www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  159 S  ,  SC



ferrari_159_S_#02C   ferrari_159_S_#02C
ferrari_159_SC_#002C



Základní údaje
Období výroby 1947
Počet vyrobených vozů 2
Původní cena
Určení závodní
Motor
Typ Tipo 159
Uložení vpředu podélně
Konstrukce V12  ,  60°  ,  hlavy a blok z lehké slitiny
Rozvody ventilů OHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné řetězem
Mazání tlakové mazání s mokrou vanou
Zdvihový objem 1903 cm3
Vrtání / Zdvih 59 / 58 mm
Kompresní poměr 8,5:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 32 DCF
Zapalování dvě magneta Marelli , jedna svíčka na válec
Výkon 92 kW (125 k)  při 7000 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní max. - 7000 ot/min
Pohon
Převodovka 5°    (třetí a čtvrtý stupeň synchronizovaný)
1.st 3,102:1
2.st 2,224:1
3.st 1,316:1
4.st 1:1
5.st 0,918:1
R.st ?
Spojka jedno-kotoučová  suchá
Diferenciál pohon zadních kol
Stálý převod 4,9:1
Podvozek
Typ šasi
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , příčné listové pero , pákové
hydraulické tlumiče
Zadní náprava tuhá náprava , bez podélných ramen , podélné poloeliptické listové pera , pákové
hydraulické tlumiče , zkrutná tyč
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  hydraulicky ovládané
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba - č.p. 02C      - Touring spyder           (159 S)
- č.p. 002C    - Ansaloni cycle wing    (159 SC)
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška ????  x 1480 x 1100 mm    - Touring spyder
3550 x 1470 x 1120 mm    - Ansaloni cycle wing
Rozvor náprav 2420 mm
Rozchod kol    (p/z) 1240 / 1240 mm    - 159 S
1255 / 1200 mm    - 159 SC
Objem kufru
Nádrž 72 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva
Pohotovostní hmotnost 750 kg
Celková hmotnost
Kola    (všechny) drátěné
15"
Pneumatiky    (všechny) 5,50-15
Výkony
Maximální rychlost 180 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
02C  ,  002C
(V databázi podvozků jsou uvedené ještě šasi 03C  a  001C.
Ty ale zřejmě nikdy nebyly vyrobené , protože nikde jinde o nich není ani zmínka.)
Poznámky
02C - podvozek vyrobený začátkem roku 1947 jako typ 125 SC
        - v srpnu 1947 byl přestavěný na 159 S s karoserií Touring spyder
        - v roce 1948 přestavěný a přečíslovaný na 166 Spyder Corsa č.p. 020I , karoserie Touring spyder mu zůstala
        - v roce 1949 vůz překarosovali na Touring berlinetta

002C - podvozek vyrobený na podzim 1947 jako typ 159 SC
          - v roce 1948 nový motor V12  2,0 litru , číslo podvozku zůstalo původní = 166 Spyder Corsa

(podrobnosti viz Historie šasi)


home

Copyright © 2012-2019   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail