FERRARI 166 MM
|
|
Základní údaje | |
Období výroby | 1948-1951 |
Počet vyrobených vozů | 34 |
Původní cena | 15 500 USD , 2,9 mil. ITL |
Určení | cestovní / závodní |
Motor | |
Typ | Tipo 166 M |
Uložení | vpředu podélně |
Konstrukce | V12 , 60° , hlavy a blok z lehké slitiny |
Rozvody ventilů | OHC , 2 ventily na válec , poháněné řetězem |
Mazání | tlakové mazání s mokrou vanou - 8,0 litrů |
Zdvihový objem | 1995 cm3 |
Vrtání / Zdvih | 60 / 58,8 mm |
Kompresní poměr | 8,5:1 až 10:1 |
Příprava směsi | 3 karburátory Weber 32 DCF3 karburátory Weber 36 DCF - po roce 1948 |
Zapalování | - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , jedna svíčka na válec- dvě magneta , jedna svíčka na válec (některé závodní vozy) |
Výkon | 92 kW (125 k) při 7000 ot/min až113 kW (154 k) při 7200 ot/min |
Točivý moment | 154 Nm při 5000 ot/min (motor 103 kW) |
Maximální otáčky + ostatní | max. - 7750 ot/min |
Pohon | |
Převodovka | 5° (třetí a čtvrtý stupeň synchronizovaný) |
1.st | 2,41:1 |
2.st | 1,74:1 |
3.st | 1,27:1 |
4.st | 1:1 |
5.st | 0,92:1 |
R.st | 3,10:1 |
Spojka | jedno-kotoučová suchá |
Diferenciál | konvenční diferenciál , pohon zadních kol |
Stálé převody | 5,00:1 (8/40) , 4,89:1 (9/44) , 4,67:1 (9/42) , 4,44:1 (9/40) a jiné |
Podvozek | |
Typ šasi | Tipo 166 M |
Rám | eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek |
Přední náprava | nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové hydraulickétlumiče Houdaille |
Zadní náprava | tuhá náprava , bez podélných ramen , podélné poloeliptické listové pera , pákové hydraulickétlumiče Houdaille , zkrutná tyč |
Brzdy (p/z) | bubnové , hydraulicky ovládané |
Řízení | šnekové se segmentem |
Karoserie | |
Počet sedadel | 2 |
Design / Výroba | Touring - 30 ks Vignale - 2 ks (0062M , 0072E) Zagato - 1 ks (0018M) Cycle Wing - 1 ks (0012M) |
Materiál | hliníková |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka x Šířka x Výška | 4120 x 1490 x 1150 mm - Touring3701 x 1524 x 1170 mm - Touring3607 x 1524 x 1067 mm - Touring |
Rozvor náprav | 2200 mm |
Rozchod kol (p/z) | 1250 / 1200 mm |
Objem kufru | |
Nádrž | 90 litrů |
Suchá hmotnost | 680 kg |
Hmotnost bez paliva | |
Pohotovostní hmotnost | 800 kg |
Celková hmotnost | |
Kola (všechny) | drátěné , Rudge-Whitworth3,5 x 15"4,0 x 15" - alt. |
Pneumatiky (všechny) | 5,50-155,90-15 - alt. |
Výkony | |
Maximální rychlost | až 220 km/h - podle stálého převodu |
Zrychlení z 0 na 100 | 10,0s - test (motor 103 kW) |
Zrychlení z 0 na 160 | |
Zrychlení z 0 na 200 | |
Pevný start 400 m | 17,4s - test (motor 103 kW) |
Pevný start 1 km | 31,8s - test (motor 103 kW) |
Čísla podvozků | |
024MB , 0002M , 0004M , 0006M , 0008M , 0010M , 0012M , 0014M , 0016M , 0018M , 0020M , 0022M , 0024M , 0026M , 0028M , 0034M , 0036M , 0038M , 0040M , 0042M , 0044M , 0046M , 0048M , 0050M , 0052M , 0054M , 0056M , 0058M , 0060M , 0062M , 0064M , 0066M , 0068M , 0072E | |
Poznámky | |
Vůz č.p. 0012M byl vyrobený v roce 1948 jako typ 166 Spyder Corsa č.p.008I , v roce 1949 jej ale přestavěli na 166 MMa dostal tohle číslo podvozku. Vůz č.p. 024MB byl původně 166 MM a karoserií Touring. V roce 1950 dostal karoserii "Uovo" od Fontany a v roce 1952nový motor V12 2,6 litru z typu 212 Inter. Jiné karoserie a motory dostalo v průběhu historie hodně vozů 166 MM. |
Copyright © 2012-2024 , Ferrari-Data.cz , E-mail