www.Ferrari-Data.cz


FERRARI  121 LM   (446 S)   (735 LM)



ferrari_121_LM_#0484LM   ferrari_121_LM_#0558LM



Základní údaje
Období výroby 1955
Počet vyrobených vozů 4
Původní cena
Určení závodní speciál
Motor
Typ Tipo 121
Uložení vpředu podélně
Konstrukce řadový  6-válec  ,  z lehké slitiny
Rozvody ventilů DOHC  ,  2 ventily na válec  ,  poháněné přes ozubené kola
Mazání mazání se suchou vanou    - 16,0 litrů
Zdvihový objem 4412 cm3
Vrtání / Zdvih 102 / 90 mm
Kompresní poměr 8,5:1
Příprava směsi 3 karburátory Weber 50 DCOA/3
Zapalování - dvou-cívkové zapalování se dvěma rozdělovači , dvě svíčky na válec
- dvě magneta Marelli , dvě svíčky na válec    - první motory
Výkon 243 kW (330 k)  při 5800 ot/min
Točivý moment
Maximální otáčky + ostatní max. - 6000 ot/min
Pohon
Převodovka 5°   nesynchronizovaná
1.st ?
2.st ?
3.st ?
4.st ?
5.st ?
R.st ?
Spojka více-lamelová  suchá
Diferenciál samosvorný diferenciál ZF  ,  pohon zadních kol
Stálé převody
Podvozek
Typ šasi Tipo 509
Rám eliptický žebřinový z podélných a překřížených členů , z ocelových trubek
Přední náprava nezávislé zavěšení , dvojité příčné trojúhelníkové ramena , vinuté pružiny , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille , zkrutná tyč
Zadní náprava náprava DeDion , zdvojené podélné ramena , příčné listové pero , pákové hydraulické
tlumiče Houdaille
Brzdy    (p/z) bubnové  ,  typ Alfin
Řízení šnekové se segmentem
Karoserie
Počet sedadel 2
Design / Výroba Scaglietti    - 4 ks
Materiál hliníková
Rozměry a hmotnosti
Délka x Šířka x Výška 4254 x 1651 x 1079 mm
Rozvor náprav 2400 mm
Rozchod kol    (p/z) 1316 / 1284 mm
1278 / 1284 mm    - 0532LM
Objem kufru
Nádrž 150 litrů
Suchá hmotnost
Hmotnost bez paliva 850 kg
Pohotovostní hmotnost
Celková hmotnost
Kola    (p/z) drátěné Borrani
5,0 x 16"   ,   5,5 x 16"
Pneumatiky    (p/z) 6,00-16   ,   7,00-16
5,50-16   ,   7,00-16    - 0532LM
Výkony
Maximální rychlost 282 km/h
Zrychlení    z 0 na 100
Zrychlení    z 0 na 160
Zrychlení    z 0 na 200
Pevný start    400 m
Pevný start    1 km
Čísla podvozků
0484LM , 0532LM , 0546LM , 0558LM
Poznámky
Motor vycházel z řadového 4-válce 2,94 litru z typu 735 S , který zvětšili o dva válce.

Vozy se nejdříve označovaly 121 LM (jako jedny z mála podle typu motoru) , ale pozděj i jako 446 S (4,4 litru a 6-válec)
a 735 LM (podle zdvihového objemu jednoho válce).


Podvozky číslo 0484LM , 0532LM a 0546LM měly původně motory 3,7 litru = 118 LM , ale v květnu 1955 po Mille Miglia
dostaly motory 4,4 litru = 121 LM.


home

Copyright © 2012-2020   ,   Ferrari-Data.cz   ,   E-mail