0066M , 0068M , 0072E
Poznámky
Vůz  č.p. 0012M byl vyrobený v roce 1948 jako typ 166 Spyder Corsa  č.p.008I ,  v roce 1949 jej ale přestavěli na 166 MM
a dostal tohle číslo podvozku.

Vůz  č.p. 024MB byl původně 166 MM a karoserií Touring.  V roce 1950 dostal karoserii "Uovo" od Fontany  a v roce 1952
nový motor V12  2,6 litru z typu 212 Inter.

Jiné karoserie a motory dostalo v průběhu historie hodně vozů 166 MM.


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail